חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

הצגת לילדים - הכבש השישה עשר

 

וזה ממש נגע בי ולקח אותי וגם את שאר המבוגרים בקהל למחוזות ילדות, מההתלהבות הראשונה של הליכה לגן המשחקים ליד הבית ועד קבלת קרטיב או סוכריה על המקל, נוסטלגיה למבוגרים וחוויה לילדים!

 

"שבת בבוקר יום יפה, אימא שותה המון קפה.....אפשר ללכת לירקון ולשוט שם בסירה", אז זהו שבמקום ללכת לירקון העדפתי לבלות זמן איכות עם בתי מאי בהצגת ילדים "הכבש השישה עשר", כאשר ידעתי שאני הולכת לצפות ולהאזין לשירי ילדים אשר הפכו לשם דבר ולמושג חזק שנטמע היטב במרוצת השנים מאת יהונתן גפן, חייכתי חיוך רחב מאוזן לאוזן, חיוך מסגיר של ילדה שמחה ומאושרת שעומדת לקבל את הממתק שחיכתה לו הרבה מאוד זמן.....

ספר השירים "הכבש השישה עשר" נכתב על ידי יהונתן גפן בזמן שחי בפריז והוא העיד שהספר נכתב תוך חמישה ימים בלבד, בשנת 1978 הופק על ידי דודו אלהרר אלבום המבוסס על שירי הספר, בהשתתפות טובי הזמרים בארץ כגון גידי גוב, יהודית רביץ ועוד.

האלבום זכה לשבחים והצלחה גדולה ובינינו מי לא מכיר את השירים "הילדה הכי יפה בגן" "גן סגור". מקור שם הספר בסיפור שבו מתאר המספר כיצד הוא נרדם  תוך כדי ספירת כבשים בהגיעו לכבש השישה העשר, האירוניה המצחיקה היא שבתי הקטנה שאלה אותי בפליאה גדולה  "אימא איפה הכבשים בהצגה" ?

 המחזה מוצג כעת בהפקה חדשה שלישית במספר שהיא שיתוף פעולה בין תיאטרון המדיטק עם תיאטרון הארצי לילדים ולנוער בבימויו של משה קפטן, העלילה המוצגת היא שיא הפשטות ואני חושבת שזה גם הקסם    בהצגה, ישנה חבורת ילדים אשר פולשת ל"גן הסגור" ומחפשת אחר דניאל שנעלם ולמעשה מלמדת ומעבירה לילדים המון ערכים חשובים לחיים, ערך החברות ואהבת לרעך כמוך, שכל ילד וילדה מיוחדים ויחידים בצורתם ובתכונותיהם, באמצעות השירים המקסימים שהם למעשה העיקר ועליו נשענת כל ההצגה ואני יכולה להגיד בפה מלא גאווה שהיא מצליחה בדרך מצחיקה, קלילה והומוריסטית לשבות את ליבם של הילדים והמבוגרים כאחד.

בעידן המודרני של היום, מרבית ההפקות מחפשות מגוון ושלל של אפקטים, שחקנים שהם סלבס מן המניין, פירוטכניקה, תפאורות מושקעות ועוד גימיקים כדי למשוך את ליבם של הילדים וכאן מצאתי את עצמי יושבת בהצגה עם עלילה פשוטה יחסית, תפאורה יפה אך יש בה מן הצניעות, תנועתיות יפה של השחקנים, שטיקים מצחיקים שילדים אוהבים והכל בקצב ערני וזה ממש נגע בי ולקח אותי וגם את שאר המבוגרים בקהל למחוזות ילדות רחוקים והעלה בי זיכרונות מהעבר לקסם ולפשטות של פעם, מההתלהבות הראשונה של הליכה לגן המשחקים ליד הבית ועד קבלת קרטיב או סוכריה על המקל, נוסטלגיה למבוגרים וחוויה לילדים!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות