חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מסדר כנפיים

 

בימים אלו מושמע בתחנות רדיו רבות בישראל ”מסדר כנפיים” – שיר מרגש של הזמרת ג’ולי עידן לוי, אותו כתב המשורר והסופר יהורם גלילי ממודיעין לזכרם של רונה, אילן ואסף רמון ז”ל

 

בימים אלו מושמע בתחנות רדיו רבות בישראל "מסדר כנפיים" – שיר מרגש שכתב המשורר והסופר יהורם גלילי ממודיעין לזכרם של רונה, אילן ואסף רמון ז"ל. השבוע מלאו 30 ימים למותה של רונה רמון ממחלת הסרטן. גלילי כתב לפני כשנתיים שיר בשם "פרשת כפותיך" – לזכר נשיא המדינה שמעון פרס. השיר "פרשת כפותיך" הולחן על ידי המוזיקאית יעל גרמן, תושבת רעות, והושמע בתחנות רדיו כמו: גלצ, רדיו צפון ללא הפסקה, רדיו חיפה, רדיו ירושלים, רדיו קסם ורדיו צלילי הקריות –בביצועה של הזמרת הוותיקה עירית דותן, לשעבר תושבת מודיעין. בימים אלו יוצאת דותן, יוצאת להקת פיקוד צפון בה שירתו יגאל בשן ודודו דותן ז"ל, במופע אינטימי חדש עם המוזיקאית טלי קדם בשילוב סיפורים אישיים השזורים בשירים מתקופות שונות, בשם "תנו לנו יד ונלך" (כשם להיטה הגדול משנות ה-70), שיושק באירוע חגיגי שיתקיים בתאריך 11.2 (בשעה 10:00) ב-עד 120 בראשון לציון. 

בפזמון החוזר בשיר "מסדר כנפיים"מזכיר גלילי במילים מרגשות את הטרגדיה המשפחתית של משפחת רמון, ששכלה בתאונות אוויריות את אב המשפחה אילן רמון ז"ל ואת הבן אסף רמון ז"ל:


מָה חוֹלֵל הֶחָלָל? רַע-הָמוֹן,
מְכַלֶּה זַעֲמוֹ בַּאֲהוּבֶיהָ
וּמְפַזֵּר זִכְרָם בָּאַטְמוֹסְפֵרָה
בְּסִחְרוּר וּבִתְחוּשַׁת וֶרְטִיגוֹ.


גלילי מספר כי ביום בו כל מהדורות החדשות בישראל עסקו בסיקור מותה הטראגי של רונה רמון ז"ל, הוא צפה בהתרגשות, כמו כל מדינת ישראל, בכתבות העצובות והמרגשות ששודרו עליה ועל בעלה אילן ובנה אסף ז"ל. גלילי: "בשעת לילה מאוחרת נחה עליי המוזה, ואז לקחתי עט ונייר והתחלתי לכתוב את המילים שהחלו לרחף לנגד עיני כמו בחיזיון: מה חולל החלל?, אטמוספירה, ורטיגו, מסדר כנפיים, מצדיעים, ועוד. המילה רמון התפרקה לפתע לשתי מילים: רע ו - המון, ושתיהן הפכו לתשובה לשאלה: מה חולל החלל? – בפרפראזה על דברים שאמרה בעבר רונה רמון שלפיהם החלל לא היטיב עם יקיריה. חיזיון זה נמשך לא יותר מ-7-6 דקות, ובמהלכו ביקשתי שמבני משפחתי שלא ישוחחו איתי כי משהו מופלא מתרחש. אחרי שהצלחתי ללכוד את המילים הקסומות ולהעלותן על הכתב, כתבתי שיר בעל שלושה בתים בלבד וארבע שורות קצרות בכל בית. אחרי שבע טיוטות שכתבתי, היה לי שיר מרגש שסחט ממני הרבה אנרגיה במהלך כתיבתו. כשהתעוררתי בבוקר עברתי עליו שוב, עשיתי תיקונים נוספים, ואז החלפתי בין הבית האחרון לבית הראשון, ורק אז הרגשתי שמלאכתי הושלמה ושהשיר קיבל חיים משלו".

השיר "מסדר כנפיים" הולחן ועובד מוזיקלית על ידי ראובן חיון, שאף מנגן במספר כלים ומצטרף בקולות בהקלטת השיר, והוקלט על ידי הזמרת ג’ולי עידן לוי מראשון לציון לקראת צאת אלבומה החדש–ממנו הוציאה עד כה יחד עם המשרד "סטאר הפקות" בניהולה של אתי יוחנן שלושה סינגלים: "מסדר כנפיים", "כשאתה קרוב" (מילים: טל סימן טוב, לחן: שולי יוסף) ו"השקט שלפני הסערה" (מילים: טל סימן טוב, לחן: שולי יוסף).
לפני מספר שנים איבדה אִמָּהּ של ג’ולי את השליטה על הרכב, אותו קבלה במתנה במסיבת ההודיה שנערכה לרגל החלמתה. הסתבר שהתאונה התרחשה עקב התפשטות הגידול בראשה. אז התבשרו ג’ולי ומשפחתה על כך שאמה אליזבט חולה בסרטן, ולאחר תקופת סבל נפרדה אמה של ג’ולי מכל אחד ואחת מבני המשפחה, "ובקשתה האחרונה הייתה שאחזור לשיר ולהופיע. מאז, במקום להיכנס לדיכאון עמוק ולהרגיש כאב על מות אמי, אני פשוט שרה. אני מרגישה שזו צוואתה אותה עליי לממש בכל דרך אפשרית.אמי הייתה מלאת שמחת חיים, עזרה לאנשים וטיפלה בילדים עם צרכים מיוחדים. כמו רונה ז"ל, היא הייתה עמוד התווך של המשפחה והאישה הכי חזקה שהכרתי".

ג’ולי עידן לוי, זמרת ויוצרת מוכשרת עם יכולות ווקאליות מרשימות,כותבת, מלחינה ומופיעה כבר מילדות: בילדותה הופיעה עם צעירי ראשון לציון, ובשירותה הצבאי הופיעה פעמים רבות עם תזמורת המשטרה. יכולותיה המוזיקליות באו לידי ביטוי גם במופעים של יחידת מוסדות חינוך של המשטרה ובאגף התנועה של משטרת חולון בהן שירתה. במשמר הגבול, בו שירתה במחזור הלוחמות הראשון, הייתה עדה למראות קשים של פיגועי התופת בשוק מחנה יהודה בירושלים ובקפה אפרופו בתל אביב.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות