חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב - לבן שלי יש יום הולדת

 

שלום ילדים אנחנו בשיא תקופת האביב שאני כל כך אוהב. מצד אחד הבן שלי אביב, שהשבוע חגג יום הולדת 20, ותמיד מזכיר לי את האביב. הצבעוני והפורח.

 

שלום ילדים אנחנו בשיא תקופת האביב שאני כל כך אוהב. מצד אחד הבן שלי אביב, שהשבוע חגג יום הולדת 20, ותמיד מזכיר לי את האביב. הצבעוני והפורח. השבוע נסעתי להופעה בצפון הארץ ,ותמיד אני אוהב להגיע הרבה זמן לפני זמן המופע שלי.

 

וכשנסעתי צפונה פתאום הבנתי מחדש כמה שהארץ שלנו יפה כי שמתי לב שהאביב הגיע והכל ירוק ופורח וכשעצרתי את הרכב בצד הדרך מצאתי את עצמי בשדה של רקפות סגולות ועוד הרבה פרחי בר יפיפיים. סוף סוף עברנו חג פורים אביבי שהשמש החמה והנעימה עשתה טוב לכולנו. וזה הזמן לנצל את זה שיש עדיין שלג בחרמון ,והנהרות והנחלים בתקופה זו ,בשיא זרימתם, גם הדרום פורח ומלבלב אחרי הגשמים .ותבקשו מההורים שימצאו את הזמן לקחת אתכם לראות את כל היופי שיש בארץ שלנו ותזכרו דבר אחד – פרחי הבר, מקומם בטבע ולא באגרטל בבית.

אם אתם נוסעים לטיול תשמרו על פרחי הבר ואל תקטפו אותם כדי, שאלה שיגיעו אחריכם, גם יוכלו ליהנות מהצבעים ,והיופי הפראי שיש בטבע. הפרחים משמשים גם כבית ומסתור לבעלי חיים רבים, ולכן נשמור על כל מה שיש לנו. ולמזכרת אפשר לצלם ולשמור את זה במחשב ולא על השולחן בסלון...חג הפסח מתקרב ובעוד שבועיים נשב בליל הסדר ,בינתיים בכל הבתים עסוקים בניקיונות וזה גורם להרבה ויכוחים בבית אני מציע לכם הילדים לחסוך את העצבים והוויכוחים המיותרים ופשוט לעשות סדר בדברים שלכם.  בעוד שבוע תצאו לחופשת הפסח.

תנצלו את הימים עד החופש ללימודים, לחוגים, להכין שיעורים ולהתכונן למבחנים. מאוד חשוב להתרחק ממעשי אלימות שמתרחשים לצערי מידי יום בגני הילדים ובבתי הספר, בחוגים, בגינה ובמקומות נוספים. יש למגר את התופעה הרעה הזאת מאתנו. אלימות לא חייבת להיות פיזית גם אם מחרימים ילד כלשהו בכיתה, זה גם סוג של אלימות ולצערי אני שומע הרבה סיפורים על כך שמחרימים מכל מיני סיבות מטופשות ילדים כאלה ואחרים. אתם בטח לא תרצו להיות במקומם אז אני משאיר לכם חומר למחשבה... שבוע טוב מאיציק הליצן.

 פינת המכתבים:

שאלה: לאיציק הליצן שלום, קוראים לי שרית ואני בת 12 ויש לי בעיה רצינית עם אמא שלי. בחג פורים צבעתי את השיער לאדום וכחול, והאמת שאני מאוד אוהבת איך שאני נראית, ולא רוצה לשנות את זה . בבית הספר עושים לי בעיות ואני לא מבינה מה הם רוצים מהחיים שלי. ההורים שלי דורשים ממני לצבוע את השיער מחדש לצבע הרגיל שלי. אני אוהבת את זה ומאמינה באמת שלי. מה לדעתך אני צריכה לעשות. אני בבעיה קשה תעזור לי בבקשה.. 

תשובה: לשרית החמודה קראתי את המכתב הארוך ששלחת לי, וכחבר אני רוצה לומר לך שאני חושב שאימא שלך כועסת ובצדק. וגם אני אם הייתי מנהל בית הספר שלך לא הייתי מסכים שתגיעי כך לבית הספר.  את התמונה ששלחת לי, אני לא אפרסם. כי אני לא חושב שילדה בגילך, צריכה להראות כך. את עדיין ילדה מתבגרת  ואת חייבת להתייעץ עם ההורים שלך על שינויים כאלה שאת עושה בגוף שלך .היום זה תספורת ומחר זה יכול להיות משהו יותר גרוע ואולי מסוכן לבריאותך. תשמעי בקול אימא ותתני לה נשיקה ותבקשי סליחה .ותתני לזמן לעשות את שלו. וכשתגדלי יותר תוכלי לעשות שנויים לפי רצונך. כרגע את עדיין חייבת להקשיב ולקבל את מה שההורים ובית הספר מבקשים ממך ולפעול על פי הנורמות המקובלות..

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על משפחת אסא מגני תקווה, שחר ונעמה שגם השנה כמו בכל שנה  תרמו משלוחי מנות לילדים המאושפזים בבית החולים שניידר בפתח תקוה. ששם אני משמש כליצן רפואי. הם העמיסו את האוטו שלי בכל טוב שגרם לילדים ולהורים ולצוות  להיות שמחים ומאושרים בחג הפורים. זה הזמן להודות לכל אותם גופים ואנשים פרטיים אשר הגיעו ותרמו ברוחב לב בבית החולים במהלך כל ימות החג. וזה חימם את הלב לראות כמה אנשים רגישים ומוכנים לתת מעצמם למען הילדים החולים.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר חדש לילדים שְׂפַת הַסְּתָרִים שֶׁל בֵּית הַחוֹלִים שכתבה  ליאת שיש-מרקוביץ’ בהוצאת אופיר ביכורים.

בשפה קלילה ובחרוזים מלווה הספר את חוויית האשפוז מנקודת מבטו של ילד סקרן הפוגש בבית החולים רופאים

, אחיות, בדיקות, תרופות וגם – מילים חדשות. הספר מתאר את המתרחש עד חזרתו של הילד לביתו – בריא וגיבור. הילד הקורא הופך לשותף פעיל בסיפור שלו עצמו באמצעות משימות ופעילויות השזורות לאורך הספר ולקוחות מסביבת בית החולים – חותמות, מדבקות, מילים ועוד.  הספר מהווה כלי ייחודי שיסייע לכל ילד (והורה) להפוך את האשפוז לחוויה נגישה ומובנת. עַכְשָׁו גַּם אֲנִי בַּבַּיִת. אֶתְמוֹל הִשְׁתַּחְרַרְתִּי. אַחֲרֵי כַּמָּה יְמֵי אִשְׁפּוּז בְּמָקוֹם שֶׁקֹּדֶם לֹא הִכַּרְתִּי. הִגַּעְתִּי לְבֵית הַחוֹלִים בַּלַּיְלָה חוֹלֶה וּמְפֻחָד, רָצִיתִי מִיָּד לַחְזֹר הַבַּיְתָה, לֹא הִכַּרְתִּי אַף אֶחָד. מומלץ בחום..

הבדיחה השבועית:

שני טיפשים עולים על אוטובוס קומתיים. אחד מתיישב למטה והשני למעלה.

בזמן הנסיעה הטיפש מלמטה צועק לחברו: "תגיד, לאן הגעתם כבר?".

הטיפש מלמעלה עונה לו: "לשום מקום, הנהג שלנו עדיין לא הגיע".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות