חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : חג השבועות קרב

 

שלום ילדים בשבוע הבא נחגוג את חג השבועות שהוא אחד משלושת הרגלים שבהם היו בני ישראל עולים לבית המקדש

 

חג השבועות יש שמות רבים :חג השבועות על שם שבעת השבועות שסופרים מפסח.חג הקציר משום שבתקופה זאת קוצרים את החיטה .חג הביכורים משום שהחקלאים היו מביאים את ביכורי אדמותיהם לבית המקדש.חג עצרת כך הוא נקרא בתלמוד.חג מתן תורה לפי המסורת ביום זה קיבלו בני ישראל את לוחות הברית עם עשרת הדיברות במעמד הר סיני.

יום הקהל ביום מתן תורה משה הקהיל את הקהל לפני מעמד הר סיני .שם משביע את אחדות העם.וגם יום החמישים שם נוסף משום ששבעה שבועות הם 49 ימים ועוד יום נוסף לחג סך הכול  50 ימים .אנו קוראים לחג גם "חג המים" יש מנהג שבחג הזה משפריצים מים אחד על השני אבל בתקופה זו שיש חוסר במים צריכים לנהוג בחוכמה ולא לבזבז מים ולכן יש לי בקשה לכם הילדים שזורקים בלונים או שקיות מלאות במים על נהגים שנוסעים בכביש זה מאוד מסוכן

לפני מספר שנים כשנסעתי להופעה ילדים זרקו על המכונית שלי בלוני מים ומאוד נבהלתי וכמעת התרחשה תאונה .למזלי זה נגמר בטוב .ולכן אני באמת מבקש לא לשחק ליד הכביש ולא להפתיע נהגים בשום מצב. גם שאתם רוצים לחצות את הכביש, תמיד תבדקו שהכביש פנוי והנהגים יבחינו בכם שאתם חוצים את הכביש במעבר החצייה בלבד לצערי יש נהגים שלא מאיטיים ליד מעבר חצייה .בשבועות נוהגים גם לאכול מאכלי חלב ואצלי במשפחה אנחנו מתכנסים בבית הורי ומכינים הרבה מאכלים שיש בהם מוצרי חלב, וזה טעים וכייף גדול .אז חג שמח לכולם שלכם איציק הליצן.

 

פינת המכתבים :

שאלה:לאיציק הליצן שלום קוראים לי אלי ואני גר בפתח תקווה .אני שומע אותך בשבת ברדיו ואת אביב הבן שלך שאתה מאחל לו הצלחה לפני כל משחק כדור יד שהוא משחק .רציתי לשאול אותך אייך אתה מרשה לבן שלך לשחק כדור יד שהוא משחק מאוד אלים יצא לי לראות כמה משחקים וזה מפחיד .אם אתה מדבר נגד אלימות אז למה את מרשה לבן שלך אביב לשחק במשחק הזה .במיוחד שיש אלימות רבה במדינה וילדים רבים והולכים מכות ומקללים בכל הזדמנות. ,תענה לי על זה בבקשה.

תשובה :לאלי החמוד קראתי בעיון את מה שכתבתה לי ואני רוצה להגיד לך שאביב הבן שלי שיחק גם בהפועל קריית אונו במסגרת הליגה וגם בנבחרת ישראל לפי הגיל שלו  ושם עובדים איתם אייך לשחק בקבוצה ובצוות ולתת כבוד לשחקנים לשופט ולמאמנים ומי שלא מתנהג כראוי נענש .וכל עוד שמשחקים במסגרת קבוצה עם מאמן מקצועי ושופטים שמרחיקים מהמשחק כל שחקן שלא מתנהג כראוי אני בעד ותומך בבן שלי באופן חד משמעי אני ליוויתי אותו לאימונים וגם למשחקים .אני ממליץ לך גם להצטרף לקבוצה שעוסקת בספורט ותראה אייך החיים שלך משתנים. ונעשים יותר טובים. ויותר מעניינים.

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על שלי ענבר ואסנת שלש חברות טובות מרמת גן שחברה שלהן ענבל לא הוזמנה למדורת ל"ג בעומר בגלל שרבה עם ילדה מהכיתה .הן הודיעו לכל החברים שאם הם מחרימים את ענבל הן לא מגיעות גם למדורה והלחץ שלהן גרם לילדי הכיתה להתנצל ולהזמין את ענבל למדורה וכך הם חגגו כחברה מגובשת כל הכבוד לבנות שנתנו דוגמה אמיתית לחברות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות