חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

מודיעין חופשית: זה היה השבוע שהיה

 

כמידי סוף שבוע, מוציאה תנועת מודיעין חופשית בראשותו של חבר המועצה אבי אלבז, מידעון שבועי, על הפעילות בעירייה ובתקשורת

 

1.    סיכום קצר מישיבת מועצת העיר שהתקיימה ביום רביעי 06/07/16 – בפתיחת ישיבת מועצת העיר השבוע, צפינו במצגת של בתיה שוכן, ראש מינהל החינוך בעירייה, בנושא פתיחת שנת הלימודים. ביקשתי מראש העיר להכניס את המצגת לאתר העירייה, בכדי להציג לציבור תושבי העיר בשקיפות מלאה את העשייה הרבה שנעשית בעיר גם בנושאי חינוך.

בהמשך למכתבים אל ראש העיר, הצגתי בישיבה שתי הצעות לסדר (מצ"ב). כמו"כ, נדונו נושאים אחדים נוספים כמפורט להלן:

 

1.1.          הצעה לסדר - דיווח מפורט על ביצוע תב’רים (תקציבי פיתוח) ופירוט הוצאות כספיות.  

חברי מועצת העיר מאשרים תקציבי פיתוח בהיקפים של מאות מיליוני ₪ בשנה.

העדר של מרכיבי פיקוח ובקרה מרכזיים כמו - חוסר מידע, חוסר שקיפות מלאה, וחוסר בפרטים הנדרשים לצורך פיקוח ובקרה של חברי מועצת העיר על תקציבי העתק המושקעים בתב"רים, עלולים לגרום לחריגות תקציביות בהיקפים של מיליוני ₪ ולפגוע במינהל התקין.

כמו"כ, קיים חשש להיווצרות מצב שבו יהיו לכאורה גורמים שעלולים לסטות מדרך הישר, לפגוע בטוהר המידות, ל"עגל פינות" ולגרוף לכיסם כספי ציבור שאינם זכאים לקבלם. 

כפי שהנחתי, כל חברי הקואליציה ובראשם ראש העיר מר ביבס, התנגדו להצעתי לדיווח מפורט, למרות שאין לי ספק שרובם היו רוצים להצביע בעד הצעתי.

 

1.2.          הצעה לסדר - הפעלת קווי לילה ממודיעין-מכבים-רעות בימי שישי בלילה.

הבעיה אינה כספית, זה עניין של כמה אלפי ₪ בכל חודש מתקציב העירייה.

כפי שהנחתי, כל חברי הקואליציה ובראשם ראש העיר מר ביבס, התנגדו להצעתי לדיווח מפורט, למרות שחלקם אמרו לי לפני הישיבה שהיו רוצים להצביע בעד הצעתי.

כנראה שראש העיר מר חיים ביבס מעדיף אינטרסים פוליטיים אישיים והתרפסות בפני עסקני הדת החרדים והאורתודוקסים, על פני טובת תושבי העיר, האזרחים הוותיקים, חיילים שמגיעים לחופשות, ובני נוער שתקועים בביתם בשבתות, מכיוון שאין ברשותם רכב פרטי או רישיון נהיגה.  

 

2.    תחבורה בשבת למקומות הבילוי / מכתב למערכת - http://mcity.co.il/?id=5201607030521239

קובי אור פירסם את מכתבי אל ראש העיר בעיתונט mcity

חבר המועצה ואיש האופוזיציה אבי אלבז, משגר מכתב בקשה לראש העיר לעשות מה שעשו בחולון ולהפעיל תחבורה ציבורית בסופי שבוע לחופי הים ולמקומות הבילוי

  

4.    "מפקירים את הנוער" - http://mcity.co.il/?id=3201607070308566 -

כתבה של יואל תמנליס בעיתונט mcity

בטענה שאין תקציב, מועצת העיר דחתה הצעה לממן בחופש הגדול הסעות למקומות הבילוי בתל אביב בימי שישי בערב. מדובר בפרויקט שעלותו המקסימלית חמישים אלף שקל, כשאותה מועצה אישרה השנה את קיומו של פסטיבל הקרקס בעלות של מיליון וחצי שקלים.

 

5.    במודיעין טוענים שיותר מדי בתי כנסת חדשים נבנים בעיר - http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4825303,00.html -

כתבה של רותי בוסידן במקומון ’ידיעות מודיעין’

למרות התנגדויות של תושבים, אישרה מועצת עיריית מודיעין הקצאת מגרש ברחוב ראובן להקמת בית כנסת. ההצבעה עוררה עימות חריף בין חברי הקואליציה, כשבין המתנגדים היה שחר מי־און מ’יש עתיד’. "מילאו את שכונת בוכמן בבתי כנסת. הקרקעות הן של כלל הציבור ולא של זרם זה או אחר", הוא אומר. חבר המועצה גבי אדרי: "זאת התנגדות בטיעון של ’לא רוצה דתיים כאן’"

בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ב- 29/06/16, שחר מי און מהקואליציה של ראש העיר ביבס, הצביע נגד הקצאת מגרש צ’ 22 לעמותה להקמת בית כנסת ברחוב ראובן 30, וטען שלפי ההסכם הקואליציוני יש לו "חופש הצבעה בנושאי דת", המאפשר לו להצביע נגד ההקצאה. 

אני תוהה לדעת מדוע בכל ההצבעות הקודמות בנושא, שחר מי און הצביע עם כל חברי הקואליציה בעד הקצאת מגרשים לבתי כנסת ולא השתמש בזכותו ל"חופש הצבעה בנושאי דת" ?

האם יתכן שמי און הצביע נגד הקצאת מגרש צ’ 22 לעמותה להקמת בית כנסת ברחוב ראובן 30, רק בגלל שבסמוך למגרש מתגוררת פעילה מרכזית של "יש עתיד" בעיר ?

האם מי און יצביע נגד הקצאת מגרשים להקמת בתי כנסת גם בהצבעות הבאות ? אני בספק ...

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות