חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

נצלו את זכויותיכם במס הכנסה

 

הרבה אנשים בישראל זכאים להקלות במס הכנסה אך הם לא מודעים אליהם, בעיקר בקרב אוכלוסיית השכירים ובעלי המוגבלויות. הנה כמה עצות שיעזרו לכם לממש הטבות מן הסוג הזה

 

מס הכנסה נגבה משכירים ועצמאים בלי קשר לסוג העבודה ודרגת המשרה. הבעיה היא שבעוד עצמאים פחות או יותר עוקבים אחר גביית המס בגלל שהם מחויבים בהגשת דוחות חודשיים ושנתיים, שכירים לא תמיד מודעים לזכויות שלהם. במקביל, יש גם הרבה אנשים בקרב ציבור בעלי המוגבלויות שלא מצליחים לעקוב אחר הוראות החוק ולכן לא מנצלים הטבות שעשויות להגיע לשווי של מאות ואלפי שקלים בשנה.

קודם כל, שכירים צריכים לקחת בחשבון שסוף שנת המס היא הזדמנות לעשות סדר בחשבונות. אם פספסתם את סוף שנת המס לא נורא, כי עדיף לטפל בחשבונות מאוחר מאשר לעולם לא.

אירועים או פעולות שבוצעו במהלך שש השנים שקדמו לשנת המס משפיעים על חישוב המס ועל גובה ההוצאה. באופן עקרוני, תשלום מס ביתר מזכה את משק הבית בהחזרי מס – כל עוד הם דורשים אותם בזמן. כאשר שכירים אינם מנצלים את הטבות המס שמגיעות להם, הם למעשה מותירים בקופת המדינה מיליוני שקלים מדי שנה.

מה כדאי לדעת על זכויות שכירים?

יש כמה דברים שמהם שכירים יכולים להתחיל בשביל לנצל את זכויותיהם. ראשית, כל עובד בישראל זכאי לנקודות זיכוי במס הכנסה לפי רשימת קריטריונים מסוימים. רשימת הקריטריונים המלאה מופיעה באתר רשות המיסים והיא מתעדכנת לעיתים על ידי משרד האוצר. היא מייצגת ניסיון של המדינה לעזור לאוכלוסיות מסוימות ולספק להם הטבות מס.  

הדרך לבדוק את נקודות הזיכוי היא באמצעות מחשבון ייעודי של רשות המיסים, או התייעצות עם אנשי מקצוע. רצוי גם לעדכן את המעסיק על מנת שיתאים את נקודות הזיכוי ולעשות זאת לפני סוף שנת המס.

בתוך כך, יש להפריד בין חיובי מס חד פעמיים לבין תמריצים שונים. המדינה מעודדת שכירים לבצע פעולות מסוימים על ידי ניכוי או זיכוי מס, והמשמעות בפועל היא הקטנת הסכום החייב במס. הדוגמא הכי טובה לזה היא הפקדה לקופת גמל שמוכרת במס או הפקדה לקרן השתלמות שפטורה לגמרי מתשלום מס הכנסה.

זכויות בולטות לבעלי מוגבלויות

רשויות המס והמוסד לביטוח לאומי משתמשים במונח "אחוזי נכות" כדי לתאר מצבי מחלה שונים. מבחינת מס הכנסה, ישנם מקרים שבהם ניתן להשתמש באחוזי הנכות כדי לקבל הטבות שונות. בשביל לממש הטבת פטור ממס הכנסה לנכה צריך לפנות לרשות המיסים, לפקיד השומה ולועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי.

זכויות המס ניתנות בהתאם למצבו של המבקש ואחוזי הנכות הרפואית. בין הזכויות ישנו פטור מלא ממס לנכים בעלי נכות של 100%, פטור לעיוורים ולסובלים מליקויי ראיה, הקלות מס להורים לילדים נכים ועוד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות