חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

הכוון לא ידידותי

 

פארק ענבה נחנך לפני ארבע שנים אך עד היום איש לא טרח להציב בכניסה המרכזית אליו שלט הכוונה הכרחי. שלטים מטעים מסביב דווקא קיימים

 

פארק ענבה אשר נפתח לקהל הרחב לפני ארבע שנים הוא ללא ספק המקום האטרקטיבי ביותר באזורנו עבור משפחות המבקשות לבלות בחיק הטבע מספר שעות. שילוב אגם לשייט סירות עם מספר מתקנים מיוחדים הפך את המקום, בעיקר בתקופות החגים ובחופשות, למבוקש על ידי תיירות פנים המגיעה מאזורים שונים במרכז הארץ.

אמנם קיימים חילוקי דעות עקרוניים בעיר לגבי תופעת "כיבוש" המקום על ידי הציבור החרדי בתקופות החגים ובחלק מהחופש הגדול, אך ללא כל קשר לכך צריכה העיר לאפשר למבקריה לקבל שירות מלא, אם וכאשר הם מחליטים להגיע לנפוש ולבלות במקום. השירות הזה, כך מסתבר, פגום כבר מן הבחינה הבסיסית ברמה האלמנטארית ביותר - שילוט ההכוונה אל הפארק.

למרות שהמקום פעיל כבר מספר שנים בעיריית מודיעין ובחברה הכלכלית (החכ"ל), האחראית על פיתוחו של הפארק, הפעלתו ותחזוקתו השוטפת, איש לא טרח עד היום להציב שלט כזה לנוחות המבקרים במקום.

שילוט מטעה שלא בתוקף  צילום: יואל תמנליס

ליאורה, תושבת מושב שורש סיפרה לנו, כי היא הגיעה למודיעין מכיוון כביש 1 ואחרי שהסתבכה בתוך העיר מצאה את עצמה בשכונת השמשוני ליד מגדלי דימרי ואז, מוסיפה ליאורה: "חלפתי בטעות על פני הכניסה לפארק ופניתי ימינה רק כמה מאות מטרים מאוחר מדי והסתבר לי כי אני נוסעת בכביש 431, ממש לא בכיוון וללא יכולת מעשית להסתובב ולחזור אל הפארק. אני לא מבינה מדוע העירייה לא יכלה להציב, כמתבקש, שלט אחד קטן ופשוט בכניסה לפארק", אמרה לנו ליאורה באכזבה רבה. 

הפניה בכיוון ההפוך  צילום: יואל תמנליס

 

פנינו לדוברות העירייה ושאלנו:

1.מדוע, למרות שעברו כבר 4 שנים מאז חנוכת הפארק, אין שילוט הכוונה לנהגים בכניסה הראשית של פארק ענבה?

2.מה תפקידו של שילוט ההכוונה היחיד בכניסה לפארק אשר מורה על חנייה לתושבי העיר בלבד בחול המועד ובחודשי הקיץ? האם הושאר במקום בטעות מהתקופה בה החליט ראש העיר לסגור את הפארק בפני חרדים, אך כידוע חזר בו מהחלטה זו? אם כן האם בעקבות פנייתנו זו יוסר השילוט?

3.לנהגים הנוסעים בשדרות החשמונאים מכיוון יצחק רבין אל מרכז העיר הוצב לאחרונה שילוט הכוונה מטעה ומבלבל, ממש מול הכניסה לפארק, המצביע על חניה, לכאורה, לבאי פארק ענבה, אך מפנה את הנהגים ימינה לעמק דותן. לאן בדיוק ההכוונה הזו מובילה? והאם בקרוב עם פתיחת כיכר המע"ר לנסיעה סביב כל הכיכר יוסר שלט חדש זה ויוצב תחתיו שילוט הכוונה אחר המורה על תנועה סיבובית בכיכר למבקשים לחנות בפארק?

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "לאחרונה נערכה עבודת המטה שכללה מיפוי, עדכון והשלמת שילוט ההכוונה ושמות הרחובות בעיר בתכנית רב שנתית. בשבועות האחרונים הסתיים השלב הראשון בעדכון שלטי ההכוונה ברחבי העיר. ובמהלך השנה יותקנו שלטי הכוונה נוספים ובהם גם שלטי הכוונה לפארק ענבה. השלט המורה על חניה לתושבי העיר בלבד יוסר בימים הקרובים. השלט המוצב בשדרות החשמונאים לכיוון צפון הוא הראשון מסדרה של 4-5 שלטים המכוונים את ציבור הנהגים לחניון העירוני שבעמק זבולון, הנמצא בכניסה הצפונית לפארק ענבה. נוסף לשלט זה ישנם שלטי הכוונה ברחוב עמק דותן, ברחוב ערער וברחוב עמק זבולון".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות