חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

משקים למכירה – כיצד עושים עסקה חכמה

 

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות גידול במספרם של אנשים עירוניים, כאלה שמעולם לא עזבו את העיר, אשר רוכשים משקים במושבים חקלאיים. יש מי שיטען שמדובר בטרנד חולף, אחרים יטענו שמדובר באטרקציית נדל”ן אשר מושכת את תשומת הלב של אותם אנשים וגורמת להם לפתוח את הכיס ולהשקיע לא מעט כסף ברכישה של משק חקלאי.

 

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות גידול במספרם של אנשים עירוניים, כאלה שמעולם לא עזבו את העיר, אשר רוכשים משקים במושבים חקלאיים. יש מי שיטען שמדובר בטרנד חולף, אחרים יטענו שמדובר באטרקציית נדל"ן אשר מושכת את תשומת הלב של אותם אנשים וגורמת להם לפתוח את הכיס ולהשקיע לא מעט כסף ברכישה של משק חקלאי.

משקים למכירה הם, יחסית, דבר חדש. בעבר בעלי משקים לא נהגו למכור אותם, מאחר והם ראו במשק שלהם כלי כלכלי ממנו הם יכולים להתפרנס ויתרה מזו, הם היו מחוברים אליו רגשית. כיום, משקים למכירה, הם כבר לא בוננזה כלכלית, וכן היחס הרגשי השתנה, הרי אם לא מרוויחים כסף מהמשק והוא רק עולה כסף, אז אפשר להפחית במקצת מעוצמת הרגש ומהמשמעות שלו כלפי המשק.

כאמור, עירוניים רבים מחפשים משקים למכירה במגוון אזורים ברחבי הארץ, במושבים חקלאיים שונים. יש כאלה שעבורם רכישת משק פרטי, היא דרך להגשים את הפנטזיה של בניית בית פרטי בכפר, עבור אחרים זו דרך לשנות במקצת את מסלול החיים שלהם ולצאת החיים בעיר, עבודה במשרד, הם מבקשים להוסיף גם נופך רגוע יותר בעזרת עבודה חקלאית, יש גם כאלה שמוכנים לעשות שינוי קיצוני, לוותר על אורך החיים העירוני לטובת החיים בכפר. לרוב זה מגיע אחרי שהם הגשימו את החלומות המקצועיים שלהם ויש להם את האפשרות הכלכלית לצאת לדרך חדשה.

אך זה לא מספיק לחפש ולמצוא משקים למכירה שכן, עסקאות רכישת משקים אלו אינן דבר פשוט כלל וכלל. מדובר בעסקאות שמחויבות לא מעט פרוצדורות, לא מעט עמידה בנהלים, צריך לזכור עוד, שלא כל משק אשר עומד למכירה, אכן ניתן לשנות את ייעוד הקרקע שלו לבנייה ולא בכל משק, ניתן לגדל בו מכלול רחב של גידולים כפי שאנשים מהעיר נוטים לחשוב, לכן חשוב לערוך בדיקה מקיפה בטרם חותמים על חוזה ורוכשים את המשק.

כיצד רוכשים משק בצורה חכמה

הדבר הראשון שצריך לבדוק זה, מה הן הזכויות שיש לבעלי המשק. האם הם מחזיקים בכל הזכויות עליו או שמדובר בזכויות מחולקות. במידה ויש בעיה עם הזכויות על הבעלות, הרי שהם לא יכולים להעביר את המשק ללא אישור כל בעלי הזכות וייתכן שהם מציעים למכירה רק את החלק שלהם. חשוב לציין שבחלק מהמשקים, הם נמצאים תחת חכירה, כלומר שייכים למדינה באופן מעשי ולא למי שמנהל אותו.

הדבר השני שצריך לבדוק הוא, מה ניתן לעשות בקרקע עליה יושב המשק. אם מדובר בקרקע שניתן לשנות את הייעוד שלה לטובת בנייה או שמדובר בקרקע חקלאית שהמדינה לא מאפשרת לשנות את ייעודה. צריך גם לבדוק מה המושב בו נמצא המשק, מסכים שבעליו יעשו איתו.

הדבר השלישי הוא סוג הישוב בו נמצא המשק. מה בדיוק הישוב מתיר ומה הוא לא מתיר, האם הוא דורש ועדת קבלה, וכל דבר אחר שיכול להשפיע על מימוש העסקה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות