חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : ככה נזהרים בקיץ

 

שלום ילדים השבוע הראשון של החופש הגדול כבר חלף לו.ובזמן שאני כותב את המדור שלי יש עדיין ילדים בדרום הארץ שנמצאים במרחבים מוגנים בגלל טילי קסאם שיורים מעזה על הישובים שהם גרים בהם.

 

ומכאן אנו שולחים להם חיבוק חזק ואוהב .אני וחלק מחברי האמנים תמיד מתגייסים ויורדים להופיע בהתנדבות במרחבים מוגנים שבהם נמצאים הילדים בשעות היום ולא יכולים לצאת לחצר .זו התרומה שלנו למצב הקשה הזה ואני מקווה שעד שהעיתון יגיע לדפוס אכן השקט יחזור לארצנו.

ואתם ילדי מרכז הארץ חלקכם מבלים בקייטנה וחלקכם יושבים בבית מול הטלביזיה יש כאלה שמבלים בים או בבריכה ויש כאלה שנוסעים לבית מלון או טסים לטיול בחו"ל זה לא משנה היכן אתם נמצאים הכי חשוב שתיהנו מהחופש, ותתכוננו לשנה הבאה. זה גם הזמן לעשות סדר בספרים, מחברות ,של השנה החולפת. יש הרבה חנויות שקונים ספרים משומשים במצב טוב, ספרים שלא קשקשתם בהם, ושמרתם על שלמותם. זה יחסוך לכם כסף, וכדאי להכין את הספרים והמחברות לשנה הבאה, כבר עכשיו.

וכך לא תהיו לחוצים בעוד כחודשיים לקראת בית הספר, ותהיו בטוחים שלא חסר לכם כלום.ילדים שנוסעים לקייטנה צריכים להקפיד לשבת באוטובוסים ולחגור חגורות בטיחות. החוק מחייב את כל האוטובוסים שמסיעים, ילדים להיות מצוידים בחגורות בטיחות. אז בבקשה בזמן נסיעה תתנהגו בהתאם. את המדור אני כותב בדרך כלל במוצאי שבת כי ביום ראשון בבוקר הוא צריך להיות אצל העורך.

המונדיאל, שמשגע הרבה בתים בעולם, ביום ראשון יגיע לנקודת הגמר שלו. עד למונדיאל הבא בעוד כ 4 שנים. ויוצא לי לצפות במשחקים ביחד עם חברים שלי וכייף לי לראות הרבה אבות שלוקחים את הילדים שלהם איתם לצפות במשחקים זה כל כך חשוב לא לשכוח את החיים הרגילים והמשפחה בזמן המונדיאל אז ילדים יום ראשון  משחק הגמר .אז קיץ נפלא    איציק הליצן.

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על חנות צעצועים שביקשה שלא אזכיר את שמה. אבל אני חייב לספר על אנשים, עם רוחב לב גדול. ולשמחתי יש הרבה כאלו בארץ. אותה חנות צעצועים ששמעו על היוזמה שלי לנסוע לשדרות ויישובי עוטף עזה לעשות שמח לילדים מיד הכינו כמה קרטונים מלאים הפתעות ופרסים. לילדים שיושבים שם במרחבים המוגנים בין אזעקת "צבע אדום" לשקט . זה מחממם את הלב הנדיבות הרבה שיש לאנשים שחיים אתנו כאן .

פינת המכתבים :

שאלה :לאיציק הליצן שלום קוראים לי בנימין ואני בן 12 וגר ברמת גן אני רוצה לעבוד בחופש ולהרוויח כסף לקנות אופניים אולי אתה מכיר משהו שמחפש ילד כמוני לעבודה או לעזרה בכל מקום שאני שואל אומרים לי שאני קטן אולי יש לך רעיון. תעזור לי בבקשה.

תשובה :לבנימין החמוד קודם כל הכבוד על היוזמה והרצון למצוא תעסוקה בחופש ולא לבזבז את הזמן בלראות טלביזיה וכך להגשים חלום ולקנות אופניים אבל חוק עבודת הנוער אוסר על העסקת ילדים בגילך בעבודה ולכן אף מעסיק לא לוקח אותך לעבוד אצלו תחכה עוד קצת ואני בטוח שעם המוטיבציה שלך עוד שנתיים תוכל לעבוד באופן חוקי. בינתיים תשאל את ההורים שלך אולי הם צריכים עזרה במשהו.... וכך תוכל לקנות את האופניים.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על הספר "חגיגה מתחת לארון" שכתבה עדנה קרמר עם איורים של יאנה בוקלר בהוצאת הקיבוץ המאוחד- ספריית הפועלים.
בר מתופף על כיסא ועל קיר, מרקיד כל רהיט בקצב השיר, מקיש על מדף, על ארון, על  קולב עד ש -אמא כועסת עליו: "די! כבר שיגעת את כל השכונה!  במקום להרעיש - תתכונן לשינה." סיפורה המחורז של עדנה קרמר, חגיגה מתחת לארון, מתנגן בקצב הקדחתני של בר ולוקח אותנו יחד אתו על גב נמלה להרפתקה לילית מופלאה. מומלץ בחום איציק הליצן.

 

בדיחה השבועית:

שאלה: מה זה מחשב שהתחתן?

תשובה: מחשב נישא!!!

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות