חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עשרות מטוסים ”תקפו” הלילה את מודיעין

 

לילה לבן נהוג בתיקון שבועות - לתושבי מודיעין היה לילה נוסף כזה גם בצאת החג כשגל נחיתות חסר תקדים בהיקפו התבצע מעל העיר במשך מרבית שעות הלילה. לבקשת MCITY דובר העירייה מסביר את המצב

 

ליל סיוטים של ממש עבר על תושבי מודיעין בלילה שבין רביעי לחמישי (מוצאי שבועות) כשעשרות טיסות נכנסות לישראל הונחתו במסלול החותך את העיר לאורכה ולרוחבה. רעש המטוסים היה חריג גם בהיקפו וגם בעוצמתו כשחלק לא מבוטל מהטייסים אינם מקפידים על ההנחיה של רשות התעופה האזרחית (רת"א) לפתוח את גלגלי המטוס רק אחרי עזיבת שטחה של העיר.

בעקבות פניות תושבים זועמים אלינו, ובתקווה להבין האם זהו מצב קבוע חדש ומעתה איכות חיינו השתנתה לרעה ללא הכר או שמא מדובר באירוע חד פעמי, פנינו כבר בשעת בוקר מוקדמת אל דוברות העירייה וביקשנו לדעת האם מדובר במצב קבוע שחל כתוצאה מהשינויים במסלולי הנחיתה, וכתוצאה מכך שהמסלול החדש לא פעיל בשעות הלילה, או שהמצב נכפה עלינו כחריג לאור תנאי מזג האוויר השוררים באזור?

דובר העירייה לא השיב ספציפית לשאלתנו אך הפיץ הבהרה נרחבת המובאת כאן כלשונה:

"ביום חמישי הגישה העירייה תלונה לרש"ת ולרת"א על הנחיתות במהלך הלילה שבין יום רביעי ליום חמישי השבוע. תלונה זו מגיעה לאור החלטת הממשלה על איסור טיסות בין השעות אחת לפנות בוקר עד חמש בבוקר.

העירייה ביקשה השבוע להצטרף כמשיבה לעתירות של הרשויות המקומיות הדורשות לשנות את סדרי הטיסות בנתב"ג. בתגובתה דורשת העירייה להפעיל את מסלול 21, כפי שתוכנן מלכתחילה, ולפעול על פי הוראות תמ"א הקובעות כי המסלול המועדף לנחיתות הוא מסלול 12. עוד הוסיפה העירייה בתגובתה כי על פי החלטת מנהלת רשות התעופה האזרחית נחיתות על מסלול 30 (נחיתות העוברות בשמי העיר) תתאפשר רק במקרים מיוחדים של עומס או תנאי מזג אוויר, בעדיפות אחרונה לעומת מסלולים אחרים.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי הושלמו העבודות להקמת מסלול 21 החדש והוא צפוי להיפתח באופן מלא לאחר הדיון בבית המשפט. על פי תכנית העבודה של רש"ת ורת"א מסלול 21 הוא המסלול עליו אמורות לנחות מרבית הטיסות. מהלך זה צפוי להפחית משמעותית את מספר הנחיתות העוברות באזורנו.

הדיון בעתירה צפוי להתקיים ביום ראשון 15/6 בבית משפט המחוזי לוד בשעה 11:00. בדיון ייצגו את מודיעין מכבים רעות ראש העיר, חיים ביבס, היועצת המשפטית ובכירי העירייה, כאשר תושבי העיר מוזמנים להגיע ולתמוך בעירייה. בהתאם לתוצאות הדיון תבחן העירייה את המשך דרכה המשפטית בנושא זה. כזכור, בחמש השנים האחרונות, עתרה העירייה שלוש פעמים לבג"ץ בדרישה למנוע מעבר מטוסים בגובה נמוך מעל שכונות המגורים בעיר. המאבק הארוך והעיקש השיג חלק ממטרותיו אולם, לאחר שלא מצא פגם המצדיק את התערבותו בקביעת תהליך הנחיתה שחלף מעל העיר דחה בית המשפט העליון את העתירה".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות