חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

האם בקרוב אפשר יהיה לקרוע רשתות?

 

אם לא יהיו הפתעות ועיכובים בלתי צפויים מגרש הכדורגל בליגד סנטר יהיה מוכן בתחילת 2015 ויתאים למשחקים בכל הרמות ובכל הליגות

 

כבר בשנת התקציב 2009 תקצב משרד השיכון והבינוי סכום של 2.5 מיליון שקל לטובת הקמת מגרש כדורגל באזור התעסוקה בכניסה לליגד סנטר.

מגרש כדורגל נוסף הוא צורך הכרחי ודחוף עבור מאות שחקני הכדורגל, בוגרים וצעירים, המשחקים במסגרות הרבות ובליגות השונות בעיר. קבוצת "עירוני מודיעין" רוצה להעפיל לליגה גבוהה יותר והמגרש היחיד בעמק בית שאן קטן מדי לצרכיה ועל פי התקן של ההתאחדות לכדורגל אינו מאושר למשחקים בליגה א’ ומעלה. כמו כן המגרש הבודד צר מלהכיל את הביקוש של קבוצות הנוער והילדים ההולכות ומתרחבות יחד עם מימדיה של העיר.

בראיון שקיימתי עם חיים ביבס בספטמבר 2010, הכריז ראש העיר על בנייתו של מגרש כדורגל נוסף במודיעין. ביבס אמר אז כי הקמתו יכולה לקחת שנה ואולי שנתיים. חלפו מאז הרבה יותר שנים והתברר כי לוח הזמנים כפי שהעריך אותו בזמנו ראש העיר היה אופטימי מדי.

בראיון נוסף שקיימתי עמו בשנת 2012 היה ביבס כבר יותר זהיר אך נותר אופטימי: "אנחנו מקדמים מגרש נוסף. יש מקום, יש תקציב מאושר, מדובר בתקציב מעוגן שמתחלק גם עם מינהל מקרקעי ישראל, גם עם הטוטו. חשוב להדגיש שכל נושא הבנייה שלו לא תלוי בנו במאה אחוז, כי עובר במקום מובל המים ומי שאחראי לכך זה משרד השיכון. רק אחרי שמשרד השיכון יטפל בניקוז נוכל להשלים את המגרש עצמו. מדובר בתהליכים תכנוניים שצריך לעשות ולפעמים מתארכים. אני מעריך שבמהלך השנה הבאה נגיע למצב שיהיה מגרש נוסף בעיר עם מקומות ישיבה ועם כל מה שצריך מסביב".

כידוע, גם תחזית מסויגת זו לא צלחה, אבל עתה כשהסתיימו כבר עבודות הניקוז, דומה כי אין סיבה לעיכובים נוספים וכי בתחילת שנת 2015 יהיה לנו בעיר מגרש נוסף וחדיש. לאור זאת פנינו השבוע לדוברות העירייה וביקשנו לברר: האם המגרש ייבנה על פי תקן שמאפשר משחקים בו של כל הליגות בישראל? מהן מידות המגרש (שטח המשחק עצמו)? כמה יציעים יוקמו? לאיזו כמות קהל יספיקו היציעים? כמה כניסות קהל יהיו למגרש? האם מתוכננת הצללה ביציעים? האם המגרש יוקם באמצעות דשא רגיל או דשא סינטטי? האם מתוכננת תיאורה לילית תקנית המאפשרת לקיים משחקי ליגה בשעות הערב? האם יוקם במקום מגרש חנייה, אם כן - לכמה מכוניות?  האם נלקח בחשבון נושא נגישות לנכים? והשאלה החשובה מכל - מהו לוח הזמנים להקמת המגרש, מתי יוכלו לקיים שם סוף סוף משחקים ולקרוע רשתות?

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "מגרש הכדורגל נמצא בימים אלה בבנייה והוא יהיה מיועד למשחקי ליגות החל מילדים ועד לקבוצה הבוגרת. המגרש צפוי להיות מוכן בתחילת שנת 2015.

במסגרת עבודות ההקמה תוקם מערכת דשא סינטטי על פי דירוג פיפ"א. כר הדשא יוקם במידות המאפשרות משחקים בכל הרמות. בהיקף המתחם תוקם מערכת תאורה רבת עוצמה העונה לדרישות התקן המקובל למשחקי כדורגל בכל הרמות. בשלב הראשון, יוקם יציע מוצלל אחד שיאכלס כ-500 צופים, מבנה זמני למלתחות ושירותים לשחקנים ולקבוצות האורחות, לצד חנייה. המבנה יכלול תא שירותים מונגש, בהתאם לחוק הנגישות, יוכשרו מקומות חנייה לנכים וביציע יוכשר שטח המיועד לנכים. עבודות ההקמה מתוכננות לאפשר בעתיד הגדלת היציעים מעל מבנה מלתחות ושירותים וכן מערכות בקרת כניסה למגרש שיתוקצבו בעתיד ולהתקדמות הספורטיבית של קבוצות הספורט בעיר".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות