חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עדכון בנושא הנחיתות באזור מודיעין

 

שופט בית המשפט המחוזי לוד, יעקב שינמן דחה ביום ראשון את בקשת הישובים בארות יצחק, מזור ומועצה מקומית חבל מודיעין, לעצור את השימוש במסלול הנחיתה החדש - מסלול 21 עד לקבלת הכרעה בעתירתן

 

כזכור, בסוף חודש מאי דחה בית המשפט את הבקשה להוציא צו מניעה לשימוש במסלול 21. עם זאת הפעילות על מסלול זה היתה עד כה מינורית והמסלול פעל למעשה במשך כשעה אחת ביום. כעת, משנדחתה בשנית הבקשה למתן צו מניעה וצמצום השימוש במסלול, צפוי קצב הנחיתות במסלול 21 לגבור, דבר שיוביל להפחתה במספר הנחיתות באמצעות מסלול מספר 30, מסלול אליו מגיעים המטוסים מכיוון מודיעין מכבים רעות.

הדיון בבית המשפט בו נכחו ראש העיר, חיים ביבס, סגנו, אילן בן סעדון וחברי המועצה דן ליכטמן, המשמש כמחזיק תיק התחבורה, ברוך בוחניק ושרון מעוז, עסק בעתירות שונות של ישובים מסביבת נתב"ג, שביקשו לבטל את החלטת רת"א בכל הנוגע לשימוש במסלול 21: עיריית כפר סבא ודרום השרון כמו גם מועצה אזורית חבל מודיעין, מזור ובארות יצחק, עתרו נגד השימוש במסלול 21. ראש העין, כפר קאסם אורנית גלגוליה כפר ברע ומועצה אזורית שומרון עתרו לבית המשפט בבקשה לשנות את נתיב הנחיתה אל מסלול 21. מנגד, עיריית תל אביב ועיריית אור יהודה, שדרשו שלא להגביל את השימוש בנתיב 21, ואף להרחיב אותו גם לסופי שבוע ולחגים.

עיריית מודיעין מכבים רעות, אותה יצגו בדיון היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד דנה חפץ טוכלר וסגניתה עו"ד עינב ליבנה, ביקשה להצטרף אף היא לדיון וזאת כמשיבה. בקשה זו התקבלה על ידי השופט שינמן כאשר גם בקשה דומה של עיריית רמת גן התקבלה. עוד נקבע בדיון כי בית המשפט ידון בכלל העתירות שהוגשו בסוף ספטמבר הקרוב.

במהלך הדיון שמע השופט את בקשות כל העותרים כמו כן שמע השופט את חפץ טוכלר שטענה כי הגורם המרכזי לפיו יש להחליט על אופן השימוש בנתיבי הנחיתה והמסלולים השונים הוא גורם הבטיחות המשליך ישירות על התושבים. חפץ טוכלר הוסיפה כי העירייה מחזקת בכך את טענת רש"ת ורת"א הרואות נחיצות רבה לשימוש במסלול 21, בין השאר מטעם נימוק זה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות