חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

סיראנו דה ברז’ראק // רואה מסך

 

לעולם לא חשתי עוצמות כה חזקות ומרשימות בסיום הצגה וכראייה לכך מחיאות הכפיים וקריאות התשואה באולם ארכו להן דקות ארוכות מהרגיל.....חוויה של פעם בחיים!

 

יום שישי השעה 11:00 בבוקר בזמן שכולם נמצאים בהכנות לקראת שבת המלכה, אני מוצאת את עצמי צופה בהצגת קומדיה הרואית סיראנו דה ברז'ראק בהיכל התרבות מודיעין, יש לציין שעה קצת יוצאת דופן אבל אני הייתי מרותקת, מחוברת לכיסא גומעת בשקיקה כל מילה, שיר, שנסון, הגיג, הלצה ותנועה של כל שחקן בקאסט המופלא וכמובן שמעל הכל בולט לו הכוכב הנוצץ והאדיר בשמי התיאטרון איתי טיראן שמצליח לסחוף אחריו את כל הקהל בצורה פנומנלית, לא לשכוח שמדובר בהצגה ארוכה (שלוש שעות),במילה אחת יצירת תיאטרון מופתית ומשובחת!

סיראנו דה ברז'ראק הוא מחזה שנכתב על ידי אדמון רוסטאן בשנת1897 המבוסס על חייו של המחזאי הצרפתי סיראנו דה ברז'ראק.המחזה עוסק בסיראנו, גבר רב פעלים לוחם אמיץ,בעל נפש עדינה ומידות אציליות אך לצערו הטבע "חנן" אותו באף כביר-מידות וארוך שמעוות ומכער את פרצופו. סיראנו הינו משורר בחסד עליון, פיו מפיק מרגליות ונפשו האצילית ניחנה במעלות המתאימות לנסיכים ואבירי לב. בסתר ליבו מאוהב סיראנוברוקסן היפה אך מאחר והוא מתבייש במראהו, הוא מעולם לא גילה לה את אשר בליבו.

דמות בולטת ומשמעותית בהצגה הוא כריסטיאן,עלם צעיר ויפה תואר, אשר מתאהב ברוקסן היפהפייה. כריסטיאן היפה מתגלה כביישן אשר איננו מומחה גדול בענייני חיזורים וכבישת הלב. הוא נעמד תחת למרפסתה של רוקסן, כך שרק את דמותו היא רואה, ומבין השיחים שופך את מילותיו לחלל האוויר היישר לאוזניה של רוקסן בעזרת חברו לגדוד סיראנו, אשר מצליח לכבוש אותה בשיריו וכך גורם לרוקסן להתאהב בכריסטיאן.

האמת היא שסיראנו מביע ב"עזרה" זאת את כל שרצה לומר לרוקסן אך לעולם לא העז, כריסטיאן ברוב טיפשותו אינו יודע שרוקסן הינה מושא אהבתו הנכספת של סיראנוובמחשבתו סיראנו רק עוזר לו. וכך נוצר לו משולש אהבה רומנטי שביחד סיראנו וכריסטיאן - יוצרים את דמות השלמות, אדם יפה בעל אישיות נעלית.

המחזה מציג דרמה מרתקת של אהבה ומלחמה, מלחמתו של הגיבור הראשי סיראנו שעל אף כיעורו ותחושות נחיתות קשות, מצליח בענק וחושף את נפשו העדינה, היפה והכואבת. ההצגה מתובלת בהומור מבדר, שנינות, שפה עשירה וגבוהה, אשר בוחרת לתת דגש וכבוד למילים היפות, בשילוב חריזה, שירה ותנועה, תפאורה ותאורה שמרגישים שניתנה כאןמחשבה וחכמה בעשייה, ומוסיקה חזקה שמכניסה אותך עמוק לנבכי נשמתו הפצועה והמדממת של הדמות סיראנו הלא הוא השחקן איתי טיראן הגדול מכולם, אני באמת חושבת שהוא ראוי לצל"ש על משחק רגיש, אינטליגנטי, בתבונה מושלמת.

לסיום, לעולם לא חשתי עוצמות כה חזקות ומרשימות בסיום הצגה וכראייה לכך מחיאות הכפיים וקריאות התשואה באולם ארכו להן דקות ארוכות מהרגיל.....חוויה של פעם בחיים!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות