חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

למרגלות ההימאליה

 

אם הבנתי נכון, סיגריה אחת לא משפיעה במידה רבה, צריך לעשן הרבה ולעיתים קרובות. אבל היה מעניין לראות מה היא תעשה לשותפי למסע ואיך יפתחו חרצובות לשונם

 

מוצאי שבת בפוקרה שבנפאל, איך מעבירים את הזמן כאשר אנחנו ארבעת הישראלים היחידים בעירובית חב"ד סגור? אחד החברה נזכר שיש לו מנה של גראס ועכשיו זה הזמן האידיאלי לחלוק בה. אז כמה תובנות לגבי גראס, גראס זה חומר שאף אחד לא קונה, הוא מתגלגל אליך איכשהו, משהוא ולרוב בהודו פחות בנפאל, מביא לך ומחכים שיהיה עם מי לחלוק אותו, כי לבד זה לא כייף.עוד דבר שלמדתי זה שבארץ החומר נקי וטהור, אבל בארץ מן הסתם אף אחד לא "תורם" גראס וצריך לקנות אותו ובארץ הכל הרבה יותר יקר, אז חבל להתעסק עם זה, בנוסף לכך שבארץ כולם "ילדים טובים" וברומא... התנהג כרומאי. שלא יווצר הרושם שבמזרח כולם "שואפים", פגשתי לא מעט ישראלים, חלקן מהגוש, שלא התפתו ואף הביעו סלידה מעצם הרעיון.

אם הבנתי נכון, סיגריה אחת לא משפיעה במידה רבה, צריך לעשן הרבה ולעיתים קרובות. אבל היה מעניין לראות מה היא תעשה לשותפי למסע ואיך יפתחו חרצובות לשונם. אותו מוצאי שבת נשקלחודש אלול ולתחילת השנה ואחד השותפים פתח את ליבו וסיפר מה השאיפות שלולשנה הקרובה, החלטנו לכתוב את הדברים ושנה הבאה להתכנס בירושלים הבנויה בכדי לסמן וי על השאיפות שיושגו ולעשות חשבון נפש לגבי מה שלא יושג. אותו שותף למסע נזכר פתאום שאני גרפולוגית ובבקשה, בבקשה, בבקשה תעשי לי אבחון. יצא אחד האבחונים המעניינים שהיו לי ובעקבותיו התפתחה שיחה מרתקת.

הסתבר שהבחור אומנם צעיר, אבל עם ניסיון חיים עשיר ונפש עשירה עוד יותר. הוא לא קונבנציונאלי, לא הולך "אחרי העדר" אלא מקורי עם תעוזה ושאיפות גבוהות - האותיות שלו ייחודיות ומקוריות והזויות בכתב מלמדות על התעקשות וכוח רצון עד להשגת היעדים שמציב לעצמו. לא מעניין אותו להיות רגיל ואחד מיני רבים כמותו, בעתיד במסגרת העבודה יביא איתו משהו שונה, מיוחד, מקורי וחדשני.. ניכר בו שהוא מחפש לתרום, לעשות טוב ולנצל את הזמן באופן משמעותי. יש בו עמקנות וניסיון להבין את החיים ולא רק  "לחיות הכי טוב שאפשר" , כששמע את הדברים שאל: "למה אני פה? למה יצאתי למסע הזה? מה אני צריך ללמוד מההתנסויות שחוויתי בטיול?" הדף המלא והעמוס מעיד על לשונו הקולחת ומהכתב הצפוף והנוטה לגדול ומהאותיות שלא שומרות על גבולות השורה שלהן לומדים על האהבה שלו לאנשים ועל כך שהוא מעורב בין הבריות.

על ההעזה, אהבת הזולת, ישום המטרות ואי קבלת מוסכמות החברה בצורה עיוורת לומדים גם מהקו הסיומי של האות ש’ שמתמשך הרבה מעבר לגבולות האות עצמה.

החוויות הלא טובות בחייו באות לידי ביטוי ב"תעלה" שנוצרה בין המילה הראשונה למילה השנייה ברצף של מספר שורות.

 

השפעות הגראס ששאף לתוכו ניכרות בשולי הפתיחה הרחביםבצד ימין. השוליים הרחבים לא היו בכתבים קודמים שלו, אלא התרחשו בפתאומיות כבריחה ממועקה פנימית, בדיוק כמו השפעת הגראס, סימנים נוספים הם: כתב לא יציב ושוליים מימין ומשמאל מפותלים מאוד. מימין השוליים מזכירים שיכור המתנדנד תוך כדי הליכה, משמאל השוליים המפותלים מעדים על חוסר יציבות כללית, הליכה עד הסוף הסוף ובדיקת גבולות ומנגד נסיגה וחיפוש בטחון ויציבות. בנוסף הכתב רפוי, לא יציב באופן כללי והאותיות נוטות באופן קיצוני לכיוון ימין ולפעמים נדמה שהן שניה לפני הנפילה לקו המסמן את השורה.

בחודש של חשבון נפש גם אני חושבת למה יצא שהגעתי דווקא לשם? ומה אני יכולה ללמוד מההתנסויות והאנשים שאני פוגשת.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות