חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אלפי תושבים בחגיגות איחוד ירושלים

 

ביום חמישי האחרון נערך בפארק ענבה אירוע חגיגי לציון 50 שנה לאיחוד ירושלים, אליו הגיעו כ-5,000 תושבים.

 

ביום חמישי האחרון נערך בפארק ענבה אירוע חגיגי לציון 50 שנה לאיחוד ירושלים, אליו הגיעו כ-5,000 תושבים.

האירוע נפתח במופע הדגלנות המסורתי של תלמידות אולפנת בני עקיבא "אורות מודיעין" ובברכות של ראש העיר, חיים ביבס, ושל חבר המועצה ומחזיק תיק תרבות יהודית, מיכאל חרל"פ. את האירוע הפיק אגף תרבות ואירועים – תרבות יהודית בשיתוף עם האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך. רגע לפני שעלה לבמה הזמר יהורם גאון, שמזוהה רבות עם העיר ירושלים, עלתה בהפתעה לבמה עוד אייקון ירושלמי מובהק: הזמרת שולי נתן. כאשר היא מלווה בנגינת הגיטרה שלה בלבד, שרה נתן את השיר שמזוהה איתה יותר מכל, "ירושלים של זהב", אותו שרה בפסטיבל הזמר של שנת 1967. בין שיר לשיר שיתפה נתן עם הקהל סיפורים ומעט מחוויותיה מהעבר, בהן גם חוויות ממלחמת ששת הימים.

 לאחר מכן עלה לבמה יהורם גאון, חתן פרס ישראל לזמר העברי, שביום העצמאות האחרון אף הדליק משואה בהר הרצל. לצד סיפורים ואנקדוטות על עיר הולדתו, ירושלים, שר גאון את שיריו המוכרים והאהובים. על אף שעל המסכים הוקרנו מילות השירים, צופים רבים בקהל לא הזדקקו לכך והצטרפו בשירה מהיכרותם עם השירים, כאשר בכמה שירים אף ליוו אותו הצופים בריקודי עם, שהכוריאוגרפיה שלהם הותאמה לשיריו. בתום המופע נהנו הצופים מהפתעה נוספת: מופע של זיקוקי דינור, שהאירו את שמי העיר והפארק.

 חבר המועצה ומחזיק תיק תרבות יהודית, מיכאל חרל"פ: "כמנהגנו בשנים האחרונות, חגגנו את יום ירושלים והפעם בחגיגה אמיתית, יותר מבכל שנה אחרת, לכבוד 50 שנה לשחרורה. לפני 50 שנה, כשירושלים שוחררה, הייתה שמחה ואחדות גדולה בעם ישראל. את השמחה והאחדות הזו ניסינו לשחזר בחגיגות בעיר מודיעין מכבים רעות, שיחרטו בלב עוד תקופה ארוכה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות