חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

מסתורין סביב המצב הכספי של היכל התרבות

 

מאזן הביצוע לשנת 2012 של עמותת "מופעים" המפעילה את היכל התרבות במודיעין לא אושר עד היום על ידי מועצת העיר כמתחייב על פי חוק. התוצאה - אין אישור ניהול תקין בתוקף

 

מאזן הביצוע התקציבי לשנת 2012 של "עמותת מופעים" לא הוגש עד היום (סוף אפריל 2014) לאישורה של מועצת העיר האמורה לאשר אותו כאסיפה הכללית של חברות הבנות העירוניות. המאזן היה אמור להיות מאושר בחודש יוני 2013 כפי שנהגו יתר הגורמים הכפופים לעירייה: תאגיד "מי מודיעין", החברה הכלכלית והמתנ"ס. 

ממידע שהגיע אלינו מגורם בכיר בעירייה, מסתבר כי במאזן של עמותת מופעים (המפעילה את היכל התרבות)  התגלתה חריגה כספית משמעותית מאוד של מאות אלפי שקלים בשנת 2012 וזו הסיבה לאי הגשתו לאישור מועצת העיר. כמו כן נתגלו במהלך השנה חילוקי דעות קשים, בקשר לפרטי הדוח ומהותו, בין הדמויות הפועלות: רואה החשבון, המנכ"לית, וחברי הדירקטוריון.

על פי אותו מקור מדובר בחריגה של למעלה ממיליון שקלים, בין היתר בגין חיובי ארנונה שלא היו בעבר ובשל עליה גדולה ובלתי מוסברת בעלויות השכר של העובדים. לדבריו, מדובר על פניו בנתון בעייתי, המעיד על חוסר יעילות - פחות כסף לפעילות, יותר למנהלה.

מקור אחר עמו שוחחנו בנושא טען, כי "הגירעונות הגדולים של היכל התרבות לשנת 2012 אמנם קיימים, התקציב אינו מאוזן, אך החריגה קטנה יותר ואינה מגיעה לסכום של שבע ספרות, כפי שנטען על ידי גורם אחר".

לאור המידע שבידנו הפנינו ללשכת דובר העירייה מגוון שאלות כדלקמן:

1. האם נכונה העובדה שבמאזן הביצוע של עמותת "מופעים" לשנת 2012 קיימת חריגה משמעותית מהתקציב - חריגה המגיעה למאות אלפי שקלים?

2.  אם כן, באיזו חריגה מדובר? מה גובהה המדויק של החריגה האמורה?

3. מדוע לא הונח המאזן הכספי של עמותת "מופעים" לשנת 2012 על שולחנה של המועצה עד היום (אפריל 2014)?

4. האם הנושא הועבר לטיפולו של מבקר העירייה והאם נמצאו האחראים לחריגה?

5. על פי הרישומים שבידינו, בעקבות אי אישור המאזן לעמותת "מופעים" אין אישור ניהול תקין מרשם העמותות. האם העירייה מאשרת ממצא זה?

6. אם לעמותה אין אישור ניהול תקין הרי שגופים ציבוריים לא יכולים להעביר לה תמיכות והקצאות. האם העירייה מתכוונת להמשיך ולתמוך בעמותה בסכום הקבוע של 900 אלף שקל בשנה למרות האיסור הזה?

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "מאזן הכספים של עמותת "מופעים" לשנת 2012, אושר בתחילת השנה על ידי הדירקטוריון החדש של העמותה. עמותת מופעים היא עמותה מסודרת הפועלת על פי כל הנהלים המחמירים ובעלת אישור ניהול תקין לאורך כל שנות פעילותה. בתקופה הקרובה תקבל העמותה גם אישור ניהול תקין לשנה הנוכחית. דירקטוריון העמותה אישר בישיבתו האחרונה את מאזן העמותה לשנת 2013. המאזן גם צפוי לקבל את אישור מועצת העיר בישיבתה הקרובה. ראוי לציין כי מאזן העמותה נמצא ברווח תפעולי".

צר לנו שעל מרבית השאלות ששאלנו לא זכינו לקבל מענה ראוי. לאור תגובה זו נוסיף כדלקמן:

1. אישור הניהול התקין האחרון שניתן לעמותת מופעים על ידי רשם העמותות היה ב-29 באוקטובר 2012. אישור זה כבר אינו בתוקף מזה חודשים רבים.

2. לאישור המאזן על ידי הדירקטוריון בלבד אין שום משמעות וכל עוד אינו מאושר על ידי מועצת העיר המהווה אסיפה כללית של העמותה, הרי שדינו כלא מאושר.

3. לגבי טענת הדובר: "ראוי לציין כי מאזן העמותה נמצא ברווח תפעולי" - עמותה היא מוסד ללא כוונות רווח. לא יכול להיות לה רווח, לא תפעולי ולא גולמי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות