חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

למחזר משכנתא או לא? זו השאלה / ראיון פורום

 

במסגרת פורום ”הכה את המומחה”, שאלו הגולשים את יועצת המשכנתאות סנדרה סוריאנו  שאלות אותן אנו מביאים בפניכם בצירוף התשובות.אם גם לכם יש שאלות בנושאי משכנתא, אתם מוזמנים להיכנס

 

במסגרת פורום "הכה את המומחה", שאלו הגולשים את יועצת המשכנתאות סנדרה סוריאנו  שאלות אותן אנו מביאים בפניכם בצירוף התשובות. אם גם לכם יש שאלות בנושאי משכנתא, אתם מוזמנים להיכנס

 

למחזר או לא

"אני מחזיק משכנתא בבנק טפחות. לאחרונה אני רואה שסכום שנגבה פשוט קופץ כל הזמן. בבנק הבחור שם אומר לנו, שזו תקופה שהריבית מתחלפת. אגב, המשכנתא שלנו היא בריבית משתנה כל שנה. שאלתי, האם יש משהו שקרה בשטח המשכנתאות שבגללו זה קורה או שבבנק עובדים עלי".

סנדרה:  "שלום גיא,אם המשכנתא שלך בריבית משתנה, כשמגיעים לתאריך עדכון ריבית, אם הריבית עלתה, ההחזר חודשי גם יעלה בהתאם. אני לא רואה מולי את פרטי המשכנתא שלך אבל אני מניחה שזה מה שקרה.אני מבצעת בדיקה ראשונית לכדאיות מחזור המשכנתא ללא עלות. במידה וזה מעניין אותך אתה מוזמן להתקשר אלי, בהצלחה".

 

הלוואה לתקופת ביניים

"מכרתי דירה אבל חלק גדול מהכסף אקבל עם הפינוי באוגוסט. השאלה שלי, אם אני מוצא במודיעין עכשיו דירה שאני רוצה אבל אני מעונין להיכנס בתקופה הקרובה, האם יש הלוואות מיוחדת שנותנים לתקופה הזו של עד חודש אוגוסט"

סנדרה:" שלום אליה,בעניין רכישת נכס חדש לפני מכירת נכס קיים או לחילופין לפני קבלת מלוא התמורה על מכירתו יהיה לי קשה לתת לך תשובה בלי לדעת פרטים מדויקים: בכמה מכרתם, מה יתרת התמורה, בכמה רוכשים, כמה תצליחו לשלם מראש, מה הוא סכום משכנתא שלוקחים על הדירה החדשה.בחלק מהמקרים ניתן למצוא פתרון דרך המשכנתא, אם הסכום הנדרש יחד עם המשכנתא הנדרשת לא עוברת את אחוז המימון המקסימלי ואם עומד ביחס ההחזר (ההחזר חודשי ביחס להכנסות). ניתן גם לפנות לבנק בו מתנהל העו"ש עם החוזה מכירה ולבקש הלוואה לתקופה קצרה.אם שני הבתים באותו מחיר, אני מניחה שלא התכוונת לקחת משכנתא על רכישת הנכס החדש. אם אין בעיה מבחינת הכנסות אפשר לקחת משכנתא גישור על ה 800 אלף".

 

מחזור משכנתא

"האם משתלם למחזר משכנתא במצב השוק הנוכחי? כדאי למחזר בבנק ממנו לקחתי משכנתא או שזה לא משנה? תודה".

סנדרה : שלום חיים,לגבי מחזור המשכנתא, האם כדאי או לא במצב של היום שהריביות עלו לעומת שנה שעברה, עדיין יש מקרים בהן שווה למחזר: 

  1. הרכב ההלוואה או/ו ריביות גבוהות יותר ממה שיש היום.
  2. קושי בלעמוד בהחזר החודשי.
  3. סילוק חלקי של המשכנתא ורצון להישאר בהחזר חודשי זהה למה שהיה לפני הסילוק.
  4. לקיחת הלוואה נוספת על חשבון הבית ורצון להישאר בהחזר חודשי דומה.

כדי לתת תשובה מקצועית חייבים לבדוק את המשכנתא הספציפית. אני מבצעת בדיקה ראשונית לכדאיות מחזור ללא עלות וללא מחויבות. אתה מוזמן להתקשר אלי ואתן לך פרטים.

 

קצבת נכה

"המשכורת שלי לא משהו ויש לי קצבת נכות. האם בבנק יכירו בקצבה כחלק ממבחן ההכנסות?"

סנדרה: "שלום דני,לשאלה זו אין תשובה חד משמעית.יוכלו להכיר בקצבת נכון תמידית כהכנסה במקרים מסוימים, בעיקר אם יש בנוסף הכנסה נוספת, ולווה נוסף ובהתאם לנכס הנרכש ואחוז המימון הנדרש (היחס בין שווי הנכס הנרכש למשכנתא הנדרשת(. זה אחד המקרים שכדי לתת תשובה אמתית צריך לבדוק את כל הנתונים ואי אפשר לתת תשובה חד משמעית.

 

יש לכם שאלות לסנדרה? כנסו...

סנדרה סוריאנו, יעוץ וליווי מקצועי למשפחה, בדרך למשכנתא. עוד בטרם הרכישה, אתכם בכל שלב ובכל אתגר שבדרך, בתהליך יעיל וממוקד עם מגוון פתרונות והכוונה כולל ליווי לבנק.

סנדרה סוריאנו - ייעוץ משכנתא

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות