חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שליחי פיצה מציגים: המערב הפרוע

 

השליחים על הקטנועים קובלים שלא מעניקים להם מספיק טיפים אך לא רואים אותנו ממטר, נוסעים כמו מטורפים ומבצעים כל תרגיל אפשרי כדי להגיע כמה שיותר מהר אל הלקוח תוך התעלמות מוחלטת מהסכנות בכביש. על המשטרה לגלות אפס סבלנות כלפי התופעה

 

א’ נער בן 17 ממודיעין כתב השבוע פוסט בקבוצת הפייסבוק "מודיעין שלנו" בו הוא מציג עצמו כשליח העובד על קטנוע עבור חברת פיצות המסכן את החיים שלו בשביל להביא לנו את האוכל כמה שיותר חם וכמה שיותר מהר.

בשורה התחתונה מבקש א’ שלא נשכח לתת לו טיפ כשהוא מגיע אלינו הביתה, כי זו ההכנסה העיקרית שלו. "זכרו שהשליח אינו שקוף וכי 10 שקלים טיפ לא יהרוג את אף אחד", מציין א’.

הפוסט של א’ זכה ללא פחות מ-120 תגובות, חלקן אוהדות ואחרות נכתבו בלשון של התרעה ואזהרה בכל הקשור לתרבות הנהיגה של אותם שליחים. ואכן מדובר בנערים המתאבדים על הכביש כדי להספיק עוד ועוד שליחויות, תוך סיכון עצמי, סיכון נהגים אחרים וסיכון הולכי רגל.

תגובות רבות מנוסחות בנוסח: "עדיף לאבד רגע בחיים מאשר חיים ברגע" או "אין סכום כסף שיצדיק שמישהו יסכן את החיים שלו בשבילו, בטח שלא בשביל 10 שקלים".

בין המגיבים גם א.א. דמות מוכרת בעיר, שמספר: "רק שלשום כשעמדתי בתמרור עצור עקף אותי שליח על טוסטוס שהתעלם מהתמרור וטס כאילו התמרור לא שם. ובתמרור עצור הבא אחרי 10 מטר כנ"ל - המשיך לנסוע במהירות של כ-60 קמ"ש כאילו אין תמרור עצור. למזלו, לנהג שהגיע מימינו והיה לו זכות קדימה, היו אינסטינקטים טובים והוא הספיק לבלום לפני שהרג את זה שלא עצר".

בעיית הטיפים לשליחים היא אולי בעיה כאובה ורבים מחבריו למקצוע של א’ התייחסו לכך, אך מה שמטריד הרבה יותר זה הזגזוג בין המכוניות, ההשתוללות חסרת הרסן, הרכיבה תוך צפצוף והתעלמות מחוקי התנועה וכללי הזהירות, הנסיעה על המדרכות, הנסיעה נגד כיוון התנועה, חציית צמתים ברמזור אדום, עקיפה מימין, אי עצירה בתמרור עצור ועקיפות בפס לבן. ככלל, המטרה מקדשת את האמצעים.

אין ספק, כי המצב הזה לא יכול להימשך. היקף התופעה רק הולך ומתרחב. השליח נמצא בין פטיש המעסיק המבקש למקסם את מחזור העסק, לבין הסדן של הלקוח חסר הסבלנות. צריך ליצר מערך ענישה נרחב שיכלול גם את מבצעי העבירות וגם את המעסיקים השותפים להשתוללות אך לא עושים דבר כדי למנוע אותה.

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות