חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

החיים בזבל

 

העירייה קיצצה ב-50 אחוז את תדירות טיאוט וניקוי הרחובות והמדרכות. וגם לתושבים המשליכים את האשפה במקומות ציבוריים יש חלק לא מבוטל באשמה

 

באתר עיריית מודיעין מופיעה מזה שנים טבלה מפורטת המציינת את תדירות הטיאוט והניקוי ברחובות ומדרכות העיר. על פי הטבלה כל שכונה בעיר זוכה לניקיון כזה פעמיים בשבוע. מזה מספר שבועות שהמידע הזה אינו משקף עוד את המציאות בעיר כאשר בפועל תדירות הניקיון ירדה בחמישים אחוז, קרי: כל שכונה זוכה לניקוי רק פעם בשבוע והתוצאות בשטח בהתאם.

בכתבה המשודרת כאן באתר החל ממוצ"ש 26 באפריל במגזין "מבט למודיעין" חשפנו בלעדית את העובדה שעיריית מודיעין הפחיתה לאחרונה במידה ניכרת את רמת הניקיון בעיר, אולם לא ברור לנו עדיין מי קיבל את ההחלטה האומללה הזו ומדוע נושא כה רגיש ועקרוני לא הועלה לדיון במועצת העיר.

פקיד בכיר ביותר בעירייה איתו שוחחנו לאחרונה אישר את העובדות. לעומת זאת, חברי מועצת העיר עימם דברנו לא ידעו על כך דבר. כרגיל, חברי מועצת העיר הם האחרונים להתעדכן בנושאים מהותיים הנוגעים לכלל התושבים ולעתידה של העיר. במקרים רבים, כך מסתבר, חברי מועצת העיר ניזונים ממידע המתפרסם כאן באתר MCITY. אנו מקווים כי גם הפעם יימצא חבר מועצה זריז שיקרא כאן את הדברים וידרוש מראש העיר הסברים ופתרונות.

פעיל ציבור מוכר בעיר אמר השבוע ל-MCITY - "במסגרת אימוני כושר שאני מקיים אני מגיע לכל מיני נקודות ושכונות בעיר. אני לא זוכר את העיר במצב כל כך מלוכלך כפי שהיא נראית לאחרונה. אני לא יודע מה הסיבות לכך, אבל זה לא נעים, לא יאה ולא מכובד. פרנסי העיר חייבים לבצע בנושא חשיבה מחדש ולמצוא דרכים להחזיר את המצב לקדמותו. אחד הנושאים שחייבים לטפל בו הוא שיטת פינוי הגזם אותו התושבים לא הפנימו וכתוצאה מכך רבים מרשים לעצמם להשליך חפצים לשטח הציבורי בכל עת". 

ואילו התושבת דרורית משולם-הלוי משכונת אבני חן שפנתה לMCITY בנושא הדגישה: "אחד המאפיינים של מודיעין היה הניקיון הטוב. חבל שלאחרונה יש שינוי גדול בנושא, ולא לטובה, רואים הרבה אשפה זרוקה על המדרכות. לפעמים זה גם מפגע תברואתי אבל בעיקר זה מפגע אסתטי שצריך למנוע אותו בכל מחיר. אני מאשימה גם את התושבים, לא רק את העירייה, כל אחד כאן איכפת לו מה קורה בתוך הדירה שלו בלבד. מעבר למפתן הדלת לא רואים ממטר ומשליכים אשפה מזהמת לכל עבר. זה חייב להשתנות ומיד".

בעקבות מספר תלונות נוספות שקבלנו פנינו לדוברות העירייה ושאלנו:  נודע לנו כי הורדה תדירות טיאוט וניקוי הרחובות והמדרכות בשכונות השונות בעיר מפעמיים בשבוע, כפי שהיה עד כה, לפעם אחת בלבד. האם זה נכון? אם כן, מדוע? והאם חושבים בעירייה שפעם בשבוע זו תדירות מספיקה כדי שהעיר תהייה נקייה?

מדוברות העירייה נמסר בתגובה כי: "בשנה האחרונה חל גידול ניכר בעלויות העסקת עובדי קבלן בשל החקיקה שהעלתה את הוצאות השכר לעובדים. בשל כך חלה גם התייקרות בעלויות הניקיון בעיר והעירייה נאלצת להתאים את פרופיל הניקיון להיקף התקציבי".

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות