חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

להקת מחול ורטיגו - מופע בכורה ”רשימו”

 

שם המופע הוא ”רשימו” מושג קבלי שפירושו: חיבור של נפש וגוף, חיבור בין יש לאין, חיבור מרגש ומטלטל בו זמנית, חיבור שגורם לך להתחבר לעצמך ולהוות מקור אנרגיה עצום ובלתי נדלה.

 

שם המופע הוא "רשימו" מושג קבלי שפירושו: רושם של הדבר, שנותר בנו פנימה, לאחר הסתלקותו. ההתגלות של מה שנותר בחלל הפנוי. ההתרשמות שלי היא שאני הרגשתי שיצאתי למסע הרחק מכאן במחוזות בלתי צפויים ומוכרים, חיבור של נפש וגוף, חיבור בין יש לאין, חיבור מרגש ומטלטל בו זמנית, חיבור שגורם לך להתחבר לעצמך ולהוות מקור אנרגיה עצום ובלתי נדלה. 

אני חייבת להודות שלא יצא לי לצפות בהרבה מופעי מחול בחיי. אז ברגע שהגעתי לכניסת האולם חמושה בחברתי הטובה למופע הבכורה של להקת ורטיגו בשם "רשימו" ניסיתי לדמיין ברוחי את החוויה שאני הולכת לעבור ובכן מסקנה אחת ויחידה שהותירה בי רושם חזק ביותר זה לא מה שדמיינתי, זה הרבה יותר עמוק, מסעיר, סוחף, מעיין תחושת ריחוף והתעלות של הנפש והגוף.

המופע הותיר בי רושם עז וטעם של עוד ולכן ערכתי תחקיר קטן אודות הלהקה, ורטיגו הינה להקת מחול מודרני עכשווי, היא נוסדה על ידי נעה ורטהיים ועדי שעל בירושלים בשנת 1992. היצירה הראשונה של הלהקה הייתה דואט בין שני מקימי הלהקה שנקרא "ורטיגו", הלהקה מתבססת על טכניקת ריליס, על קונטקט אימפרוביזציה ועל טכניקת בלט קלאסי.

הלהקה זכתה בפרסים יוקרתיים בארץ ובחו"ל להכרה ולביקורת מצוינת בקרב אנשי המקצוע והקהל הרחב, הלהקה הוזמנה לייצג את ישראל בפסטיבלים חשובים בעולם, וכן יוצרת קופרודוקציות עם מיטב להקות המחול. כל אלה הפכו את ורטיגו ללהקת מחול מודרנית בעלת מוניטין עולמי. ורטיגו רואה את עצמה כשגרירה וכמייצגת את האמנות הישראלית במיטבה.

במופע ישנם שמונה רקדנים ורקדניות ומורכב ממספר אלמנטים שמתחברים ביחד אין כאן סיפור או עלילה מובנית, אלא אווירה של תנועתיות יפה שזורמת לה ביחד ולחוד, העברות משקל, אחיזת ידיים ומקצבים, קולות רקע בודדים, ריקודי שרשרת שנבנים להם לאיטם מרקדן יחיד ועד ריקוד משותף של שמונת הרקדנים, הכל מלווה בהעברת אנרגיות פנימיות, רכות נעימה שמתפשטת לאיטה. במהלך המופע הרגשתי וחשתי את ההתמסרות המלאה בגופם של הרקדנים שמתחילה בתנועה אחת קטנה בכפות הידיים או בכפות הרגליים ועד קבלת רפיון טוטאלי של הגוף אשר יוצרת יצירה אחת שלמה

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות