חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

טקסי יום השואה במודיעין מכבים רעות

 

ברחבי ישראל ציינו ביום ראשון את יום הזיכרון לשואה ולגבורה. טקסי זיכרון נערכו גם מודיעין, מכבים-רעות

 

טקס יום השואה המרכזי בעיר נערך כמו בכל שנה באמפי של תיכון רבין בהשתתפות כ-1,200 מתושבי העיר ובהם סגני ראש העיר, מיכאל חרל"פ ואילן בן סעדון, חברי המועצה אלעד שמעונוביץ, שמעון גואטה, ורד גל בחרי, מירי ארד, הילה שי וזאן, מירב פלג ואבי אלבז, ראש העיר הראשון של העיר, משה שכטר, רב העיר, הרב אליהו אלחרר ותושבים רבים. את הטקס הובילה שכבת י"ב של תיכון עירוני א’ בעיר.

תלמידי השכבה שהיו לפני מספר חודשים במסע למחנות הריכוז וההשמדה בפולין, ערכו טקס מרשים ומרגש שכלל קטעי קריאה מקוריים, שירה, ריקוד וסיפורים שכתבו התלמידים ביומני המסע האישיים שלהם בעת ביקורם בפולין. הטקס הסתיים בשירת התקווה כאשר כל משתתפי המסע לפולין עלו על הבמה לשירת ההימנון.

טקס נוסף לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערך במקביל בתיכון מכבים-רעות. את הטקס בדומה לזה הנערך בתיכון רבין ערכו תלמידי שכבת י"ב של תיכון מכבים-רעות בטקס נכחו מאות תושבים ובהם ממלא מקום ראש העיר, שלמה פסי.

לאחר מכן נערכה בהיכל התרבות העירוני הקרנה מיוחדת של הסרט "נקודת איסוף". התושבים שהגיעו לאירוע זה ראו סרט המתאר את סיפורו של ג’וסף ויסמן בן ה-11 שהוא ובני משפחתו מתגוררים בפריז, אליה הגיעו מפולין. הסרט מתחיל בשנת 1942, כאשר שגרת החיים של משפחת ויסמן משתנה ללא הכר כאשר המשפחה וכל הדיירים היהודים בבניין הדירות שבו התגוררה נשלחים לאצטדיון בפריס.

13,000 יהודים נדחסו למבנה הצפוף הזה לחכות לגורלם המר. אנט מודו, בחורה צרפתית צעירה שרק סיימה קורס אחיות, מוצאת עצמה מטפלת בתנאים בלתי אפשריים באלפי ילדים, נשים וזקנים. היא מתקשרת לג’וזף ולשאר משפחתו. כאשר הם נשלחים למחנות העבודה היא הולכת בעקבותיהם. התחנה הבאה של יהודי פריז עוברת דרך מחנות ההשמדה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות