חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

יותר מ-97% מבקשות לרישום למוסדות החינוך בעיר נענו בחיוב

 

יותר מ-97% מהבקשות של תושבי העיר לשיבוץ ילדיהם במוסדות החינוך העירוניים התקבלו

 

כחלק מההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ה פרסם מינהל החינוך, ביום חמישי האחרון את תוצאות העירייה לערעורים שהוגשו. מנתונים אלה עולה כי יותר מ-97% מהבקשות של תושבי העיר לשיבוץ ילדיהם במוסדות החינוך העירוניים התקבלו.

כזכור, מנתוני מינהל החינוך עולה כי כ-9,435 ילדים נרשמו בקיץ האחרון למוסדות החינוך בעיר (לא כולל חינוך מיוחד). בהם כ-5,771 ילדים נרשמו לגני הילדים העירוניים, מהם 2176 לגני החובה ו-3,595 ילדים לגני הקדם חובה. בנוסף, 1988 ילדים נרשמו לכיתות א', וכ-1,676 תלמידים נרשמו לחטיבות הביניים.

לאחר פרסום התוצאות הוגשו למינהל החינוך 618 ערעורים על השיבוצים שנקבעו, המהווים כ-6% מסך הבקשות לרישום שהוגשו לעירייה.

מנתוני מינהל החינוך עולה כי 156 ערעורים הגיעו עבור תלמידי בתי הספר היסודיים והעל יסודיים. 76 מערעורים אלה התקבלו בחיוב כאשר היתר או נשללו או נמצאים עדיין בבדיקה.184  ערעורים הוגשו על ידי הורים לילדים בגני החובה העירוניים. על פי נתוני מינהל החינוך 117 מהערעורים התקבלו בתשובה חיובית. יתר התשובות שהורים קיבלו הן שהערעורים נשללו או שהנושא נמצא עדיין בבדיקה. 278 ערעורים, הגיעו מהורים לילדים בגני הקדם חובה מהם התקבלו 215 בתשובות חיוביות.

בעירייה ציינו כי שיבוץ התלמידים למערכת החינוך בעיר נעשה לאחר חשיבה רבה תוך ניסיון לעשות כל מאמץ כדי להיענות לרצון התושבים, בכפוף לאילוצים הקיימים. במינהל החינוך ציינו כי העובדה שיותר מ-97% מסך השיבוצים התקבלו מעידה יותר מכל על כך.

מניתוח נתוני הערעורים עולה כי המוקדים המרכזיים בעיר בהם מינהל החינוך נאלץ לדחות את בקשות ההורים הוא הרישום למוסדות החינוך הייחודיים כמו בית הספר "יחד" ובית הספר התורני "אריאל". מוקד נוסף של ערעורים שנדחו היה בקרב ילדים שבחרו להירשם בגנים ספציפיים במתחם ושובצו בגן אחר אבל באותו המתחם, במקרים אלה גם כן ניתנו תשובות שליליות.

מחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר: "אני רואה ערך רב בכך שהורים לילדי מערכת החינוך יהיו מרוצים ולכן הנחתי את מנהל החינוך לעשות את המיטב על מנת לקבל את בקשות ההורים לשיבוץ בגני הילדים ובבתי הספר. על אף שמערכת החינוך העירוני מונה מספר רב של ילדים אשר נושק ל- 27,000 אלף, אני גאה שלמעלה מ- 97% מבקשות השיבוץ התקבלו. במסגרת השיבוץ מנהל החינוך מחויב לשיקולים פדגוגים אשר יאפשרו איזון גילאי ומגדרי בתוך המסגרות החינוכיות ויבטיחו למידה אופטימלית ואקלים מיטבי. בשעה זו אנו מתמקדים בשני האחוזים של הבקשות שעד כה לא הצלחנו להיענות להן על מנת למצוא לכל אחד מהילדים פתרון אופטימאלי לבקשותיהם, עד כמה שניתן."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות