חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

”תמיד ידעת לקרוא מחשבות”

 

כך ספדה נכדתו של ראש העיר הראשון של מודיעין משה שכטר באזכרה שהתקיימה היום יום א’ במלאת שנתיים לפטירתו, בהשתתפות רב העיר, נבחרי ציבור, עובדי עירייה בכירים, משפחה וחברים

 

בבית הקברות במודיעין התקיימה השבוע אזכרה לראש העיר הראשון משה שכטר ז"ל אשר נפטר לפני שנתיים בגיל 82. באזכרה השתתפו כ-70 איש ובכללם רב העיר הרב אלחרר, סגני ראש העיר שלמה פסי, אילן בן סעדון ומויש לוי. חברי מועצת העיר שמעון גואטה, ורד גל בחרי ושחר מי און.  מנכ"ל העירייה יורם כרמון, המשנה למנכ"ל מיכל פרפרי ומספר מנהלי מינהלים ואגפים. בין הנוכחים היה גם חבר מועצת העיר לשעבר, יגאל צדוק, המכהן כיו"ר ’הפרלמנט של מודיעין’, בו היה שכטר חבר קבוע ופעיל במשך שנים רבות.

הרב אלחרר ניהל את החלק הדתי של האזכרה ומ"מ מקום ראש העיר שלמה פסי הניח זר על קברו של שכטר מטעם עיריית מודיעין מכבים רעות. נכדתו של שכטר שדברה בשם המשפחה אמרה בין היתר: "תמיד היית אוזן קשבת לכולם, תמיד ידעת לקרוא מחשבות וידעת מה אנו רוצים וצריכים. הורשת לנו ערכים ואנו ממשיכים במשימה. כיצד הלכת לנו בלי הכנה. אנחנו אוהבים ומתגעגעים".

כזכור, עם ההחלטה להקים עיר ואם בישראל ושמה מודיעין "נשלף" שכטר מתפקידיו האחרים ובתור מי שנחשב ל"בולדוזר" הוצע לו לשמש ב-1994 כראש המועצה הממונה להקמת העיר מודיעין. מקרי או לא מקרי, מינויו לתפקיד נחתם על ידי שר הפנים ב- 4 בפברואר  – בדיוק תאריך יום הולדתו. לימים יכתוב שכטר: "הרגשתי שיש לי מה להציע. ניסיון מוכח בניהול וארגון מוניציפאלי. האתגר לפרויקט מודיעין מילא את לבי. רציתי בו מאוד. במבט לאחור זיכרונות ממלאים את הלב בחום. העובדות בשטח מציינות מהות – באנו, ראינו, ניצחנו".  

ארבע שנים אחר כך נבחר לראש מועצת מודיעין בבחירות המקומיות הראשונות.

בדצמבר 2001, חמש שנים בלבד לאחר תחילת האכלוס, הפכה מודיעין לעיר, ושכטר הוכתר בתואר הנכסף ראש העיר מודיעין, העיר שעד מהרה הפכה ל"מפעל חייו".

ב-2007 קיבל את התואר אזרח כבוד של העיר מודיעין – הכרה אמתית במפעלו הגדול.

בעוד שבועיים יונצח שכטר בעיר כשהמרכז הרב תחומי והספרייה העירונית ייקראו על שמו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות