חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

כבוד למגזר: תלמידים ממודיעין פיתחו אפליקציה מקומית

 

כעשרה תלמידים מהמרכז למחוננים ”מעלות” עמלו בחודשים האחרונים על פיתוח אפליקציה עירונית וסביבתית בשם ”מודיapp”. תלמידי ”מעלות” לוקחים חלק בקורסים שונים, והתלמידים הללו משתתפים בקורס ”אחריות לישראל 2048”

 

כעשרה תלמידים מהמרכז למחוננים "מעלות" עמלו בחודשים האחרונים על פיתוח אפליקציה עירונית וסביבתית בשם "מודיapp". תלמידי "מעלות" לוקחים חלק בקורסים שונים, והתלמידים הללו משתתפים בקורס "אחריות לישראל 2048" – הכוונה בשם הקורס היא לשנת 2048, בה תחגוג המדינה מאה שנים להקמתה. משתתפי הקורס עתידים להיות המנהיגים הבאים של ישראל, והם חושבים, כבר עכשיו, כיצד לפתח את המדינה ולקדמה. מטרת הקורס היא לעודד תלמידים מחוננים ומצטיינים למעורבות בחיי החברה והמדינה, להיכרות עם המגזר הציבורי וחשיבותו וכן לטפח בקרבם מערובות מקומית וסביבתית.

במהלך המפגשים השבועיים למדו חברי הקורס על רצון הכלל ומציאת פתרון מתאים לבעיות, וחשבו על פרויקט שיקדם תחילה את העיר, ובהמשך גם את המדינה כולה. הם הבינו שרבים אינם יודעים על עברה של העיר ועל ההיסטוריה שלה ורצו ללמד אותם בדרך חווייתית על אתרי הטבע והמורשת הקיימים בה. התלמידים פיתחו את האפליקציה "מודיאפ", אפליקציה לימודית ומהנה, שדרכה ניתן ללמוד על אתרי הטבע והמורשת בעיר תוך כדי מילוי משימות ומענה על שאלות. עד כה פיתחו התלמידים אפליקציות על שלושה אתרים: פארק ענבה, גבעת התיתורה ובית הכנסת החשמונאי העתיק - אום אל עומדאן, ובכוונתם להרחיב זאת לאתרים נוספים.

אחת ממשתתפות התוכנית היא אביגל פרינץ, תלמידת כיתה ז’ מאולפנת אורות מודיעין. אביגל, חברה בתוכנית "מעלות" מכתה ג’, סיפרה כי רוב האנשים צמודים למכשירים הניידים כל הזמן, ולכן הם רצו לפתח משחק שיפעילו אותו דרך המכשירים הניידים, אבל יעשו בהם שימוש חיובי יותר, לצורך למידה.

עדן וייס, תלמידת כיתה ז’ מאולפנת אורות מודיעין, הינה חברה בצוות התכנות ובנתה את "מודיאפ ענבה". היא אמרה כי כולם מוזמנים להשתמש באפליקציה וליהנות ממנה, אך הדגישה כי הם מכוונים אותה בעיקר לתלמידי בתי הספר.

התלמידים סיפרו כי שלוש אפליקציות "מודיאפ" לאתרי מורשת שונים כבר זמינות להורדה חינמית בחנות האפליקציות של גוגל. ניסוי כלים ראשון, אותו יקיימו ילדי "מודיapp", עם האפליקציה יהיה בצעדת מורשת מודיעין שתתקיים ביום שישי הקרוב, 14.5.2016, בגבעת התיתורה. באירוע עצמו, המיועד לכלל הציבור בעיר, יציגו התלמידים בפני המטיילים את האפליקציה ויזמינו אותם להוריד אותה במקום וליהנות ממנה כבר בצעדה.

המרכז למחוננים "מעלות", בניהולה של דפנה שריג, מהווה מסגרת העשרה שבועית לכ-370 תלמידים מארבעים בתי ספר, מהעיר ומהסביבה. תכנית הלימודים  כוללת עיסוק בעולמות ידע מגוונים, העונים לצרכים הקוגניטיביים, היצירתיים והחברתיים של אוכלוסיית התלמידים המחוננים. מטרתה להקנות ידע ותובנות, המאפשרים לתלמידים להתפתח לבוגרים יוצרים בתחומים שונים, כאשר במהלך השנה משתתפים התלמידים בפעילויות ייחודיות כגון: סיורים, כינוסי מליאה, פעילויות משותפות של ילדים והורים ועוד. שריג מספרת על התהליך המיוחד שעברו התלמידים ועל השילוב המיוחד שנעשה בין תחומי הדעת השונים שבאו לידי ביטוי בתוצר הסופי: "לאורך כל הדרך ניכרה היטב האחריות שגילו התלמידים, היצירתיות הרבה והחשיבה הייחודית והביקורתית שלהם. אני בטוחה שהתושבים שיתנסו באפליקציה במסגרת אירוע "חפש את המטמון – צעדת מורשת מודיעין" יחוו חווית למידה מהנה על אתרי הטבע והמורשת בעיר."

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות