חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים

 

25 בנובמבר מוגדר כיום המאבק הבין-לאומי למניעת אלימות נגד נשים, על כך החליטה העצרת הכללית של האו”ם בדצמבר 1999. מטרותיו של יום זה הינן לעורר מודעות לנושא, להגביר חקיקה ואכיפה של חוקים וענישה הולמת וכן לעודד נשים לפנות לעזרה.

 

 לציון יום המאבק, נערך ביום חמישי האחרון יום עיון בנושא, בשיתוף פעולה של האגף לשירותים חברתיים, יועצת ראש העיר למעמד האישה, ד"ר אורנה מגר, המרכז למניעת אלימות ושלום המשפחה ועיר ללא אלימות. במהלך היום בירכו סגן ראש העיר, אילן בן סעדון, חברת המועצה מירב פלג, המשמשת כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ויועצת ראש העיר למעמד האישה, ד"ר אורנה מגר. ביום העיון שמעו המשתתפים את הרצאתה של אורלי לשה אילן, "כשגבר פוגש מכחול", ואת הרצאתה של לירון ברייר דנציגר, "חוסר עניין לציבור", בה סיפרה על תלונה על הטרדה מינית שהגישה למשטרה, אשר נסגרה לאחר מספר שנים עקב חוסר עניין לציבור. ברייר דנציגר הציגה למשתתפים את תערוכת הצילומים שהכינה בנושא, נתנה כלים כיצד להתמודד כששומעים על הטרדה מינית וענתה על השאלות הרבות שהעלו המשתתפים.

כמו כן, במהלך יום העיון סופר סיפורו האישי של גבר שנקט באלימות והוצגה העבודה הטיפולית שנעשית במרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות על ידי צוות העובדים. בכניסה לאולם שבמרכז הרב תחומי הוקמה פינת זיכרון לנשים שנרצחו בשנה האחרונה על ידי בני זוגן על רקע אלימות במשפחה. משתתפי יום העיון חלפו על פני הפינה, קראו את שמות הנרצחות וחלקו להן כבוד.

מעבר לפעילות זו, לציון יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, במודיעין מכבים רעות פועל כל השנה המרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות, במסגרת האגף לשירותים חברתיים, בהנהלתה של עו"ס טלי גולדנברג. המרכז מספק תמיכה, טיפול ועזרה להתמודדות עם תופעת האלימות במשפחה. הפניות, אשר מגיעות מהמשטרה, מהאגף לשירותים חברתיים, מגורמים מטפלים בקהילה ומאנשים עצמאיים, מטופלות במקצועיות על ידי אנשי מקצוע, עובדים סוציאליים ומומחים בתחום. במרכז פועלות קבוצות טיפול לנשים ולגברים, וכן נעשה טיפול פרטני בהתאם לצורך.

כיום, מטפל המרכז בכ-70 משפחות, באמצעות טיפולים פרטניים לנשים ולגברים וכן טיפולים קבוצתיים. תושבים המעוניינים בסיוע מוזמנים לפנות למרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות בטלפון 08-6992654.

חברת המועצה ומחזיקת תיק קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, מירב פלג: "בשנה האחרונה נרצחו 15 נשים על ידי בני זוגן. לצערנו, כל אירוע כזה רק מוכיח שציון ה-25 בנובמבר, יום שמעלה את המודעות לאלימות נגד נשים, עדיין הכרחי בכדי שהנושא לא יירד מסדר היום. מחד, ישנה מודעות גוברת ברשויות המקומיות ובגופי הרווחה השונים לטיפול בעניין, אך מאידך, זה לא מספיק. כולי תקווה שהרשות המחוקקת והמבצעת במדינת ישראל ימצו את הדין במצבים אלו, הרבה לפני שמגיעים לרצח."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות