חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חינוך >>

”בית הציר” כמודל לחיקוי

 

ביום חמישי קיים ס. ראש העיר אילן בן סעדון ב’בית הציר’ הממוקם בקטמון הישנה בירושלים. לבן סעדון התלוו חבריו לסיעה חברי המועצה גבי אדרי ומירי ארד ואחרים

 

'בית הצייר' הוקם לפני 13 שננים בכדי לתת מענה לתלמידים בגילאי 12-21 שהאוכלוסייה המאפיינת הם תלמידים עם בעלי הפרעות התנהגות קשות, הפרעות ריגשיות ולקויות למידה שונות, מוטיבציה נמוכה ללמידה ובכלל. כמו כן לחלק לא מועט של הנערים, יש בעיות מול גורמי חוק ובעיות בביקור סדיר בביה"ס. המקום נתרם ע"י הצייר פנחס ליטביונובסקי ומכאן שמו 'בית הצייר'. 

מטרת הסיור להכיר מקרוב את הפעולות המבוצעות עם נערים בעלי התנהגויות סיכון ולמידה מקרוב את מכלול הפעולות המתקיימות במוסד החינוכי כולל הדרכת הורים מתוך שאיפה להזיר להורים את הסמכות ההורית שכה אבדה בשנים האחרונות.

 בן יוסף מנהל בית הספר הציג את המטרות של בית הספר באופן מפורט ומשכיל. מטרות בית הספר הינן להקנות לתלמידי ביה"ס את הערכים וההתנהגויות שנדרשים על מנת להוות אזרחים בישראל וחלק מחברה הומאניסטית ואוהבת אדם.

בבית הספר מתקיימת תוכנית תל"א- תוכנית לימודים אישית, שהיא הבסיס לתוכנית העבודה הטיפולית, רגשית, חברתית של כל תלמיד. בבית הציר קיימות הדרכות הורים פרטניות או קבוצתיות הניתנות להורים ע"י הצוות המטפל. ודנים במספר נושאים כגון: איפיוני גיל ההתבגרות, שינוי מערכתי במשפחה שיש בה מתבגרים, התמודדות עם חוצפה, הסתגרות, ביקורת ומצבי סיכון.

בית הספר 'בית הצייר' מפעיל יום לימודים ארוך שמטרותיה לתת אלטרנטיבה לשוטטות ברחוב על כל סכנותיה ולייצור מערך תמיכה לימודית בשעות אחה"צ.  יום לימודים ארוך בבית הצייר ממשיך באופן ישיר את לימודי הבוקר של ביה"ס.במסגרת יום הלימודים הארוך מקבלים הנערים ארוחה חמה בצהריים וארוחה קלה בסוף היום.

בן סעדון והחברים בילו ונחשפו לחוגים המתקיימים ובניהם: חוג השרדות, אילוף כלבים, שחמט, כדור עף, פינג פונג, צילום, ציור ורישום, טניס, כדורגל, חדר כושר, מוזיקה, גלרייה אומנותית שאת המוצרים שהילדים מייצרים בחימר, בזכוכית כלים, תמונות, עבודות מקוריות נמכרים בדוכני מכירה. כמו כן קיימת משתלה שבה קיימים צמחים שונים המטופחים באהבה על ידי התלמידים וגם כאן הכול נמכר בדוכני מכירה ברחבי העיר ירושלים ובעידוד העירייה. בבית הספר ישנו מקום לחיות חמד שהתלמידים עובדים איתם ומטפלים בהם.

אילן בן סעדון: "כמי ששם בראש סדר העדיפויות את הנוער ובמיוחד את הנוער בסיכון בראש ודואג להצלחתם, ראיתי זאת כחובה להגיע ל'בית הצייר' וללמוד מקרוב על המסגרת הכה מיוחדת והכה מצליחה שמוכיחה שוב...'אין ילד שלא רוצה להצליח, יש נערים שלא קיבלו את הכלים המתאימים כדי שיצליחו'.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות