חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

קבוצת התמיכה העירונית לחולי קרוהן וקוליטיס סיימה את מפגשיה

 

קבוצת התמיכה לחולי קרוהן וקוליטיס סיימה השבוע סדרה של שנים עשר מפגשים קבוצתיים שהתקיימו במשרדי האגף

 

קבוצת התמיכה לחולי קרוהן וקוליטיס  שהוקמה ע"י המחלקה לקידום בריאות באגף לשירותים חברתיים בעירייה סיימה השבוע סדרה של שנים עשר מפגשים קבוצתיים שהתקיימו במשרדי האגף, שבמתחם הקרוואנים בכניסה למודיעין.

היוזמה להקמת קבוצת התמיכה הועלתה ע"י מיכל אלימלך, מהמחלקה לקידום הבריאות באגף לאחר כנס רב משתתפים שארגנה בעיר לחולי קרוהן וקוליטיס, שנחל הצלחה והתעניינות רבה.

הנחתה את הקבוצה יעל ברקו, סטודנטית לעבודה סוציאלית, בהדרכתה של עו"ס אביבה חיים מהאגף, שפעלה בהתאם לצרכיה של הקבוצה ותוך היענות לבקשות חבריה.  למפגשים הובאו מטפלים ומדריכים שונים, החל מתזונאית נטורופאטית ועד למדריכי ספורט, יוגה צחוק ורפלקסולוגיה שהעבירו את הפעילות בהתנדבות.

בשיחת הסכום שהתקיימה עם סיום סדרת המפגשים עמדו חברי הקבוצה על תרומת המפגשים  להרחבת הידע על המחלה, על הכלים שרכשו להתמודדות אתה ועל חשיבות החלפת הדעות והדיבור הפתוח והכן על המחלה ותופעותיה. השיתוף בדרכי ההתמודדות האישית של כל אחד מהחברים תרמו להגברת תחושת הביטחון ועזרו להתמודדות עם המחלה של כל אחד ואחד מהחברים, כל אחד בדרכו. 

"לאחר שנים של מחלה המפגשים הביאו אותי לדבר על זה לפני חברים קרובים לאחר שעד כה נמנעתי מלשתף אותם " אמרה רחל א. "הקבוצה העניקה לי כוח ורצון לשמור על עצמי ולהבין שרק שמירה קפדנית על דיאטה נכונה ועל מותר ואסור תביא לשיפור במצבי " אמרה חיה מהמשתתפות בקבוצה והוסיפה:" למדתי, שמצבן של החברות האחרות טוב יחסית לשלי, כי הן פשוט מקפידות על תזונה נכונה " 

"אני שומרת על עצמי" סכמה זהבה בפשטות. " כחולה מספר שנים במחלה  - ההכרה שצריך לשמור תגיע ותחלחל לבסוף..." הוסיפה רחל ב. 

לקראת סיום ציינה יעל, כי מטרת המפגשים הייתה לצייד את חברי הקבוצה בכלים להתמודדות עם המחלה. "נעשה ניסיון להעשיר את הידע וליצור אוירה בה תרגישו נוח לדבר ולשתף" אמרה .

תמו המפגשים הרשמיים . המטרות שהציבה יעל השיגו את יעדן. מכאן ואילך תשנה הקבוצה את פניה ותמשיך ותתנהל על בסיס של חברות אישית, שנוצרה ונתגבשה במהלך הסדרה הטיפולית. 

כתבה: חיה כץ , חברה בקבוצת "פעילי תקשורת".

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות