חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

אולי אתם יכולים להציל את אדם בן השנתיים

 

אדם גומון ממודיעין הוא רק בן שנתיים אבל כבר הספיק לבלות יותר ממחצית חייו בבתי חולים. בגלל תסמונת רפואית בשם  MDS הפוגעת בייצור תאי הדם הבריאים שלו, חייו בסכנה והוא זקוק להשתלת מח עצם פשוטה...

 

אדם גומון ממודיעין הוא רק בן שנתיים אבל כבר הספיק לבלות יותר ממחצית חייו בבתי חולים. בגלל תסמונת רפואית בשם  MDS הפוגעת בייצור תאי הדם הבריאים שלו, חייו בסכנה והוא זקוק להשתלת מח עצם פשוטה, שתציל את חייו ותאפשר לו חיים מלאים ובריאים. הבעיה: עדיין לא נמצא תורם מתאים. עמותת "עזר מציון" התגייסה למבצע לגיוס תרומת מח עצם לאדם, בקרב יוצאי ברית המועצות.

לפני מספר חודשים התגלתה אצל אדם, ילד מקסים ממודיעין, תסמונתMDS  שגורמת להתפתחות בלתי תקינה של מח העצם ומשפיעה על ייצור תאי דם בריאים, דבר שעלול להוביל ללוקמיה (סרטן הדם). טיפול פשוט של השתלת מח עצם יכול להציל את חייו, אך עד כה לא נמצא תורם מתאים, לא מבני המשפחה הקרובה ולא ממאגר התורמים הקיים.

במטרה למצוא תורם שיוכל להציל את חייו, עורכים הוריו בשיתוף עמותת "עזר מציון" מבצע התרמה בקרב יוצאי ברית המועצות לשעבר, בגילאי 18-45, שייצוגם במאגרי מח עצם נמוך, להצטרף למאגר ולהציל חיים. מבצע ההתרמה יתקיים ביום רביעי, 10.08.16 בין השעות 15:00-19:00 בבית סחלבים (רח’ עמק האלה מול בית מס’ 13).

למאגר ניתן להצטרף ביום ההתרמה על ידי מילוי טופס כשירות בריאותית ובבדיקה פשוטה של דגימת רוק. הבדיקה מתבצעת באמצעות מטוש (מקל צמר גפן), המועבר על ריריות הלחי הפנימיות. מקל הבדיקה מוכנס למעטפה ונשלח לבדיקת התאמה במעבדה. לאחר קבלת התשובות מהמעבדה ובמידה ויימצא תורם מתאים ניתן יהיה לבצע איסוף תאי מח עצם מווריד היד בהליך פשוט הדומה לתרומת דם רגילה.

אדם, אח לדניאל בן 5.5 מתפקד כמו ילד רגיל, אוהב לשחק עם חבריו בגן, להרכיב לגו ולטייל עם משפחתו. אוקסנה ומיכאל, הוריו של אדם מזמינים את תושבי העיר להגיע ולבצע את הבדיקה הפשוטה ולעזור להם להעניק לבנם חיים מלאים ובריאים.

ב"עזר מציון" מבהירים כי לצד הצורך בהגדלת מאגר תורמי מח העצם, יש צורך גם בתרומות כספיות לביצוע בדיקת סיווג הרקמות. עלות בדיקת כל דגימה היא 250 שקלים, והציבור מתבקש לתרום גם למטרה זו באמצעות מספר הטלפון 1-800-236-236 או באתר העמותה www.ami.org.il . התרומות יאפשרו להגדיל את המאגר לתורמי מח עצם.

המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של "עזר מציון" הוקם לפני 19 שנים. כיום יש במאגר 818,266 תורמים שבזכותם בוצעו 2,201 השתלות מצילות חיים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות