חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

נשות הדסה-ישראל סניף מור מודיעין - בערב התרמה ל”ילד בסיכון”

 

קהל רב הגיע ביום ג’ למתנ"ס סחלבים בעיר לערב התרמה ל"ילד בסיכון" ולכבוד יום ירושלים, שארגנו נשות הדסה-ישראל, סניף מור במודיעין

 

שולחנות ערוכים במיטב המטעמים שהכינו חברות הסניף ל"ארוחת הערב המפנקת" קבלו את פני הבאים: גברים ונשים, שרכשו כרטיסים כדי לתרום לפרויקטים לטובת ה"ילד בסיכון" שמפעילות נשות הדסה-ישראל בעיר.

המפגש נפתח בדברי הברכה של אן בילינסקי, נשיאת סניף מור של הדסה-ישראל במודיעין  שציינה , כי ארגון הדסה -ישראל פועל לקידום הבריאות, החינוך, קליטת עלייה, מעמד האישה והילד בסיכון ומגייס כספים לפרויקטים אלה. "השנה אנו פועלות לגיוס כספים לטובת הילד בסיכון" אמרה והוסיפה: "ילדים הם העתיד. אנו רוצות שילדינו יהיו מחונכים ובריאים ואנו יודעות שהשקעה בילדים מגיל צעיר תעזור להפוך אותם לאזרחים טובים ונבונים בעתיד".

סניף מור של הדסה-ישראל מפעיל שלושה פרויקטים עם ילדים בעיר מודיעין-מכבים-רעות. פרויקט ניצני אוריינות: התנדבות בכיתת אולפן מיוחדת לקליטת ילדי עולים אתיופים בבית ספר "נתיב זבולון". במסגרת הפרויקט, הנמשך זו השנה השישית ברציפות, כל אחת מהנשים המתנדבות מלמדת באופן קבוע קבוצה קטנה של תלמידים עולים, על פי הנחיית המורה, לאורך כל שנת לימודים, בכל נושאי הלימוד הנדרשים: עברית, חשבון, קריאה, וכדומה.

"בעזרת התרומות שאנו מגייסות באירועים כמו היום, שלחנו את הכיתה לביקורים בגן החיות התנ"כי ולמוזיאון המדע בירושלים, לכפר חב"ד בפסח ולספארי. אלו פעילויות שהילדים לא היו נחשפים אליהן ללא עזרתנו. אנו מתכוונות להמשיך ולהעניק להם, בעזרתכם, עוד ביקורים כגון אלה" אמרה אן.

 פרויקט נוסף המופעל בשיתוף מחלקת הרווחה בעיר, הינו "כתף למשפחה", המיועד להורים בשלבי גירושין ואמהות חד-הוריות. בזמן שהם משתתפים בסדנה שמקיימת מחלקת הרווחה להעצמתם, מתנדבות הסניף שומרות על הילדים, משחקות איתם וחוגגות איתם חגים וימי הולדת.

פרויקט חדש שמופעל בבית הספר "אופק" הינו פרויקט "אשכולות חשיבה" בו מקנים לתלמידים באמצעות משחקים עקרונות משחק קבוצתי, שיתוף פעולה, משמעת עצמית, קבלת החלטות ועוד. "כל המתנדבות בפרויקט עוברות השתלמויות והכשרה לצורך הקניית מיומנות החשיבה וחיזוק כישורי החיים. בנוסף, כל ילד המשתתף בפרויקטים מקבל מאתנו מתנה אישית, בסוף שנת הלימודים - והכול מהתרומות המגויסות בערבי התרמה אלה" אמרה אן בדברי תודתה לאורחים ולמתנדבות.

בסיום דבריה, הזמינה ג’ודי כבירי, מנחת הערב, את עו"ד משה יאיר, הלוא הוא "מואיז הקטן" משירו המפורסם של יוסי בנאי לספר על תקופת ילדותו וחברותו עם יוסי בנאי, בירושלים. עו"ד יאיר סיים את סיפורי חוויות ילדותו עם יוסי בציטוט מתוך ראיון בשנת 2004 עם יוסי בנאי למחרת פטירתה של נעמי שמר: "כששואלים אותי מה נשמע אני עונה: היום טוב אני לא מתחייב ליותר. חיים גם כשהם רעים הם טובים , כי אנו לא יודעים מה יהיה אחר כך"

ומספורים על שירים  לתכנית המוסיקאלית של הערב- א-קפלה עם "חמישה בעומר". מופע מלהיב ומרתק בבצוע יחודי של שירי התרנגולים ושירי רחל ובעיבוד שלמה עומר, מפיק מוסיקלי של הלהקה.

לקראת סיום הגיע תור ההגרלות: ארוחות זוגיות שנתרמו ע"י מסעדות בעיר.

כתבה וצלמה: חיה כץ, מתנדבת בהדסה -ישראל סניף מור במודיעין וחברה בקבוצת "פעילי תקשורת".

צלמה: רחל גרינשפן

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות