חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ארגון לקוי?

 

תושב העיר מתלונן על אופן ארגון אירועי יום הזיכרון: "טקס מביך ומבזה". אלעד שמעונוביץ, מחזיק תיק התרבות: "המדיניות ערכית נכונה ומוצלחת. אין צורך לשנותה"

 

דור בן לולו, תושב העיר שעבד בעבר במחלקת הנוער במתנ"ס ומעורה בנעשה בתחומי התרבות בעיר, התלונן השבוע בפני מספר גורמים בכירים בעירייה על ארגון טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשע"ד.

וכך כותב בן לולו: "ביום ראשון האחרון נכחנו אני, ועוד רבים מתושבי העיר, בטקס יום הזיכרון שנערך באמפי בעמק החולה. במהלך הטקס היו מספר דברים שהעיקו עלי, אך במיוחד שני הנושאים הבאים: הדבר הראשון הוא החלק האומנותי בטקס, שביצעו תנועות הנוער.

"הדבר חוזר על עצמו בשנים האחרונות, השירים בטקס מבוצעים ע"י בני נוער שאינם עוסקים בחייהם במוסיקה. לחלקם זוהי הפעם הראשונה שהם מתנסים בשירה, וכמעט כולם לא הופיעו מעולם על במה. והתוצאה בהתאם.

"שירים קשים, טעונים ברגשות רבים, שבמצב אחר היו נוגעים בכל אחד ואחד מצופי הטקס, מבוצעים בצורה חובבנית ומזלזלת שאינה מכבדת את העומדים על הבמה, את הקהל, את כותבי השירים, את עיריית מודיעין ובטח שלא את המעמד, את יום הזיכרון ואת זכר הנופלים. ישנם מוסיקאים מוכשרים רבים בעיר, בניהם גם בני נוער רבים ואין שום סיבה שהיחס למוסיקה בטקסים יהיה כלאחר יד. כמו שאת תפילת "אל מלא רחמים" קורא רב, והאחראי על הסאונד הוא איש סאונד מקצועי, המוסיקה צריכה להיות מבוצעת ע"י מוסיקאים מקצוענים. מתן העבודה לאנשים שאינם בעלי מקצוע מתפרש כחוסר כבוד כלפי מוסיקאים וכלפי הטקס עצמו.

"הדבר השני שהפריע לי מאד בטקס הוא הכתיבה הסימולטנית על המסכים. קודם כל, כל הטקסטים כתובים וידועים מראש, אין סיבה שהם לא יועתקו ויהיו מוצגים על המסך בשלמותם.

"הכתיבה בזמן הטקס לא הייתה מדויקת ורציפה וממש לא כיבדה את המשתתפים ואת נושאי הדברים בטקס, ומבזה את שמה של עריית מודיעין, את המעמד ואת הבמה המכובדת שהוקמה לצורך האירוע.

"בתור מי שהיה מעורב בענייני התרבות בעיר, אני מכיר את התקציבים המוקצים לאירועים הללו, ואני יודע שהם גדולים. אך בניגוד לכספים שהושקעו, ההשקעה בטקס הייתה מאד נמוכה ואף אגיד מזלזלת.

"עיריית מודיעין מתיימרת להשקיע בענייני התרבות. אך התוצאה הייתה מביכה ולא מתאימה לעיר שמתגאה באחוזי גיוס מהגבוהים בארץ, ולצערנו גם רוויה בשכול ובמשפחות שאיבדו את יקיריהם.

"הטקס שנערך ביום ראשון האחרון היה מביך, מבזה ואינו כיבד בשום צורה את שמה של העיר ואת זכר הנופלים.

"כולי תקווה שבשנה הבאה ההתנהלות תהיה שונה".

מחזיק תיק התרבות במועצת העיר, אלעד שמעונוביץ משיב:

"עיריית מודיעין מכבים רעות החליטה לפני מספר שנים, באופן מסורתי, כי את טקס יום הזיכרון העירוני לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה יקיימו מידי שנה בוגרי תנועות נוער משכבת י"ב- דור המתגייסים הבא של העיר. מדובר בהחלטה ערכית, לא כלכלית, שמטרתה ליצור קהילתיות וחיבור אמתי של כוחות מקומיים ובני נוער מתוך העיר לטקס החשוב ולקהל המגיע אליו.

"הדבר זוכה להצלחה גדולה מאוד מידי שנה, ורואים זאת בכמות הקהל המגיעה לטקס הנאמדת בלמעלה מ-5000 איש, שחלקם הם משפחות המשתתפים, חבריהם לספסל הלימודים ולתנועות הנוער וכן בוגרים וחיילים. מספר המשתתפים הוא תעודת כבוד גדולה מאוד לעיר.

"כאשר זוהי המדיניות, שלדעתי היא נכונה ומוצלחת, בכל שנה יש בני נוער אחרים המבצעים את קטעי הקריאה, השירה ולפעמים גם הריקוד ובאופן טבעי יש שנים מוצלחות יותר ויש כאלה פחות. אני לא חושב שיש צורך לשנות את המצב - גם אם לדעתך הקטע האומנותי היה פחות טוב בשנה הזו.

"בנוגע לכתוביות, הגדרנו בעירייה את הצורך בהנגשת הטקס לבעלי מוגבלויות כערך עליון. ישנן מספר דרכים להנגיש את הטקס ואנחנו נבחן את דרך ההנגשה לקראת הטקס הבא".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות