חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

בוחנים הקמת מפעל תעסוקה-שיקומי בעיר

 

סגן ראש העיר אילן בן סעדון, ראשי אק”ים ואיל”ן ומנהל  האגף לשרותים חברתיים ערכו סיור במרכז לתעסוקה שיקומי בשוהם במטרה לבחון הקמת מרכז דומה במודיעין

 

בתחילת השבוע קיימו סגן ראש העיר אילן בן סעדון, שלום דהאן, יו״ר איל״ן במודיעין אשר מטפלים בילדים ובמבוגרים בעלי מוגבלות פיזיות, אלון טביב, יו״ר אקי״ם במודיעין אשר דואגים לקידום בעלי פיגור שכלי, אתי כהן חברת הנהלת אקי"ם ויעקב אלמוג מנהל האגף לשירותים חברתיים במפעל תעסוקה שיקומי חבל מודיעין

מפעל התעסוקה השיקומי במועצה אזורית חבל מודיעין נפתח במהלך חודש נובמבר 2006, הוא ממוקם בשוהם. כרגע המפעל מיועד לכ- 30 מועסקים. בשל אופיו הכפרי של המקום ומספר המועסקים המצומצם, האווירה היא ביתית ותומכת. האוכלוסייה כוללת אנשים עם פיגור קל - בינוני, שיקומיים, ונפגעי נפש.

המפעל הוקם בכדי לתת מענה תעסוקתי עבור אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים הגרה באזור יישובי חבל מודיעין. המפעל נותן שרות גם לתושבי העיר שוהם והעיר מודיעין.

בן סעדון: "הסיור נקבע על מנת לבחון הקמת מפעל דומה כאן בעיר מודיעין. מלבד תעסוקה, המפעל עונה על צורך חברתי של המועסקים, שכן מפגש חברתי עם אנשים הוא צורך בסיסי בחיי כל אדם. בנוסף, הצוות מפעיל תכניות טיפול אישיות לכל מועסק, שמטרתן לקדם באופן אישי את המועסקים, על פי יכולותיהם."

אלון טביב:  "התלוותי לאחד הסיורים שסגן ראש העיר ומחזיק התיק החברתי אילן בן סעדון הוביל לטובת בדיקת היתכנות הקמת מרכז תעסוקה שיקומי בעירנו. היה מעניין מאוד וביחד עם כל הנוכחים המכובדים היה דיון וסיור שטח טוב.
במעון נלמדים כישורי חיים, מיומנויות מוטוריות ומיומנויות עבודה, קבלת סמכות, עבודה בצוות, התארגנות בסביבה, אחריות אישית וכללית. בהתאם ליכולות, ישנה שאיפה שחלק מהמועסקים יצאו לתעסוקה נתמכת".

המפעל מבצע בעיקר עבודות אריזה למוצרים שונים. עם המעבר למבנה הקבע, מתוכננת לקום משתלה שתיתן מענים בתחומים נוספים: עבודה יצרנית, תעסוקה נתמכת.

שלום דהאן:
"המפעל השיקומי מעסיק מספר לא קטן של תושבי העיר. יש לנו משימה להקים מפעל מעין זה גם בתחומי העיר. המפעל נותן מענה רגשי, עבודה תהליכית, התמקצעות והתפתחות אישית. שכה חשוב לאנשים אותם אנחנו משרתים".

אנחנו משתתפים באופן קבוע בטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום הזיכרון לשואה ולגבורה. נוסף על כך, מועסקי המפעל מוזמנים בכל שנה לטקסים שמועצה אזורית חבל מודיעין עורכת בחנוכה ובפורים. בשנה שעברה הוקמה גם קבוצת תאטרון קהילתי, שעברה במהלך השנה סדנת תיאטרון.

בן סעדון מוסיף ומרחיב:
"החלטנו לקיים ישיבת עבודה נוספת על מנת לבחון כדאיות וצורכים אמיתיים כאן בעיר מודיעין. אין ספק שבהקמת מפעל תעסוקתי-שיקומי יהווה מסגרת לתעסוקה מוגנת לאוכלוסיית בעלת צרכים מיוחדים. מעבר לשרות שיינתן לתושבי העיר יוכלו להגיע מכל הישובים. העבודה מותאמת באופן אינדווידואלי לכל אדם בהתאם ליכולותיו ובהתאמה למגבלותיו."

בהמלצת מנכ"לית שק"ל העמותה המפעילה את המפעל השיקומי החליטו החברים לקיים סיורים נוספים במפעלים והסיור הבא נקבע לירושלים.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות