חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

אפי מלצר ז”ל כפי שהכרתי אותו

 

אפי מלצר שהיה דוברו של ראש עירית מודיעין עד 2008, הלך לעולמו ואני הולך לספר על אפי ועל מה שנטלתי ממנו. ההלוויה היום  בשעה 16.00 בבית העלמין במודיעין

 

יהורם גלילי, סופר ומשורר, עבד בשנים האחרונות על כתיבת מספר ספרים היסטוריים עבור אפי מלצר וההוצאה לאור "אפי מלצר בע"מ", והכיר אותו היטב עוד מהתקופה בה גלילי עבד כעורך העיתון "העיר ערי מודיעין" ואילו מלצר שימש כדובר העירייה. לאחר מספר שנים בהן כל אחד מהם היה בצד השני של המתרס התקשורתי, שניהם החלו לעבוד ביחד בין השנים 2018-2013.

ב-2013 כתב גלילי עבור מלצר את "פרק אחד של הגשמה ב’הגנה’ ובצה"ל" – ביוגרפיה על תושב מודיעין יונה מנדלמן שנלחם בהגנה ובקרבות הקשים במלחמת העצמאות. במשך יותר מארבע שנים כתב גלילי את ספר ההיסטוריה המקיף ביותר על חיל הנדסה קרבית, בו הוא שירת בסדיר ובמילואים ובו משרת כיום בנו הבכור קסם. בתום העבודה על כתיבת הספר והתחקיר עבורו, ערך אותו מלצר, ובימים אלו הוא נמצא בשלבים סופיים של עריכה ועימוד גרפי. לפני כחצי שנה החל גלילי לכתוב ספר היסטורי נוסף עבור מלצר: סיפור חייו המרתק של פרופ’ חיים אשד שאחראי על פיתוח מערך הלוויינים של מדינת ישראל. למרבה הצער, מלצר לא יזכה לראות את ספרים אלו יוצאים לאור ומצטרפים לרשימה ארוכה מאוד של ספרים היסטוריים וביוגרפיות שהוא הוציא לאור במהלך השנים.

גלילי: "אני עדיין המום ממותו הפתאומי. בשנים האחרונות היו לי מפגשים רבים ואינספור שיחות טלפון עם אפי. רק בשבוע שעבר דיברתי איתו בטלפון לגבי הספר האחרון שאני כותב עבורו, והוא התקשר אליי כמה פעמים כדי לשאול שאלות לגבי הטיוטה של הספר ששלחתי אליו במייל. אם יש נחמה קטנה, אם בכלל אפשר למצוא כזו ברגעים קשים אלו, היא נמצאת באירוע הספרותי שנערך לאחרונה בספרייה העירונית ואותו הנחו הספרניות תמי ירבלום ארבל לדרמן וענת שטיסל. באירוע זה אני ושישה סופרים נוספים ממודיעין העברנו הרצאות קצרה על הספרים שכתבנו. אני העברתי הרצאה עם מצגת, בה הופיעו תמונות מהספרים שכתבתי ואני כותב בשנים האחרונות עבור אפי. שמחתי מאוד שהוא הגיע לאירוע, כמה דקות לאחר שהחל, הזכרתי את שמו ואת ההוצאה לאור שלו ואף חשפתי לראשונה עמודים חדשים מספר ההיסטוריה של חיל ההנדסה. לאחר האירוע הוא העיר לי על כך שלא ראו מספיק טוב את התמונות במצגת בגלל המסך".

גלילי מספר כי "למדתי כל כך הרבה מאפי בכל הנוגע לעריכה וכתיבה ספרותית, והוא היה האדם הראשון שפתח לי דלת את עולם הספרות. למרות החזות הקשוחה שלו בשל עברו כקצין בצה"ל, הוא היה אדם עם לב ענקי ונדיב, שתמיד הזכיר את אשתו האמנית שרי ואת שלושת בנותיו ובנו, ונתן טיפים מקצועיים שעד היום עוזרים לי. בספר האחרון הוא התעקש להוסיף להסכם העבודה שעליו חתמנו סעיף, שאז נראה לי מוזר וכיום מצמרר מאוד לקרוא אותו. אותו סעיף דיבר על אפשרות שבה חס וחלילה אחד מהצדדים החתומים לא יוכל למלא את מחויבויותיו כתוצאה ממוות, מחלה או סיבה כלשהי. אני עדיין לא קולט שלא אוכל להרים אליו טלפון ולעדכן אותו בכל התקדמות הקשורה לאחד הספרים שאני כותב. אני מקווה שצה"ל והעיר מודיעין, שאותם הוא אהב כל כך, ידאגו להנציח את זכרו בדרך הראויה ביותר, ושהספרים הרבים שכתב וערך יהוו מורשת לדור הצעיר במודיעין ובמדינת ישראל.

 ההלוויה היום  בשעה 16.00 בבית העלמין במודיעין

 

 

 עמוד 3 מהספר ההיסטורי המקיף ביותר על חיל הנדסה קרבית

 

 

מתוך אתר ההוצאה לאור של אפי מלצר ז"ל

 

אפי מלצר
 
אודות

חברת אפי מלצר היא חברה בע"מ, העוסקת בקשת רחבה של נושאים בתחום תקשורת ההמונים. החברה נוסדה בשנת 1997 ופעילותה הכלל ארצית מנוהלת ממשרדיה במודיעין.

החברה מתמחה בארבעה תחומים: מחקר וכתיבה; עיתונות; ייעוץ תקשורת, דוברות ויחסי ציבור; והוצאה לאור. בכל אחד מאלה מעסיקה החברה אנשי מקצוע מנוסים ומובילים בתחומם.

• במכלול המחקר, הכתיבה והעריכה, החברה מתמחה בתחום המחקר הצבאי-ביטחוני. לצד זאת, החברה מרבה לעסוק במקצועות הגיאוגרפיה וההיסטוריה וגם נושאים אחרים נכללים בעשייתה.
• במכלול העיתונות, החברה עוסקת בעיקר בהוצאה לאור של כתבי עת ועיתונים (מוסדיים ועיתוני חברה במגזר הפרטי). העבודה כוללת כתיבה, עריכה על כל שלביה והוצאה לאור.
• במכלול ייעוץ תקשורת, דוברות ויחסי ציבור, החברה מתמחה במתן שירות לעסקים פרטיים ולגופים עירוניים, משפטיים ואחרים.
• החברה עוסקת בכל שלבי ההוצאה לאור: החל בגיבוש הרעיון, התכנון ואיסוף החומר, דרך תמיכה בתהליך הכתיבה (אם יש בכך צורך), עריכה מבנית ועריכת לשון, עיצוב ועימוד, וכלה בפיקוח על ההדפסה. עשייה זו מגבה את שלוש הפעילויות הראשונות שפורטו. כל זאת כחבילת שירות שלמה או כחלקים ממנה, לפי צורכי הלקוח.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות