חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

לידיעת כל תושבי השפלה: הסכם גג אסטרטגי להכפלת לוד

 

האם מפת איזור השפלה הולכת להשתנות: הסכם גג אסטסטרגי נחתם היום על ידי עיריית לוד על מנת להכפיל את העיר ולשדרג את העיר הישנה. תושבי השפלה, היכונו להתנפלות הגדולה שתהיה בעיקר על השכונות שיוקמו בשטחים שמחוץ לעיר. טקס החתימה היום בשעה 17.00 במתנ”ס גני אביב בלוד

 

מאז קום המדינה, העיר לוד לא מצליחה לפשוט מעליה את תדמית העיר שיש לה את כל הפוטנציאל שבעולם (3 ק"מ מנמל התעופה ובמצע הדרך בין ת"א לבירה) אבל נחשבת כעיר נחשלת כשהבעיה של מה שקורה בתוך השכונות הערביות בעיר לא ממש תרמו לשינוי התדמית.

אבל האם הגיע תום עידן ומתחיל עידן חדש. הלוואי, ושימו לב להודעה לתקשורת שהגיע בשעות האחרונות, שאם וכאשר תצא לדרך, תשנה את פני השפלה כולה. לידיעת תושבי ראשון, בקעת אונו ואולי גם כאלה שמתקשים עם המחירים במודיעין.

עיריית לוד חותמת היום על הסכם גג אסטרטגי ייחודי וחסר תקדים עם משרד האוצר, משרד השיכון, דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל בהיקף יוצא דופן בסך 6.9 מליארד ₪. כמחצית מהסכום תושקע בשדרוג העיר הישנה.

כאמור, היום בבשעה 17:00 יתקיים טקס חתימת ההסכם בין הממשלה ובין עיריית לוד. הטקס במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר-משה כחלון, שר השיכון-יואב גלנט וראש העיר עו"ד יאיר רביבו. הטקס יתקיים במתנ"ס גני אביב רחוב ארבע עונות 4 בלוד. 

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו:
"מדובר בהסכם האסטרטגי הגדול ביותר שנחתם בין הממשלה לעירייה בישראל, במסגרתו תזכה לוד להשקעות ממשלתיות ועירוניות בהיקפים שטרם נראו. הסכם זה יהפוך את לוד לעיר החכמה בישראל, בזכות תשתיות מתקדמות, טכנולוגיות חדשניות ובנייה מאסיבית ומודרנית של מגורים, תעסוקה ומסחר. וכל זאת, בלב אזורי הביקוש.
ההסכם למעשה יכפיל את העיר, הן בשכונות ויעצים אותה כלכלית וחברתית. ייחודו של ההסכם נובע לא רק מהיקפו חסר התקדים אלא בעיקר מהמשאבים האדירים שיושקעו בעיר הקיימת. לצד תוספת השטחים ויחידות הדיור באזורים החדשים. לוד תזכה להשקעה ממשלתית בסכומים שלא ידעה מימיה".
ההסכם כולל:
- 20,000 יח"ד: 3,000 בשכונות חדשות בעיר הקיימת, 14,000 בשכונות ענק בשטחים שיצורפו לעיר לוד מהמושבים בן שמן וניר צבי ו-3,000 דיור בפרויקטים להתחדשות עירונית שיזכו לקרקעות להשלמה בהיקף של 10% מההסכם.


- 1,300,000 מ"ר תעסוקה ומסחר.


בשנה הראשונה להסכם כבר ישווקו 1,000 היח"ד הראשונות במרכז העיר.
מיד לאחר חתימת ההסכם, ישקיעו הממשלה והעירייה 180 מלש"ח ראשונים בפרויקטים תשתיתיים, נופיים, תיירותיים וחברתיים במרכז העיר ובשכונות הקיימות. בין היתר ישודרגו תשתיות התחבורה של לוד, יחוברו חלקיה המזרחיים והמערביים עם מרכזה, יפותחו פארקים ברחבי העיר ורשת שבילי אופניים, תשודרג קריית הספורט ויוקמו מוסדות ציבור חדשים לרווחת תושבי העיר. העיר העתיקה תזכה אף היא למתיחת פנים יסודית.
בזכות ההסכם ייסלל כביש 200 המחבר בין כביש 431 לכבישים 1 ו-40; תוקם תחנת רכבת שלישית בעיר באזה"ת הצפוני; יבוצעו 2 הפרדות מפלסיות ויוקם מרכז תחבורתי משולב בתחנת הרכבת המרכזית.
ההסכם אף יבטיח את איתנותה באמצעות הקמת שני פארקי תעסוקה משמעותיים בעלי נגישות יוצאת דופן למערכת התחבורה הארצית ולרכבת ומתחמי מסחר חדשים במרכז העיר.
ההסכם ינוהל במלואו ע"י החברה הכלכלית לוד, תאגיד עירוני בבעלות העירייה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות