חיפוש

 

 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

עצמאות אמיתית

 

הרבה אנשים במיוחד לאחר צבא והטיול הגדול מגיעים אלי לעשות אבחון תעסוקתי ואישי הם מבקשים ללמוד על עצמם ובעיקר מבקשים שאמקד אותם כדי שיעשו קצת סדר בחייהם רובם מבקשים להיות עצמאים ללמוד מקצוע שמתאים להם אך גם כזה שיהיה אפשר  למצוא מהר עבודה ולקבל שכר שיאפשר להם עצמאות כלכלית ורווחה אישית.

 

האם כשמשתכרים היטב וממנים את כל ההוצאות האם זו היא באמת עצמאות מלאה ?

או שיש כבלים  נוספים מתחת לפני השטח סמויים ולא מודעים שנוגסים בחרותנו התחושה שאנו אהובים מוערכים בונה לרבים מאיתנו את הביטחון העצמי אנו תלויים בה כמהים אליה כל בקורת חיובית ושלילית משפיעה על מצב רוחנו. תחושת הערך העצמי אם קיימת ומוגדרת דרך הסביבה אנו תלויים בה לנצח .השחרור האמיתי אם כן מתרחש כשאנו רואים את עצמנו בעיניים שלנו ומקבלים את עצמנו כפי שאנו הביטחון העצמי הפנימי נבנה מחופש בחירה ועשייה. ויתור על מערכות יחסים שאינן טובות לנו גורמות לנו הרבה פעמים לסטות  מהאמת, משתלטות על המחשבות והמעשים משפטים כמו:  "מעניין מה הוא היה אומר..." או "חבל שהוא לא כאן לתת לי  אישור...." די אופיינית לאנשים שבחרו גם אם לא במודע להיות תלויים באחרים.

האומנות היא שיא היצירה היא מושפעת ממה שחווינו אך היא מבטאת בדרך  אוטנטית את היוצר וללא כבלים ,כך גם אנחנו צריכים להיות כנים עם עצמנו וליצור את חיינו להתערב ללעוג לחלומו של ילד ולומר לו "תמשיך לחלום נראה לאן תגיע.." יכול לשבש את מהלך חייו להפוך אותו לתלותי לראות את ילדיכם עוסקים במה שהם אוהבים זו תמצית האושר.

אבחון גרפולוגי

קוראים רבים מבקשים  שאערוך להם אבחון זוגי ושולחים לי  פיסות נייר עם כתב

ידו של בן זוגם מבלי שיידע. רוצה להבהיר כאן רק אם שני בני הזוג רוצים ,אני צריכה את כתב ידם והסכמתם המלאה לערוך ניתוח שדרכו ניתן להכיר את הצרכים שמניעים אותנו החולשות והחזקות מה שונה ומה משותף ולגלות דרכים יצירתיות להתמודדות בהמשך. 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות