חיפוש

 

 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

ביר-גארדן בדיזינגוף / האיש שבא לסעוד

 

מתי לאחרונה הסתובבתם בכיכר דיזינגוף? כן כן, היא עם המזרקה לשעבר. אם עשיתם זאת בשנה וחצי האחרונות אין מצב שפספסתם שכמעט תמידית צד אחד שלה עמוס עד מפוצץ בשלל אנשים שותים ונהנים בגלל הביר-גארדן שנפתח במקום.

 

מתי לאחרונה הסתובבתם בכיכר דיזינגוף? כן כן, היא עם המזרקה לשעבר. אם עשיתם זאת בשנה וחצי האחרונות אין מצב שפספסתם שכמעט תמידית צד אחד שלה עמוס עד מפוצץ בשלל אנשים שותים ונהנים בגלל הביר-גארדן שנפתח במקום. אל תתבלבלו, זהו לא הביר-גארדן של פאולנר ממתחם שרונה שגם לו מעריצים רבים ותפריט אוכל מדהים שבנה השף צביקה ווינר. במקרה הזה מדובר גם כן בביר-גארדן סטייל גרמני רק עם יותר ניואנסים של בר ישראלי שמח וצוהל שמחזיק אותך ער עד השעות הקטנות.

אז אם לפני יותר מ-200 שנה התחילו גני הבירה הראשונים לצוץ בגרמניה- בארץ הם הפכו לשם דבר, טוב נו אולי הם לא דומים לגרסה הגרמנית המקורית, אבל כמו כל דבר ישראלי אנחנו יודעים לתת לו את הטאץ שלנו.

ערב עצבני עובר על כוחותינו הנשיים ואנחנו מחליטות לקחת את עצמנו לביר-גארדן בדיזינגוף לקצת צומי גברי. אל מולנו, שולחנות ארוכים שמאכלסים שלל של שתיינים ובליינים מכל הגילאים והזנים אשר מייצרים בועה אנושית צוהלת ורועשת שעושה חשק להיות חלק. על השולחנות כוסות של חצאי בירה לצד צלחות חצי אכולות כשפה ושם קופצת לה כוס גלמודה של יין או ערק. פה שותים בירה. ועל כן כשפלטתי ״אני לא שותה בירה״ הרגשתי לרגע כמו בסצנה מסרט כשכל הבר משתתק ונעץ בי מבטי רחמים. למרות הכל, מתברר שהתפריט של הביר-גארדן מוכן לקבל אנשים נלוזים כמוני ומציע מגוון יינות ואפילו קוקטיילים לא קיטשיים. לקחתי כוס יין אדום של עמק האלה והחברה ליד, אחרי שהחליטה לא לנטוש אותי מרוב בושה, הזמינה לעצמה חצי ווינשטפן קרירה מתוך 9 סוגי בירת חבית והצילה איכשהו את המצב. ד״א אם תזמינו קנקן בירה תקבלו צ׳ייסרים ב-10 שח. פינוק נחמד ואחלה התחלה לערב.
מכיוון שאני הרבה יותר חזקה באוכל מיד החלטתי לחזק את הרושם הרע שעשיתי ופשוט התחלתי לאכול: התחלנו בפרצעל חם (28 שח) עם שמנת, עגבניות מרוסקות ופלפל חריף שריפד קצת את הקיבה, סלט ארטישוק צרוב (44 שח) עם בצל, פטה כבשים , מלא שרי, עשבי תיבול ושקדים קלויים שמומלץ לאכול איך שהוא מגיע כי אחרת הוא הופך להיות עייף ומאבד מהטעם שלו, מנה מצוינת של נקניקיית מינכן (48 שח) כי בכל זאת אנחנו בגרמניה, נקניקיית בקר במשקל 220 גר צלויה עד התפקעות לצד כרוב כבוש ותפוצ׳פיס ביתי, זו מנה שעשויה היטב שפשוט חוסלה בשניות, הנקניקייה שמרה על עסיסיות מעולה ולא מתובלת מידי שהתפוצצה בפה בכל ביס. אבל אני מודה שלא יכולנו להתאפק והיינו חייבות לסיים בשחיתות אחת שהיא לדעתי יותר סוג של התמכרות ילדות רק בגירסה האיכותית - נקניקיה בלחמניה. אל תשאלו אותי למה, אבל המאכל היחידי שאני מתגעגעת אליו מילדותי העשוקה והקסומה היא אותן נקניקיות פשוטות בלחמניות פשוטות יותר שהיינו פשוט מכווצ׳צ׳ים ודוחסים לפה עם טרופית.  אז פה תקבלו אותן בגירסה הרבה יותר איכותית וטעימה- נקניקיית  עגל שמנמנה או פיקנטית ואפילו אופציה לעוף שמוגשת בתוך לחמניית פרצעל דחוסה מלאה בכרוב מבושל בבירה לצד חרדל איכותי.
בשונה מהביר-גארדן בשרונה ששם נישת האוכל היא יותר עשירה לכיוון הבשר פה התפריט די מצומצם ונוטה לכיוון של אוכל בר. חוץ מהנקניקיות תוכלו לאכול המבורגר בלחמנית בריוש, קרפצ׳ו סלק, בטטה צלויה ולאבנה, צ׳יפס ואפילו סלט עוף.
מאושרות, שבעות וחייכניות, אחרי סיבוב אלכוהול נוסף וצ׳ייסרים עם הברמן החמוד גילינו שאנחנו לא ממש צריכות למצוא גברברים כדי לשפר לעצמנו את מצב הרוח. לפחות לא עד הערב העצבני הבא. 18:30-20:30 יש 50 אחוז על כל התפריט שזה תמיד נפלא בעיני. ולאחרונה אפילו נפתח סניף נוסף בכפר סבא במתחם g. שמח
הביר גארדן המקורי-  הרב ריינס 2, כיכר דיזנגוף, ת"א

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות