חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

כך תעודדו את הנוער להפגין מעורבות קהילתית

 

ה בוודאי לא יפתיע איש, אבל בשנים האחרונות ישראל עוברת לא מעט שינויים. כמדינה קטנה עם מגוון רחב של קהילות ואוכלוסיות, הקלישאה המוכרת כל כך – קיבוץ גלויות – היא מזמן מציאות של ממש. בתוך המרקם המורכב הזה נמצאים בני הנוער והצעירים.

 

זה בוודאי לא יפתיע איש, אבל בשנים האחרונות ישראל עוברת לא מעט שינויים. כמדינה קטנה עם מגוון רחב של קהילות ואוכלוסיות, הקלישאה המוכרת כל כך – קיבוץ גלויות – היא מזמן מציאות של ממש. בתוך המרקם המורכב הזה נמצאים בני הנוער והצעירים. הם נחשפים לחדשות, צופים בתכניות אקטואליה ושומעים מגוון דעות ביחס לנושאים שונים ומגוונים המרכיבים את חיי היומיום. השאלה הגדולה היא האם הם מדפדפים ועוברים הלאה, והאם יש דרך טובה יותר לעודד אותם להפגין קצת יותר מעורבות, להכיר קבוצות חדשות שטרם נחשפו אליהן, וגם לעזור להם להפוך לבוגרים מעורבים ופעילים. לנושאים האלה יש חשיבות אדירה, בכל זאת מדובר בדור העתיד שלנו.

 מסגרות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות

בתי הספר הם בהחלט חלק חשוב בתהליך הלמידה והחינוך של בני הנוער והצעירים, וזו המסגרת המרכזית (למעט המשפחה הגרעינית) שבה הם לומדים על מורשת ישראל, על התרבות וגם על החוקים ועל המוסדות המרכזיים, במסגרת שיעורי אזרחות. עם זאת, ידע טכני והכרת חוקים לא תמיד מספיקים, בטח כשהמידע מועבר בכתב והילדים נדרשים לקרוא ספרי לימוד, לשנן את החומר ולהפגין כישורי זיכרון עילאיים בבחינות הבגרות. דרך טובה יותר להעביר את הידע הטכני למציאות ולאפשר להם להכיר פנים חדשות, קבוצות אחרות ואוכלוסיות שהן חלק מהותי בחברה הישראלית, היא להוציא אותם מהבית, מהכיתה וממסכי המחשב. תנועות נוער, בהן תנועת דרור ישראל שכוללת בתוכה גם את הנוער העובד והלומד ותנועות נוער אחרות, הן הזדמנות מופלאה לחנך את הצעירים לערכים.

 על סובלנות וקבלת האחר

במסגרת תנועות הנוער, וגם במסגרות בלתי פורמליות אחרות, יכולים הצעירים להיחשף למציאות אחרת ולקהילות קצת פחות מוכרות. פעילות למען הקהילה, השתתפות בימי עיון ובסדנאות שיעניקו מידע חיוני וכלים פרקטיים לחיים, וגם חשיפה לבני ובנות נוער ממגזרים אחרים, אלו הן הדרכים האידאליות לגלות להם עולם אחר. אם כן, עודדו את הילדים ואת בני הנוער להניח מדי פעם את הטאבלט בצד, ותנו להם לצאת החוצה אל העולם הגדול. כשהם מלווים בצוות הדרכה מיומן, וכשהם מוכנים להתנסות, להכיר, לחוות וללמוד, הם יהפכו מהר מאוד לגברים ונשים שלא יושבים מהצד ובוהים במסך הטלוויזיה ובידיעות המשודרות להם. הם יהיו אלה שיחוללו שינוי, ואולי הם גם יהיו אלה שיפעלו למען מציאות טובה יותר, בזכות כישורי המנהיגות והיכולת שלהם לקבל את האחר.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות