חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פעילות קפה אירופה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה

 

ביום חמישי האחרון נערכה פעילות מיוחדת של קפה אירופה העיר בניהול העמותה למען הקשיש, לקראת יום השואה לאירוע שעסק בחוזק ובתקומה

 

כידוע בעיר ישנם שלושה מועדוני "קפה אירופה" המהווים מקום מפגש חברתי ותרבותי לתושבים ניצולי השואה. שמו של פרויקט "קפה אירופה", ניתן לו על שם בית קפה בעיר מאלמו שבשבדיה ‏שבו התכנסו מידי אחר הצהרים, יהודים ששרדו את המחנות כדי לחפש אחר קרוביהם ששרדו את הזוועות. הרעיון נולד בעקבות ההכרה שלניצולי שואה יש תרבות משותפת וזיכרונות ‏ייחודיים מאירופה שלפני המלחמה. במסגרת הפעילויות של המועדונים האלה נפגשים הקשישים עם בני נוער מתנדבים לפעילויות רבות ומגוונות.

האירוע נפתח בהפעלה שביצעו בני הנוער המתנדבים בקפה אירופה. כל שולחן במפגש שוחח על נושא מהותי בהיסטוריה של מדינת ישראל, ונוצר שיח ער בין הניצולים ובין בני הנוער בנושאים שונים. לאחר מכן האזינו הנוכחים לקטע קריאה מאת חמדה שחם ושרו את שירה של חנה סנש "הליכה לקיסריה" (אלי אלי), לאחר מכן הקשיבו חברי המועדון להרצאה של מנהלת מחלקת הדרכה ביד ושם, נעמה גליל, על פעילות המקום, איתור ניצולי שואה, תיעוד והעברת המסרים לדור הצעיר.

במודיעין מכבים רעות פועלים שלושה מועדונים של "קפה אירופה" האחד עבור כלל ניצולי השואה הגרים בעיר ובסביבה והוא פועל מידי יום חמישי. המועדון השני של "קפה אירופה" פועל בימי ראשון במרכז של העמותה למען הקשיש ברחוב אלמוגן והוא מיועד לתושבים דוברי רוסית. הקבוצה שלישית של "קפה אירופה" נפגשת מידי יום שלישי במתחם "מפג"ש,  מרכז פעילות לגיל השלישי.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות