חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

ואלה שמות - חלק ב`

 

כתבה חשובה לכל הורה או כזה שבעתיד יהפוך להורה. קבלו את כל המידע על כל בתי הספר בעיר כולל ובעיקר החדשים שבהם

 

המגינים

"רמון"

מנהלת: נעמה דהן

כתובת: חיים ברלב 45, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2001

ערכים מובילים בבית הספר: קידום למידה משמעותית, חינוך לאהבת הארץ ולערכים יהודים, ציונים ודמוקרטים וחינוך למצוינות אישית בהשראת דמותו של אילן רמון.

כיצד מקודם ערך הקידום למידה משמעותית תוך התאמת אסטרטגיית הלמידה למיומנויות המאה ה-21:

בית הספר נמצא בדגם המתקדם בתחום התקשוב ומקדם פדגוגיה חדשנית ומטפח בוגר השולט במיומנויות המאה ה-21. בבית הספר ישנה הטמעה של התקשוב ושל טכנולוגיית המידע בהוראה ובלמידה, כאשר הדבר נעשה מתוך גישה מאוזנת במקומות בהם לתקשוב יש ערך מוסף. במסגרת הדגם המתקדם, לומדים תלמידי שכבות ד’-ו’ באמצעות מחשב נייד לכל תלמיד במספר מקצועות, וספרים דיגיטליים מחליפים את הספרים הקשיחים, דבר המזמן חוויות למידה משמעותית תוך דגש על קבלת משוב בזמן אמת. כמו כן, בהשראת דמותו של אילן רמון, משתתפים התלמידים בתכנית ייחודית בתחום האסטרונומיה, בשיתוף עם בית יציב ומוזיאון המדע בירושלים.

אתר בית הספר: www.schooly.co.il/ramon

 

 

"קשת"

מנהלת: קרן מרקוביץ

כתובת: חטיבת הצנחנים 1, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2004

ערכים מובילים בבית הספר: נתינה, מעגלי חניכה, העצמה וכבוד.

כיצד מקודם ערך הנתינה:

נעשה חינוך לערכים בשילוב בין תחומי הדעת השונים, כאשר כבר החל מגיל הגן, מפותחים ומיושמים מודלים שונים של הוראה ולמידה, המשלבים תהליכי חניכה, חקר ומשחק, במגוון תחומי הלימוד, תוך שימוש בחזקות הפרט להעצמה אישית וארגונית. תלמידי תכנית "אמירים" של שכבה ד’, למשל, חונכים את ילדי הגן, על פי שלושה ערכים מרכזיים מתוכנית מפתח הל"ב: מעורבות חברתית, נתינה וכבוד. בית הספר מקדם היכרות עם קהילות שונות, ולכן קהילת בית ספר "קשת" מאמצת את הקהילה האתיופית במבשרת ציון ומידי שנה, לקראת חג הפורים, נתרמים מוצרים שונים כמו: תחפושות, תיקים, מוצרי אוכל יבש ועוד. ברמה השכבתית, נבחרות מדי שנה קהילות שונות איתן יוצרים קשר ומטפחים את ההיכרות כמו בתי אבות, חיילים, שכני בית הספר, מפגש והיכרות עם בית ספר גבעת גונן בירושלים, ואף טיפוח פארק בסמוך לבית הספר ועוד.

אתר בית הספר: www.schooly2.co.il/keshet

 

 

"אבני החושן" - תורני בשילוב אמנויות

מנהלת: לידיה אפריאט

כתובת: עמק בית שאן 51, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2003 

ערכים מובילים בבית הספר: צביון תורני, שילוב אמנויות, עידוד חינוך גופני, קליטת עלייה, קבלת השונה, העצמה אישית, פיתוח בטחון עצמי וחשיבה יצירתית. 

כיצד מקודם ערך הצביון התורני:

בית הספר חרט על דגלו שני צבעים: תורני ושילוב אמנויות. צוות בית הספר וההורים נותנים דגש רב לצביון התורני, ולכן מדי בוקר יום שישי הורים ותלמידים מתפללים ביחד בבית המדרש של ישיבת ההסדר. בנוסף, בית הספר נבחר להשתתף בפרויקט ייחודי "מיזם 929" (כמספר הפרקים בתנ"ך), במסגרתו התלמידים לומדים תורה מדי שבוע. במסגרת הפרויקט ומעבר ללימוד החומר, זכו התלמידים לסייר במוזיאון ארצות המקרא בירושלים, לעבור לימוד משותף של הורים ותלמידים ושמוע הרצאה ייחודית של הרב ד"ר בני לאו. בית הספר מאמין כי אין להסתפק בהקניית ידע בלבד, כיוון שבעוד שנים הידע של היום כבר לא יהיה רלוונטי או בר יישום, ולכן נעשות גם פעילויות לפיתוח העצמה אישית, בטחון עצמי, חשיבה יצירתית, יכולת הבעה מופשטת ועבודה בצוות. כמו כן, בית הספר מאמין כי לכל ילדה וילד ייחודיות וכשרון משלו, ויש לחשוף את הילדים בפני תחומים רבים ככל האפשר על מנת שכל ילד יחוש כי כישרונותיו וכישוריו באים לידי ביטוי. 

אתר בית הספר: www.schooly2.co.il/avhoshen

 

 

בית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב

מנהל: רוני הרניק

כתובת: משה דיין 1, שכונת המגינים

שנת הקמה: 1999

ערכים מובילים בבית הספר: חניכה, כבוד ויצירת קהילה לומדת תוך כיבוד זכויות האדם.

כיצד מקודם ערך החניכה:

בית הספר מאמין כי בוגריו יהיו חופשיים, שלמים עם עצמם, מודעים למטרותיהם ויודעים להציב לעצמם דרכים להגשימן, תוך מודעות לזכויות האדם. בבית הספר קיים מערך של חונכות אישית, בו כל תלמיד מלווה על ידי חונך אישי, שתומך בשגרת חייו בבית הספר. מעורבות החונך באה לידי ביטוי בתחום הרגשי, החברתי והלימודי של התלמיד. כל אחד מתלמידי בית הספר בונה את תכנית הלימודים האישית שלו בסיוע החונך, על פי היצע השיעורים בבית הספר ועל פי תחומי העניין שלו. כמו כן, מערך הגנים בבית הספר מאפשר לילדים כניסה מדורגת לאורח החיים הדמוקרטי, והילדים מוזמנים לשחק ולגלות את העולם סביבו, בקצב שנכון לו.

אתר ביה"ס: www.democrati.co.il

 

תיכון עירוני גע"ש מוטה גור

מנהלת: הילת אופנהיימר-שילה

כתובת: מוטה גור 12, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2003

ערכים מובילים בבית הספר: הכרת הייחודיות על רקע השונות, שמירת כבוד האדם, סובלנות, חיזוק זהות יהודית-ישראלית-דמוקרטית, מעורבות ומנהיגות בקהילה, טיפוח מצוינות וחדשות בעולם המשתנה והגלובלי.

כיצד מקודם ערך הכרת הייחודיות על רקע השונות:

לאורך השנה נעשים בבית הספר שיעורים פרטניים, המדגישים היבטים רגשיים לצד היבטים פדגוגיים, ולמידה מקוונת לחיזוק מיומנויות במתמטיקה ובפיסיקה. מתקיימים חידונים, תחרויות ואולימפיאדות בתחומי מדעי הרוח, החברה, המדעים, הטכנולוגיה והספורט וניתנת אפשרות להיבחנות בדרך חלופית לביטוי אישי ויצירתי של התלמיד. מועברות סדנאות ושיעורים המעודדים ביטוי ליכולות פנימיות אישיות בינאישיות במרחב החברתי, ומפתחים, מחזקים ומעצימים יכולות התמודדות, תלמידים בוגרים מלמדים תלמידים צעירים בתחומי דעת שונים, תוך שיח וקשר של אמון הדדי, ונעשה דיאלוג קבוע בין מחנך לתלמידו. כמו כן, פועלת הנהגת תלמידים בית ספרית והנהגה שכבתית, צוות המורים עובר פיתוח מקצועי, בדגש על היבטים רגשיים המעצימים את הפרט, ונעשית הפקת מופע שייכות, בו מתאפשרת לתלמידים הזדמנות לבטא את כישוריהם בתהליכי ההפקה השונים (כתיבה, משחק, שירה ועיצוב).

אתר בית הספר: www.schooly.co.il/motagoor

 

 

תיכון דתי אמי"ת בנות

מנהלת: אסתר הנדלר

כתובת: משה דיין 33, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2011

ערכים מובילים בבית הספר: נתינה, סובלנות וקבלת השונה.

כיצד מקודם ערך הנתינה והסבלנות:

מתוך רצון להיטיב עם החברה ומתוך הבנה כי כולנו "רקמה אנושית חיה", אנו מחנכים בבית הספר לסבלנות ולסובלנות - סבלנות כלפי המוכר לי וסובלנות כלפי השונה ממני, סבלנות דתית אך גם סבלנות חברתית. דבר זה בא לידי ביטוי בתכניות לימוד מיוחדות כדוגמת בית מדרש, מעגלי שיח משמעותיים ופעילויות שונות. כך לדוגמה, במהלך השנה מתקיימות התנדבויות שונות בתוך העיר ומחוץ לעיר. כמו כן, מתקיימים מעגלי שיח חילוניים ודתיים, בנקודות זמן שמזמנות זאת. לקראת מפגשים אלו מתקיימים שיעורי חינוך שעוסקים בנושא וכך מתחדדים הייחודיות וערך ה"ביחד".

אתר בית הספר: www.amit.org.il

 

 

תיכון דתי אמי"ת בנים

מנהל: הרב איתמר חייקין

כתובת: עמק זבולון 4, שכונת המגינים

שנת הקמה: 2011

ערכים מובילים בבית הספר: חוויה, למידה ואמונה.

כיצד מקודם ערך החוויה:

המשפט "אמי"ת מודיעין, ללמוד, לחוות, להאמין" נחרט על דגל בית הספר כבר בראשית דרכו. ב"ללמוד" בית הספר מכוון למצוינות לימודית וב"להאמין" הוא מכוון לחינוך לאמונה ולשמירת מצוות. "לחוות" – בית הספר מאמין כי החוויות שצובר התלמיד במהלך שנותיו הן משמעותיות ביותר להתפתחות מיטבית ולכן מושם דגש על חוויות מעצימות ומגדלות תוך יצירת אקלים מוגן ונעים. הדבר נעשה על ידי נתינת מרחב גילוי עצמי באמצעות השפה האומנותית כמו מוזיקה, תיאטרון, צילום, קרמיקה ועוד ועל ידי העצמת המנהיגות והכישורים החברתיים באמצעות מגוון תכניות ייחודיות הפועלות בימי יום שישי ובהן  "מנהיגות על גלגלים", רובוטיקה, הישרדות ומנהיגות צעירה. בית הספר הוקם כבית ספר צומח ובשנת לימודים זו ילמדו לראשונה תלמידים בכתה י"ב. 

אתר בית הספר: www.amit.org.il

 

 

הנביאים

בית הספר הניסויי יחד מודיעין (יסודי)

מנהלת: שלומית קינר-יחיא

כתובת: רחוב ישעיהו הנביא 23, שכונת הנביאים

שנת הקמה: 2001

ערכים מובילים בבית הספר: סובלנות וקבלת האחר, עשייה חברתית וקהילתית והיכרות של זהויות יהודיות מגוונות.

כיצד מקודם ערך הסובלנות וקבלת האחר:

הערך מקודם בתוך הכיתה ומחוצה לה. בהוראה בכיתות, אחד העקרונות הפדגוגיים המנחים אותנו הוא "ריבוי קולות": בשיעורי יהדות, כמו בכל נושא אחר, התלמידים שומעים ומשמיעים דעות שונות ומגוונות ולומדים לתפוס את השוני ואת המחלוקת כדבר חיובי ומעורר השראה. גם ברמה הפדגוגית אנחנו מקדמים את הלמידה השיתופית והשיח המיטבי, הנותנים מקום לראות את האחר ולהרוויח מהגיוון בכיתה. בנוסף, בית הספר מקדם את הערכים האלו על ידי שילוב עם בית הספר לחינוך מיוחד "גוונים", איתם מקיימים טקסים, פעילויות ושיעורים משותפים. כמו כן, בית הספר מקיים שיתופי פעולה עם בתי ספר אחרים ברחבי העיר, וכך התלמידים מכירים מגוון רחב של עמיתים ולומדים מהם ואיתם. תלמידים בבית הספר משתתפים בוועדות כמו ועדת גישור וועדת ביקורים. ברמת הקהילה מתקיים שיח מתמיד על נושאים העומדים על הפרק במרחב המשותף.

אתר בית הספר: www.schooly2.co.il/yachadmodiinelem/

 

 

אסיף

מנהלת: נאוה אסף

כתובת: עמק בית שאן 4, שכונת הנביאים

שנת הקמה: 1999

ערכים מובילים בבית הספר: מימוש יכולות, שייכות, אחריות אישית, מחויבות חברתית, ערבות הדדית, זיקה למורשת ולתרבות ישראל ועיצוב בוגר בעל יכולת למידה עצמית וחשיבה ביקורתית.

כיצד מקודם ערך מימוש היכולות:

בית הספר הינו סביבה חינוכית המושתתת על שיח מתמיד, יוצר ומכבד בין המורים, התלמידים, ההורים והקהילה. דרך הקניית מיומנויות למידה וחשיבה מגוונות ברוח המאה ה-21, תוך שימוש בדרכי הוראה ולמידה ההולמות את הקדמה הטכנולוגית, ממומשות היכולות הגלומות בכל אחד מהתלמידים, ביחיד ובקבוצה, בכדי להביאם למיצוי מטיבי. בית הספר פועל ללא לאות על מנת שהתלמידים יגביהו עוף וירחיקו לראות, יאמינו בעצמם וביכולותיהם, ידעו לבחור את הנתיבים הראויים לקראת הצלחתם ויאירו את נתיבי חייהם ואת חיי הסובבים אותם באורם הייחודי, הכולל את מגוון נקודות האור הטמונות בהם, והכל תוך מתן מענה לשונות.

אתר בית ספר: www.schooly.co.il/asif

 

 

בית הספר "גוונים"

מנהלת: ליאורה ולר

כתובת: ישעיהו הנביא 25, שכונת הנביאים

שנת הקמה: 2000 

ערכים מובילים בבית הספר: העצמת כל תלמיד, פיתוח כישורים ייחודים, כבוד, פתרון קונפליקטים בדרכי שיח והקשבה, אמפטיות, יצירתיות, חשיבה עצמאית ותגובה מודעת.

כיצד מקודם ערך העצמת כל תלמיד:

בית הספר מפנה זרקור לכישורים הייחודיים ותחומי ההתעניינות של כל תלמיד ותלמידה, מעניק להם בולטות, הכרה והעצמה, כך שהם יאירו מבעד למכשולים וישמשו מנוף להגברת המוטיבציה והמשאבים הפנימיים להתמודדות עם קשיים. הלימוד  בכיתות קטנות, תוך אמונה של הצוות בפוטנציאל האינסופי הגלום בכל תלמיד. לאורך השנה ישנם מפגשים סדירים ופרויקטים משותפים בתחומים חברתיים ולימודיים עם בית ספר "יחד". התלמידים ניגשים למספר בחינות בגרות, על פי יכולותיהם, וחלקם מקבלים תעודת גמר או תעודת בגרות. בנוסף, במסגרת שיתוף פעולה עם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה נלמדת בבית הספר במשך ארבע שנים מגמת "גרפיקה ממוחשבת לדפוס", בשילוב התוכנות העדכניות בשוק, בסיומה ניגשים התלמידים לבחינה רשמית ומקבלים תעודת מקצוע בגרפיקה.

אתר בית הספר: www.gvanim-modiin.jedu.org.il

 

 

תיכון "יחד"

מנהל: שגיב אלבז

כתובת: עמק בית שאן 60, שכונת הנביאים

שנת הקמה: 2005

ערכים מובילים בבית הספר: פלורליזם, דיאלוג, קידום היחיד והחברה, מיצוי היכולות של כל תלמיד, תרומה לחברה ושאיפה לכונן חברה צודקת ומתוקנת.

כיצד מקודם ערך הפלורליזם:

לבית הספר מגיעים תלמידים ממשפחות דתיות, מסורתיות וחילוניות. כבית הספר המשלב הגדול בארץ, מתקיימות תכניות ייחודיות לכיתות ז’-י"ב בתחום היהדות – בלימוד (שיעורי יהדות ייחודיים, שיחות וימי עיון), בבחירה (התלמידים בוחרים במסלולי לימוד מבין אפשרויות שונות) ובחוויה (פעילות חברתית-ערכית ענפה: טקסי ראש חודש, שבתות שכבה, ימי התנדבות, שותפות עם בית ספר גוונים ועוד).

בית הספר רואה בשילוב הקולות הזה שילוב כוחות, והוא עצמו מתנהל מתוך דיאלוג עם הקהילה, הרואה בבית הספר בית ומקום המאפשר צמיחה אישית, כמו גם קהילתית.

אתר בית הספר: www.schooly2.co.il/yachadmodiin/

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות