חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : טוב לקרוא

 

בכל ישוב בארץ יש ספריה עירונית שבה ניתן להשאיל ספרים כך שילדים יכולים לשבת בבית ולקרוא ביחד עם ההורים סיפורים .

 

שלום ילדים השבוע הוא שבוע הספר העברי. ובכל הארץ יש דוכנים של ספרים, וירידים עם מופעים לילדים, מפגשים עם סופרי ילדים, ובכלל לקרב אתכם לעולם הספר. ולתת לכם להבין שחוץ ממחשב טלביזיה בפייסבוק, יש גם ספרים בעולם .וספר זה דבר מאוד חשוב להעשרת הידע ,הזיכרון, השפה ובכלל זה מפתח את הדמיון אצל כל אחד ואחת מאיתנו .אני באופן אישי מאוד אוהב ספרים, ולא מוותר בשום תוכנית שלי ברדיו, על סיפור ומדי שבוע כבר 17 שנים אני מקריא  לילדים סיפורים, ומכיר להם ספרים, סיפורים וסופרים חדשים.

יש לי הרבה חברים שכותבים ספרים ואני יודע מהם שלפעמים לוקח להם כמה שנים לכתוב ספר, ויש כאלה ספרים שלוקח כמה חודשים, לכתוב אבל כאן רק מתחיל המסע של הספר. כי צריך למצוא מאייר שיצייר את הסיפור והדמויות המופיעות בסיפור,ולשונאית שתפקידה לבדוק שאכן הספר כתוב בלי טעויות כתיב ובעברית נכונה ,למצוא את הוצאת הספרים שתסכים להוציא את הספר לאור, שזה אומר להכין אותו לדפוס ולאחר מכן להדפיס אותו ולהפיץ אותו לחנויות הספרים. ובמקביל לעשות לו יחסי ציבור כדי שהקוראים הפוטנציאלים ידעו על קיומו .

בקיצור מי שמוציא לאור ספר משקיע הרבה מאוד נשמה, וכסף ,ולכן מאוד חשוב לשמור על הספרים שיש לנו .בכל ישוב בארץ יש ספריה עירונית שבה ניתן להשאיל ספרים כך שילדים יכולים לשבת בבית ולקרוא ביחד עם ההורים סיפורים .אתם יכולים גם לשמוע את איציק הליצן מספר סיפורים באתר האינטרנט של רדיו ללא הפסקה בכתובת www.103.fm ברשימת שדרנים חפשו את איציק הליצן והתוכנית בייביסיטר ושם תשמעו את הסיפור שסיפרתי השבוע ובארכיון התוכנית תמצאו מאות ספרים וסיפורים שאני מספר לילדים כבר 17 שנים ותוכלו לעשות את זה כסיפור לפני השינה כמו הרבה ילדים אז אני רוצה לאחל לכולם קריאה מהנה שבוע נפלא לכולם.

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על אבישג כהן בת 11 שלפני שבוע בזמן שטיילה עם הכלב ראתה אישה שנפלה מהמדרכה על הכביש וקשה לה לקום . היא קראה להורים שלה שמיד הזמינו אמבולנס שאחרי שבדקו שהיא בסדר פינו אותה לבדיקה בבית חולים .אבישג דאגה להביא לאישה כוס מים . ולאסוף את חפציה שהתפזרו על הכביש. לאחר כמה ימים אבישג וההורים שלה הכינו עוגה והלכו לבקר את אותה אישה בביתה . כל הכבוד לאבישג על האחריות שלקחה על עצמה . אבא שלה סיפר לי כמה אושר זה נתן לה על העזרה לזולת.

פינת המכתבים :

שאלה:לאיציק הליצן שלום קוראים לי תמר ואני בת 10 ויש לי בעיה לקראת החופש הגדול אני רוצה להירשם לקייטנה עם כל החברות שלי  ואבא שלי רוצה לרשום אותי לקייטנה במקום העבודה שלו .הוא אומר שזה זול ויותר שווה מקייטנות אחרות .אבל אני רוצה ללכת עם החברות שלי ולהיות איתם ביחד .אני לא יודעת מה לעשות ואימא הציעה שנשאל אותך בעיתון כי היא אוהבת את המדור שלך. אז תענה לי בדחיפות תמר.

תשובה: לתמר החמודה אני אכן מבין את המצוקה שלך, והרצון שלך להיות עם החברות שאתך כל השנה. אבל לדעתי כחבר אני אומרשבזמן החופש הרבה ילדים נפרדים מהחברים, והולכים למקומות שונים, ולהתגעגע אחד לשני קצת, כי גם ככה אתם ביחד כל השנה. אני בעד לשמוע בקול ההורים כי יש להם את השיקולים, שרק מבוגרים מבינים כמו, זה שתיסעי עם אבא לעבודה, ותחזרי אתו, ויהיה לכם זמן איכות ביחד. או שמקום העבודה של אביך מכין לילדי העובדים אטרקציות מיוחדות, ואני יודע על הרבה מקומות כאלה. תסמכי על ההורים שלך הם רוצים שיהיה לך כייף וקיץ משגע אני בטוח שלא תצטערי ותכירי ילדים חדשים ובטח חברות חדשות . אז בהצלחה....ותספרי לי איך היה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות