חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

פרס החינוך הארצי הוענק לתיכון עירוני ב’ ע”ש יצחק רבין

 

לפני כשבועיים התקיים טקס הענקת פרס החינוך הארצי של משרד החינוך במלון רימונים שבירושלים בנוכחות שר החינוך, הרב שי פירון, מנכ”לית משרד החינוך, מיכל כהן ומכובדים נוספים.

 

בפרס היוקרתי זכו עשרה בתי ספר מכל הארץ בהם גם תיכון עירוני ב' ע"ש יצחק רבין ממודיעין מכבים רעות.

כזכור לפני כחודש נמסר לבית הספר כי נבחר לאחד מבתי הספר המצטיינים בארץ לאחר מספר חודשים בהם נבחן בית הספר במספר אופנים ובהם ביקור של ועדת הפרס בבית הספר.

לפרס החינוך קריטריונים ברורים על פיהם מוענק פרס החינוך לבית ספר. בין השאר על בית הספר לפעול באופנים מגוונים לקידום תהליכי הוראה-למידה והערכה ולפיתוח סביבת למידה אשר יובילו ללמידה משמעותית, להבנה מעמיקה, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, להישגיות, לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות. הוא צריך לתת מענה לצרכים שונים של תלמידים, ולפעול להכלה, ולקדם ולטפח תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וייחודיים וכן למניעת נשירה.

דגש נוסף הניתן בקריטריונים לזכייה בפרס הוא קיומו של אקלים בית ספרי המעודד אכפתיות וכבוד הדדי, לקיחת אחריות, מניעת התנהגויות עתירות סיכון, מעורבות בחיי בית הספר והקהילה, שמירה על איכות הסביבה, שמירה על זכויות האדם לשוויון, סובלנות ודו-קיום. בין יתר התכניות והפעילויות שבית הספר הציג לוועדה של משרד החינוך היו תלמידי כיתת החינוך המיוחד שרוב התלמידים בה עברו את כל מבחני הבגרויות שלהם עד כה בהצלחה ועתידים לסיים עם בגרות מלאה.

קידום ועידוד לימודי המדעים בבית הספר, פיתוח סביבות למידה מאתגרות, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, ליצירתיות ולמצוינות, קבוצת הרובוטיקה, סמינר אומנויות "מאיר דרך", "לילה לבן" שכולו צבע, תכנית "יוצא מן הכלל" הנלמדת במסגרת לימודי תרבות ישראל בשכבת ט', תכנית מצוינות בחינוך גופני, מתן מענה לצרכים השונים של התלמידים וטיפוח ילדים בעלי צרכים מיוחדים וייחודיים.

לטקס קבלת הפרס הגיעו ראש העיר, חיים ביבס, חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר, ראש אגף החינוך בעירייה, בתיה שוכן-אורבוך, מנהל מחוז ירושלים, מאיר שמעוני (בעבר ראש אגף החינוך בעירייה), מפקחת בתי הספר העל יסודיים במחוז ירושלים, רות לסרי (שניהלה את תיכון מור בעיר) מנהלת בית הספר ריקי נגרי, כל צוות הניהול של בית הספר, נציגים של צוות המנהלה, הורים ותלמידים.

מנהלת בית הספר, ריקי נגרי: היה מעמד מרגש מאוד, הפרס הוא תוצר של מקצועיות ועבודה משותפת ואני מודה לכל השותפים בעשיה החל מהצוות המורים המדהים והמקצועי, לתלמידים, להורים ועד לשותפים החיצוניים: לראש העיר, למנהל החינוך בעירייה, למנהל מחוז ירושלים ולמפקחת על בתי הספר על יסודיים. הפרס הוא רק יריית הפתיחה ולבית הספר יש עוד הרבה עבודה ואתגרים נוספים להשיג.

ראש העיר, חיים ביבס: "היה לי הכבוד להיות בטקס חלוקת פרס החינוך הארצי יחד עם מנהלת תיכון עירוני ב׳ ריקי נגרי, המורים, התלמידים היקרים והוריהם. הזכייה של תיכון עירוני ב' מראה על עוצמתה של מערכת החינוך העירונית בכלל ועל העבודה הנעשית בתיכון בפרט. אנחנו נמשיך את העבודה הקשה והפעילות המקיפה על מנת להוסיף ולקדם את מערכת החינוך בעיר. אני רוצה להודות למנהלת בית הספר, צוות המורים, הנהגת ההורים וכמובן לתלמידים המדהימים על העבודה הקשה. הפרס הזה בזכות העבודה שלכם והוא מגיע לכם.

ראש אגף החינוך, בתיה שוכן-אורבוך: "הטקס היה רגע של שמחה וגאווה. תיכון עירוני ב' ראוי לפרס זה בזכות עבודת הצוות המרשימה בהובלתה של המנהלת ריקי נגרי. ערכי הקהילה טבועים עמוק ובמיוחד בזכות יכולת שילוב מדהימה בין היעדים השונים והחיבורים ביניהם."

חברת המועצה ומחזיקת תיק החינוך, הילה בן אליעזר: "בטקס הענקת הפרס ניכר היה שהמקום המכובד אליו הגיע בית הספר אינו מקרי. את מנהלת בית הספר ליוו ונתנו רוח גבית מורים, הורים, תלמידים נציגי מנהל החינוך העירוני והפיקוח. כאשר כולם רתומים יחד למטרה משותפת לכך שכל תלמיד ימצא את דרכו למיצוי יכולותיו וכל אחד מוצא את מקומו לתרום את חלקו בתהליך, ההצלחה מתבקשת. יישר כח לכולם."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות