חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”הזולה ” - האטרקציה הגדולה בעיר בשישי בערב

 

עשרות בני נוער פוקדים מידי יום שישי, בשעות הערב המאוחרות, את רחבת קניון עזריאלי בצמוד ל"ארומה" ולאורך המדרכה בחזית שם מופעלת מחדש "הזולה ".

 

הזולה נמצאת עתה בתקופת הרצה של הפעלה מחדש לאחר שהייתה מושבתת תקופה ארוכה ולאחר שעברה לאחריות כוללת של האגף לשירותים חברתיים בעירייה ולאחריות תפעולית של מועדון המתנדבים "ליונס" מודיעין.  

"הזולה" היא מקבץ של פינות משחק, הפעלה לבני הנוער וכיבוד עשיר ומפנק תרומת בתי מאפה, קונדיטוריות ומסעדות ברחבי העיר. מתקיימות בה שלל פעילויות של משחקים והפעלות החל משולחן פינג-פונג, כדורסל, משחקי רצפה ועד למוסיקה המופעלת ע"י בני הנוער ומדריכי "אושר". בני הנוער משחקים, שרים, מנגנים ורוקדים לקול הצלילים והמנגינות שהם בוחרים להביא.

"הזולה" מופעלת על ידי חברי מועדון "ליונס" מודיעין בשיתוף האגף לשירותים חברתיים בעירייה, מירי ארד, חברת המועצה ומדריכי "אושר", משטרת מודיעין, המחלקה למאבק נגד סמים ואלכוהול באגף לשירותים חברתיים, מחלקת הביטחון של העירייה, סיירת הורים ו"עיר ללא אלימות", על פי יוזמתו המבורכת של אילן בן סעדון, סגן ראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים. כל הגורמים הנ"ל חברו יחד להפעלת הפרויקט לטובת בני הנוער כדי לתת מענה לצורך של יצירת מקום בידור ובילוי לבני הנוער בערבי שישי תחת השגחה וליווי של מבוגרים, נציגי הגורמים המשתתפים בפרויקט.

בני הנוער שמגיעים ל"זולה" נהנים מכיבוד עשיר וחינמי, שנתרם ע"י בתי הקפה: גרג, רולדין, הילל, לנדוור, נאמן, ארומה, פיצה הום ואוכל סיני מ"פיקנסין". כל הכיבוד הרב והמגוון  נאסף, מובא ומוגש במקום ע"י מתנדבי מועדון "ליונס" מודיעין, שדואגים לאסוף כל יום ו’ בשעות אחרי הצהרים המוקדמות את הכיבוד מבתי הקפה והמסעדות בעיר .

לצורך חידוש הפעילות במקום השקיעה העירייה בשיתוף תרומות של אזרחי העיר, בעלי עסקים ומועדון "ליונס" מודיעין עשרות אלפי שקלים בהכנת המקום ובציודו. נרכשו שולחנות פינג-פונג, סוניפלייסטיישן, משחקי רצפה גדולים של דמקה ושש-בש , כדורסל ועוד. הותקנה תשתית לתאורה ומים וההשקעות במקום עומדות לפני הרחבה נוספת. בתכנית התקנת שירותים ציבוריים, הרחבה של אביזרי ההפעלה והכנסת תכנים נוספים כגון: דיג’יי, הרקדות  ומשחקי שולחן נוספים ככדורגל, שולחן דיסקית ועוד.

במהלך כל הערב נמצאים במקום תמר ברקוש, רכזת "הזולה" ולצידה נועה ומדריכים מקצועיים נוספים של העירייה, חברי מועדון "ליונס" מודיעין וסיירת הורים. בנוסף, מידי ערב נוכחים במקום ומפקחים על הפעילות השוטפת: ימי טרסי, משנה לנשיא מועדון "ליונס" מודיעין, שאחראי על הניהול הכולל של פעילות "הזולה" ולצידו דב עפרון, נשיא מועדון "ליונס" ושמחה שידלובסקי, משנה לנשיא. וכן חגית, ממחלקת המאבק נגד סמים, מירי ארד, חברת המועצה ואילן בן סעדון, סגן ראש העיר. בסיום הערב מתקיימת ישיבת צוות בהשתתפות כל הגורמים האחראים לפעילות להפקת לקחים.

 "הרעיון נולד מסיורים שקיימתי בלילות עם סיירת ההורים, שבהם נחשפתי להתגודדויות בני הנוער , ללא מעש, בפארקים , בעיקר בסופי שבוע ובחופשות, כאשר חלקן מלוות ברעש ובתלונות מצד התושבים" אומר אילן בן סעדון בהסבירו את הרציונאל העומד מאחורי הפעלת "הזולה" .

והוא מוסיף: "עתה, לאחר תקופת הרצה בת חודשיים אנו צפויים לערב פתיחה חגיגי של "הזולה" בהשתתפות כל הגורמים השותפים להפעלה המחודשת של הפעילות.

"הזולה" מיועדת לכל בני הנוער בעיר בגילאי ט’- יב’  והיא פועלת באופן קבוע בכל יום שישי החל מהשעה 22.00 ועד לשלוש לפנות בוקר, ללא תשלום, ברחבת קניון עזריאלי.

כתבה וצלמה : חיה כץ, דוברת מועדון "ליונס" מודיעין וחברה בקבוצת "פעילי תקשורת"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות