חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

זיווג גופות

 

מה אתם מעדיפים אחרי מותכם? לשלם הרבה כסף כדי להיקבר, לתרום את גופתכם למדע, שישרפו את הגופה, שיזרקו אותה לים, או לקחת סיכון שבתור ז”לים תשתתפו בעל כורחכם באורגיית שלדים בחסות הממסד הרבני בעיר

 

חבר מועצת העיר המחזיק בתיק הדת במועצה, ברוך בוחניק, מפרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו את עיקרי התחקיר שערך בנושא הקבורה בבית העלמין במודיעין – בית קברות השייך לעיריית מודיעין. 

בשורה התחתונה, כדאי לכם למות כשאתם במצב כספי איתן. שכן, נקודת המפתח המזעזעת בדבריו של בוחניק היא, כי אם לא תשלמו ייתכן שיקברו מעליכם אדם זר, בקבר דו קומתי מבלי לקבל את הסכמתכם מראש ומבלי שתהייה לכם את זכות הבחירה לגבי שותפכם בעולם הבא.  

כידוע, כל תושב אמור להיקבר חינם בבית הקברות בעיר בה הוא מתגורר, אך לדברי בוחניק קיימת אפליה בקבורה הן מבחינה אישית והן מבחינה כספית.

בוחניק המכנה את הודעתו בשם: "דירת קבע בשיכון או בקרקע? תלוי במצבך", כותב בין היתר כי לאור פניות תושבים שהגיעו אליו בנוגע לדרישת תשלום מהעירייה בעבור חלקה בבית העלמין, הוא חקר את הנושא ולצערו מסתמנת אפליה, אותה הוא מכנה "לא מכוונת", של ציבורים רבים הן מבחינת מצבם האישי והן מצד מצבם הכספי.

בוחניק מסביר כי למרות החוק הקובע כי הקבורה תהייה ללא עלות הרי שבעיר מודיעין ישנן שתי אופציות עיקריות להיקבר: קבורה זוגית (חלקת שדה) או קבורה בקיר בגין מעט מאד מקום לקברים ליחידים בקרקע.

לדברי בוחניק, במידה ואדם הינו: רווק/ה, חד הורי/ת, או אלמן/ה הרי שהוא יקבר בקיר ללא עלות, או שידרשו לשלם עבור חלקת שדה 25 אלף שקלים במידה ויש חלקה זמינה או 50 אלף שקלים לחלקה כפולה לזוג.

כמו כן ניתן לקבל קבר זוגי, אחד מעל השני. במידה ואחד מבני הזוג נפטר אפשרי לקבור אותו בקבר זוגי מסוג זה ואם רוצים לשמור את החלק השני לבן הזוג יש לשלם מראש 3,600 שקלים. אך כאן באה תוספת מזעזעת (הזויה על פי בוחניק) - במידה ולא ישלמו, תוכל העירייה לקבור אדם זר בחצי הפנוי. סביר להניח שיהיה זה חלקו העליון של הקבר המשותף. בוחניק אינו מפרט מה יעלה בגורלה של המצבה במקרה כזה.

נתון הלכתי נוסף הדורש הסבר הוא – האם על פי ההלכה מותר במקרה כזה לקבור גבר ואישה זרים זה לזה בחלקת קבר משותפת?

בוחניק מבהיר כי הוא מתכוון לעלות את הנושא לדיון בישיבת הנהלת העיר ואומר: "לא יכול להיות שנמנע זכות מתושב להיקבר בחלקת שדה רק בגלל מצבו. בעיניי מציאות זאת שמפלה בגין מצבו של אדם הן מבחינה אישית והן מבחינה כספית הינה מקוממת, בנוסף אבקש לקבל קריטריונים ברורים וכתובים שימנעו איפה ואיפה".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות