חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עדכון העירייה למבצע צוק איתן

 

תושבי העיר מודיעין מכבים רעות נכנסו במוצאי השבת גם הם, בעל כורחם באופן פעיל למבצע "צוק איתן", כאשר ברחבי העיר נשמעו ברחבי העיר אזעקות שהכניסו את התושבים למרחבים המוגנים

 

מפיקוד העורף ומשטרת מודיעין עולה כי לא היו נפילות בשטח העירוני ולא נרשמו אירועים חריגים. העירייה עדכנה באופן שוטף באמצעות אתר העירייה ודף הפייסבוק שלה כי מאחר ולא היו שינויים בהערכת המצב של פיקוד העורף, במערכת החינוך הוחלט על המשך קיום הלימודים כסדרם בבית הספר של החופש הגדול ובכל הקייטנות של עמותת סחלבים הפועלות בעיר. מנהל החינוך העירוני ועמותת סחלבים בשיתוף עם מחלקת הביטחון של העירייה ערכו תדרוכים וריענון נהלים לצוותים החינוכיים בעיר. סיירים של מחלקת הביטחון של העירייה עברו בגני הילדים ובבתי הספר והנחו את מפעילי בית הספר של החופש הגדול והקייטנות לוודא כי הממ"דים, כמו גם המקלטים בבתי הספר בעיר, מוכנים לשימוש ואף קיימו תרגולים בתחילת יום הלימודים.

בעירייה ציינו השבוע כי לאור החשש מירי לעבר העיר הועברו עובדי העירייה העובדים באתר הקרוואנים ברחוב דם המכבים למבנה תיכון עירוני א’ ושם למעשה יקבלו עובדי המחלקות השונות את פני התושבים הזקוקים לשירותם. עובדי מחלקת התשתיות העובדים באתר ליד מכבים הועברו לבית הספר "מעוז המכבים".

בנוגע לאירועי הקיץ העירייה עדכנה כי בשל ההסלמה לא יתקיימו אירועי הקיץ במהלך השבוע הקרוב בין השאר אמורים הדברים לגבי "פסטיבל תרבות רחוב" שאמור היה להיערך בימים שלישי עד חמישי, הקרנת הסרטים בפארק קולנוע בפארק ענבה, יריד חוצות ענבה, אירועי "שני ספורטיבי", קבלת שבת בטבע ביום שישי, פעילות מתחם מודיעין וויליג’, הזולה הניידת. בנוגע לאירועי היכל התרבות מהעירייה נמסר כי יש לוודא באופן פרטני על כל אירוע ואירוע.

מאידך נמסר כי יריד ספרי הלימוד המשומשים המתוכנן ליום שני בשש בערב במרכז מודיעין סנטר יתקיים כמתוכנן.

עוד נמסר מהעירייה כי יש להישמע להוראות פיקוד העורף ובעת האזעקה להישאר במרחב הבטוח עשר דקות לאחר הישמע האזעקה. כמו כן ממשטרת מודיעין נמסר כי באם תהיה נפילה בשטחי העיר התושבים מתבקשים שלא לגעת ברסיסי רקטות כיפת ברזל או ברקטות ששוגרו אל העיר ולדווח באופן מידי למשטרת מהעירייה נמסר כי במוקד העירייה מתקבלות פניות של תושבים המעוניינים לארח משפחות וילדים מאזורי העימות. עובדי המוקד העירוני מרכזים את פניות תושבים ובמידת הצורך יתאמו בין המשפחות מהדרום. עוד נמסר, כי במערכת החינוך העירונית ועמותת "סחלבים" קלטו במהלך הימים האחרונים ילדים תושבי קו העימות. הילדים שולבו בפעילות בגני ובמוסדות החינוך ובנוסף גם מסגרות תכנית "פסיעות", המלווה גנים פרטיים הפועלים בעיר אף הן אירחו פעוטות מאזור קו העימות."

כידוע, העיר מודיעין נבנתה לאחר החלת התקן לבניית ממ"דים בבתי התושבים ולכן היא נחשבת לאחת הערים הממוגנות ביותר בישראל. חלק מהבתים במכבים ורעות נבנו גם כן עם ממ"ד פרטי, אך רובם מסתמכים על מקלטים ציבוריים הנמצאים ברובע. כל המקלטים הציבוריים שבאחריות העירייה פונו והם ערוכים למקרי חירום. יש לציין כי העירייה העבירה לתושבים מפתחות למנעולים על מנת להקל עליהם את פתיחת המקלטים בעת הצורך כאשר בנוסף גם לסיירי

העירייה יש את המפתחות והם ערוכים לפתיחה מהירה של המקלטים. יש לציין כי המקלטים מתוחזקים בצורה טובה זמינים ומוכנים לכל מקרה.

בנוגע למקלטים המצויים במרכזים הציבוריים, בהתאם להוראות פיקוד העורף יצרה מחלקת הביטחון קשר עם מוסדות הציבור בעיר, הקניון והמרכזים המסחריים והמקלטים פונו וגם הם ערוכים למקרה חירום.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות