חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

כה אמר המבקר

 

מועצת העיר מודיעין מכבים רעות דנה בישיבתה האחרונה בדו"ח מבקר העירייה לשנת 2012. קצת מאוחר אבל טוב מאשר בכלל לא

 

 את דו"ח הביקורת המלא הכולל שלושה דו"חות שונים הציג מבקר העירייה אריק משיח, ולאחריו סקרה את הדו"ח יו"ר ועדת הביקורת מירב פלג שהציגה את המלצות הוועדה.

הנושא הראשון אותו סקר משיח היה על עובד עירייה בטענה שהתנהלותו היתה לא תקינה בשני מקרים. במקרה הראשון העובד הועסק בבית ספר בעיר כעובד פרטי שלא באישור העירייה. במקרה זה, לאור התערבות בית הספר, הופסקה העבודה באופן מידי ולא בוצעו תשלומים בגין העבודה. המבקר קבע כי העובד, שעבד בעבודה נוספת ללא אישור, הועסק באופן פרטי על ידי בית ספר בשטח הרשות, ביקש לקבל את התשלום באמצעות קבלן, דבר שהינו פסול.

במקרה נוסף נבדקה טענה כי העובד הגיש חשבונית כוזבת להנהלת חשבונות של בית ספר אחר בעיר וזאת לאחר שמנהלת בית הספר סירבה לאשר לו החזר כספי בגין הוצאות.

מסקנות הביקורת היו שבשני המקרים פעל העובד בדפוס פעולה זהה באצטלה של חסכון בהוצאות כספיות לארגון בוצעו "קיצורי דרך" והפרת נהלים. עוד נכתב כי בשני המקרים בהם העובד, ביקש לקבל סכומי כסף, זה היה בגין הוצאות (רכישות למיניהן) ועבודה שבוצעה על ידו. עוד קבע מבקר העירייה כי על העירייה היה לתעד כנדרש וכמתחייב את חקירת המשמעת.

המלצות הביקורת היו שעובד יינזף על ידי מנכ"ל העירייה ויגובשו כללים על ידי מנכ"ל העירייה להתנהלות חוקרי משמעת, תיעוד ושמירת מסמכים הקשורים למקרים הנבדקים על ידם.
המלצת ועדת הביקורת היתה כי הועדה מבקשת לוודא שהתנהלות מעין זו לא תחזור על עצמה אצל העובד, ומבקשת ליצור מנגנון בקרה שמקרים מעין אלו לא ישנו אצל עובדים אחרים.

הדו"ח השני עסק בנושא השכרה ושימוש בנכסי עירייה. בדוח זה עסק מבקר העירייה במקרה בו מקהלה פעילה בעיר, השתמשה במתקן השייך לעירייה ללא תיאום, ללא חוזה המגדיר את הפעילות וללא דיווח על כך לגורמים הרלוונטיים.

הביקורת אף הוסיפה כי השכרת מבנה ציבור ללא חוזה שכירות מהווה סיכון מאחר והמשתתפים בפעילות אינם מבוטחים ולפיכך העירייה חשופה לתביעות מצד המשתתפים בפעילות במקרה של פגיעה ברכוש או נפש.

הביקורת המליצה על בחינת הנושא על ידי מנכ"ל העירייה כאשר ייבחנו כלל המשמעויות החל מהשכרת מבנה העירייה לפעילות פרטית, דרך קביעת הסכום שייגבה וכלה בגורם שיהיה אחראי על פעילות זו.

בהקשר זה קבעה ועדת הביקורת כי הוועדה מבקשת שתיקבע מדיניות לשימוש ולהשכרת נכסי עירייה ושהמידע יופץ לכלל המחלקות ומנהליהן לריענון.

הדו"ח השלישי היה דוח רוחבי שעסק ברשת הספריות העירוניות. מבקר העירייה החליט לבקר את הספריות מהסיבה שלספריות בעיר יש חשיבות רבה ותרומה כמרכז תרבותי-קהילתי לתושבי העיר. ועל כן רצה המבקר לבדוק האם הספריות מתפקדות ומנוהלות באופן תקין, יעיל ובהתאם  להוראות החוק ההנחיות והנהלים התקפים לנושא זה.

מתוך מסקנות הביקורת עולה כי הספרניות פעלו ללא נהלים פנימיים המגדירים את תפקידן בספרייה. נושא נוסף שעלה הוא שהעירייה נמצאת בתת תקינה לגבי מספר הספרניות הנדרש על פי התקן כאשר יש 20 ספרניות בזמן שהתקן עומד על 27 משרות.

המבקר בדק גם את נושא ההיעדרויות של מספר ספרניות וקבע כי למרות שהיעדרויות הן על פי המותר בחוק ובתקנות עדיין העובדות שנבדקו נעדרו מהעבודה, באופן שמשבש את עבודת

הספרייה ומקשה על עריכת סידורי העבודה. עוד קבע המבקר כי יחס של מספר הספרניות המקצועיים  למספר סך העובדים ברשת הספריות אינו עומד בדרישות.

עוד קבעה הביקורת שאירוח של גופים בספרייה המרכזית פוגמת בפעילות הספרייה ובשל כך היא לא עומדת בתקנות לגבי משך השעות השבועיות הנדרשות להפעלת הספרייה. דברים דומים קבע המבקר על הספרייה ברעות שציין כי היא נסגרת בשעה 13:00 מידי יום, בשעה שנדרשת לטובת תלמידי תיכון מו"ר.

בנושא אחר שנבדק עלה כי העירייה שילמה לעובדת בספרייה תשלום עודף עבור החזר הנסיעות וזאת מאחר ועובדת ששינתה את מקום מגוריה אך לא דיווחה על השינוי ולא דיווחה על התשלום העודף. 

 כמו כן התקבלה המלצה לפתוח את ספריית כותר רעות משעה 13:00 ועד 16:00 לנוחיותם של התושבים ולשימושם של תלמידי בית הספר, והתקבלה המלצה לערוך בחינה של גורם מקצועי חיצוני באשר לתקני כח אדם הנדרשים בספריות. תשלום היתר שהועבר לספרנית ייבחן לצורך קביעת אופן ההחזר לקופת העירייה. 

יו"ר ועדת הביקורת העירונית, חברת המועצה מירב פלג התייחסה בתום דברי מבקר העירייה לממצאי הדו"ח: אנו מאמינות כי מטרתנו היא לשפר ולייעל את עבודת העירייה בכל אגפיה השונים. גישה זו תיצור בהכרח תהליך בריא שיאפשר השארת הטוב וניפוי הפחות טוב ובכך תתקיים בעירייה סביבת עבודה בריאה ומניבה. הנושאים שטופלו בדו"ח האחרון, שנכתב במהלך הקדנציה הקודמת, היו ראויים וענייניים וכללו בתוכם נושאים שונים שיש לשים עליהם את הדעת ולוודא כי הליקויים שנמצאו יתוקנו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות