חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

למה חשוב לבדוק נתונים של סקר שכר הייטק?

 

רבים בטוחים כי טבלאות השכר מיועדות בעיקר למחפשי עבודה אשר רוצים להתמקח על השכר המוצע להם או לדעת בכלל מה צריכות להיות ציפיות השכר שלהם, אך סקרי שכר יכולים להתאים גם לכאלו שכבר עובדים בהייטק.

 

סקר שכר הייטק הוא סקר אשר מבוצע על ידי חברות השמה מובילות ומקצועיות בתחום ההייטק, וכולל נתוני שכר מתחום ההייטק לאותה שנה. סקר שכר הייטק מתייחס להפרשים בנתוני השכר על פי שנות הניסיון של העובדים השונים, התפקיד אותו הם מאיישים ובחלק מהסקרים ניתן למצוא גם נתונים דמוגרפיים כמו מיקום החברה (באזור המרכז לרוב השכר גבוה יותר לעומת אזורים מרוחקים יותר), גודל החברה, טווח גילאים של העובדים, מגדר ועוד.

היום ניתן למצוא סקר שכר הייטק ללא מאמץ רב. חברות ההשמה הגדולות בתחום ההייטק מפרסמות את סקרי השכר באתרים שלהם, ובעוד פורטלים ואתרים רבים העוסקים בתחום ההייטק ניתן לצפות בסקרים דומים.

רבים בטוחים כי הסקרים הללו מיועדים בעיקר למחפשי עבודה אשר רוצים להתמקח על השכר המוצע להם או לדעת בכלל מה צריכות להיות ציפיות השכר שלהם, אך סקרי שכר יכולים להתאים גם לכאלו שכעת כבר עובדים בהייטק. כיצד? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה. 

הגשת בקשה להעלאה בשכר

כל עובד, בהייטק או בכל תחום אחר, יודע כי הגשה של בקשת העלאת שכר יכולה להיות מורכבת ולא תמיד נעימה, ולכן כל אחד אשר עומד להגיש בקשה להעלאת שכר, כדאי לו שיגבה את הבקשה שלו בנתונים אשר יגדילו את הסיכוי לכך שהבקשה תאושר.

לדוגמא, בסקרי שכר ניתן לראות פערים גדולים מאוד אשר מגיעים בעיקר על בסיס ניסיון. ככל שהניסיון שלכם יהיה גדול יותר, כך השכר יהיה גבוה יותר. לכן, הבקשה שלכם להעלאת שכר יכולה להתבסס, בין היתר, על שנות הניסיון שלכם שגדלו, ובהתאם לשכר הממוצע על פי סקר השכר עבור אותן שנות ניסיון.

התאמת השכר למקובל בתחום

בחברות הייטק רבות, בעיקר בחברות הקטנות, ישנו פער די משמעותי בין השכר המוצע לעובדים בחברה, לבין המצב בתחום ההייטק בכללותו. לכן, אתם יכולים להתבסס בבקשת העלאת השכר על השכר הממוצע בתחום, ולגבות את הבקשה שלכם עם נתונים אשר יאפשרו למנהלים לשקול את הבקשה ברצינות רבה יותר, ולא לחשוב כי אתם מגיעים עם בקשת שכר מוגזמת ולא הוגנת.

כמובן, חשוב מאוד כאשר אתם מגישים בקשה כזו להסתמך על סקר שכר הייטק של חברת השמה ידועה ואמינה, חברה שאתם, והמנהלים בחברה שלכם, יכולים להיות בטוחים כי היא מציגה נתונים מדויקים ונכונים עליהם הם יכולים להסתמך.

מעבר לתפקיד אחר

עוד מקום חשוב בו סקר שכר הייטק יכול לעזור לכם מאוד, הוא מצב בו אתם חושבים על מעבר לתפקיד אחר. רבים בתחום ההייטק צוברים ניסיון בתפקידים פשוטים יחסית, ולאחר מכן עוברים לתפקידים מורכבים יותר וכך משדרגים את הקריירה שלהם וכמובן, את השכר שלהם. אם אתם חושבים על מעבר לתפקיד אחר, בעיקר משיקולים של שכר, כדאי מאוד שתבדקו השוואה בין התפקידים שיכולים להתאים לכם והשכר הממוצע המוצע בתפקידים הללו.

כך תוכלו להיות בטוחים כי אתם מבצעים מעבר שהוא נכון עבורכם, ותוכלו להגיע לציפיות השכר שלכם ולתנאי ההשתכרות המתאימים לידע, לניסיון וליכולת שלכם, בין אם זה באותה חברה בה אתם עובדים כרגע, ובין אם זה בחברה אחרת.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות