חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

התחמנות של הרבנות: נגמר להם הסוס // קובי עצבני

 

בחוק החדש האוסר התניה במתן תעודת כשרות לעסקים באי פתיחתם בשבת, מגיע לסופו אחד מתרגילי התחמנות הגדולים שנעשו ע"י הממסד הרבני. וכולם שואלים, איך זה לא קרה קודם

 

 לו סיפורינו ארע לפני הצוק האיתן, בודאי הוא היה תופס כותרות. אבל מה לעשות שכשהאזעקות משגעות ת’שכל, למי יש סבלנות לזוטות. ובכל זאת.

ובכל זאת. לפני מס’ שנים נהגתי לבלות בערבי שבת במועדון חבל"ז בצומת בילו. יום אחד, הופסקו הפרסומים של המקום והתשובה שקיבלתי מבעל המקום, היתה שמאחר ולהתפרנס רק מערבי זמר וריקודים אי אפשר, החליטו בעלי מועדון לקיים במקום גם חתונות וברי מצוות.

אלא שדא עקא, מהמועצה הדתית במקום הודע להם שהם לא יקבלו תעודת כשרות שהוא התנאי הבלעדי לקיום טקסים דתיים, כל עוד המקום פועל בערבי שבת.

זה היה הספיח הראשון כי מאז כבר התרגלנו לראות שעוד מועדון ועוד אולם שלא לדבר על מסעדות כולל במודיעין (עיין ערך מסעדת 443)  הפסיקו לפעול בשבתות בגלל אותה סיבה. כמובן , למרות שאם תשאל את בעלי העסקים, הם יכחישו זאת בתוקף.

כשפנינו בזמנו  לקבל תגובה, התשובה המיתממת תמיד היתה... מה פתאום, פשוט לא ניתן להשגיח על הכשרות במסעדות הפתוחות גם בסופי שבוע ולכן יש מניעה מלהעניק תעודת כשרות גם לימי חול.

מה הקשר.... בירה נשר, אבל כשמדובר בחנק של הממסד הדתי, הורגלנו לחשוק שפתיים ולעבור הלאה להאנגרים בנמל ת"א לשם חבורת המתחמנים הנ"ל טרם הגיעה כמו גם למסעדות יפו,  לרבנים היקרים שלנו לא מעניין מה עושים הישמאעלים.

ועכשיו החגיגה הזו הולכת להסתיים. וועדת החוקה של הכנסת סיימה בימים אלה להכין את החוק ההולך לגרום לממסד הדתי לא מעט ויברציות קשות ומעט חנק בגרון.

החוק החדש בעצם מעגן מה שהחוק הישן קבע, רק ששם הניסוחים היו כה מעורפלים שמתפלפלי הממסד התורני ומגלגלי העינים שלו חיש מצאו בו מעקפים  ובאין סנקציות התפרעו כאחרונת הכנופיות בשיקאגו של פעם.

ומה נשתנה בחוק: ראשית, רב שיסרב להעניק תעודת כשרות למסעדה או אולם, רק בגלל שהטא ועל גם בשבתות, יחטפו קנס ו/או מאסר. וזה לא נעים ולהם רק אל תיגע בכיס. בחוק המחודש, הקפידו לפרט כל דבר והסייג היחיד שבעלי אולמות ומסעדות יצטרכו להסתדר עימו, רכישת מערכת כלים נוספת בה ישתמשו רק בסופי שבוע ומחגים. לא נורא.

אז בקרוב נוכל לדעת האם פריחת האולמות והמסעדות תיכנס גם לסופי השבוע ולנו יהיה לאן לצאת גם במודיעין, או שמגלגלי העיניים של הממסד הרבני צדקו כשטענו: "מי שרוצה לפתוח שיפתח, אנחנו הפרענו לו? הוא עצמו רוצה לנוח בשבת". נראה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות