חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

כטוב בעיניכם/ מאת וויליאם שייקספיר

 

שמרית מוזס צפתה במחזה בהיכל התרבות במודיעין והסיכום שלה בשתי מילים: הצגה חלומית 

 

המשפט שפותח את ההצגה כמוטיב חוזר מאת וויליאם שייקספיר הוא: "וכל העולם במה וכל איש בחייו משחק בשלל תפקידים", אני חייבת להתוודות כשחשבתי על שייקספיר אפפו אותי חששות ותהיות בכל זאת מדובר על מחזאי ומשורר אנגלי שנחשב בעיני רבים לגדול הכותבים ולא ידעתי האם החיבור לעולם הילדים יעבוד, אבל ההפקה רק עושה חסד לשייקספיר ומעניקה לילדים התנסות ראשונה מאד חיובית עם הדבר המפחיד והגדול (אפילו אני קצת חוששת לפעמים)  הזה שנקרא שייקספיר!

בית ליסין פותח את סדרת הילדים בשיתוף מדיטק חולון עם המחזה מאת וויליאם שייקספיר בעיבוד ובבימוי של עידו ריקלין ובתרגום דורי פרנס, למוזיקה של נתן סלומון. עם אמיר קריאף, איליה גרוס, גיל וייס, הילה שלו ועוד שחקנים נפלאים, בן האיכרים אורלנדו מתאהב במבט ראשון ברוזלינד, בת אחיו של הדוכס, אלא שהוא נאלץ להימלט אל היער והיא מגורשת מהארמון. רוזלינד בורחת עם בת הדוד שלה, סיליה, אל היער והשתיים מתחפשות לאח ואחות כדי להסוות את זהותן. 

כשאורלנדו פוגש ביער את הנער, שהוא למעשה רוזלינד בתחפושת, מתחילה הרפתקה משעשעת ופיוטית עד לסוף הטוב. ריקלין השקיע הרבה מחשבה ועבודה כדי להביא את ההפקה הזו להישגה המרשים. מעיבוד המותאם לגיל בלי התחנפות או ניסיון להאכיל בכפית, ועד האלמנטים על הבמה - תפאורה, תלבושות והמוזיקה הנפלאה של סלומון. כל הקסם שהתחולל ביער הפלאות לא היה קורה בלי התרגום המשובח של פרנס והשחקנים המצוינים, שמגויסים כולם למשימה במלוא הרצינות והמקצועיות. איזה תענוג, וכמה מרגש לראות שחקן מבריק כמו קריאף בתפקיד הדוכס, וכמה מקסימה וכובשת גרוס בתפקיד הכפול של רוזלינד והנער.

למעשה יש כאן כמה סיפורי אהבה ומסובכים, ההצגה מצליחה להעביר לילדים את רגשות הדמויות באופן שאיננו מבוגר מדי, ובהחלט נוגע לליבם. הרעים הם רעים והטובים הם טובים אבל אין כאן שום הגזמות בלתי נחוצות. הבנתו של שייקספיר את נפש האדם ברורה מאד, אבל עם זאת נגישה ואנושית באופן שגם ילדים יכולים להרגיש הזדהות, חמלה, פחד, צחוק, כעס ואהבת נצח בדיוק כמונו המבוגרים. גם עניין חילופי התפקידים (הגיבורה מתחזה לגבר שמתחזה לאישה...) הוא בונוס מאתגר שמוכיח שלא הכל הוא כפי שנראה, בני בן התשע ישב מרותק לאורך כל ההצגה, התרכז בכל פרט ופרט התרגש וצחק.

"אנחנו חומר שממנו עשויים החלומות", נאמר בהצגה משפט שגרם לי לחשוב רק על דבר אחד -
"הצגה חלומית"!  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות