חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

”יום הנציב” במועדון ליונס מודיעין

 

עשרות חברי מועדון ליונס מודיעין וחברים מהארץ ומחו"ל ואורחים רבים הגיעו למועדון כדי לשמוע את דברי נציב ליונס ישראל, ליון רמי אפרתי ואת דברי נשיא המועדון, דב עפרון

 

בהרמת כוסית, תפילת ליונס לשלום, הענקת תעודת הוקרה לידידת המועדון וחלוקת סיכות לחברי מועדון חדשים  נפתח "יום הנציב" של מועדון ליונס מודיעין שהתקיים ביום שלישי במועדון החברים בשילת.

עשרות חברי מועדון ליונס מודיעין וחברים ממועדונים אחרים מהארץ ומחו"ל, נשיאות מועדוני רמת גן וגבעתיים, מזכיר המחוז וראשת הנפה הגיעו למועדון כדי לשמוע את דברי נציב ליונס ישראל, ליון רמי אפרתי ואת דברי נשיא המועדון, דב עפרון. שולחנות עמוסים בכיבוד עשיר, מעשי ידי חברות המועדון פינקו את הבאים.  

תעודת הוקרה מוענקת לשושנה ניסים, נשיאת מועדון ליונס רמת גן "שמגיעה באופן קבוע מרמת גן לשוהם כדי להתנדב במפעל השיקומי האזורי לבעלי מוגבלויות", קורא דב מתוך נימוקי הנהלת המועדון להענקת התעודה.

כיבוי אורות - ומצגת מרהיבה מעשי ידי ימי טרסי, משנה שני לנשיא המועדון, מוקרנת על המסך ודב מציג על פיה את מסכת הפעילות הענפה של מועדון ליונס מודיעין הצעיר, בתקופה האחרונה.

 "אני רוצה להציג לכם תמונה של מה שקורה במועדון" אומר דב וממשיך "כל הפעילות במועדון נעשית בעבודת צוות ובחברות עמוקה. ביחד אנו ממשיכים את עבודת הנשיא המייסד, אבי אמיתי ופועלים לביסוס המועדון ומיסודו".

דב מפרט את הפעילויות:  כתיבת נהלים למועדון, עדכון חברים באמצעות מידעון שבועי, פגישות חברים חודשיות, השתתפות בפעילות נציבותית של ימי ספורט, פוסטר השלום, משלחות נוער לחו"ל ועוד. ומעל לכל אלה- בצוע פעולות התנדבותיות בקהילה. החל מהתנדבות עם כבדי ראיה, והמשך עם ניצולי שואה , מנדלת הלב, חלוקת דברי מאפה לחיילים ועד להפעלה קרובה של  "הזולה". הכול-בתיאום עם עמותות שונות ומחלקות החינוך והרווחה בעירית מודיעין ובמועצה האזורית חבל מודיעין.

דב ממשיך ומפרט את הפעילות שנעשית ע"י המועדון החל מהליך רישום המועדון והפיכתו לעמותה רשומה, דרך גיוס כספים, איתור בית קבע למועדון ועד ציון היות הליונס מועדון חברתי. מועדון המקיים אירוח חברים בבתים, חוגג ימי הולדת לחברים ולמועדון, מארגן  מסיבות בחגים, יוצא לטיולי גי’פים לאור ירח ולטיולים בארץ ובחו"ל.

ימי מרחיב על הפרויקטים החדשים שיופעלו ע"י חברי המועדון בקרוב: פתיחה מחודשת של "הזולה", שמשמעותה הפעלת הנוער בערבי שישי לתוך הלילה ע"י התנדבות החברים לפי תורנות חודשית ובשיתוף פעולה עם עיריית מודיעין וכן בדיקת האפשרות להפעלת צהרון לילדים עם צרכים מיוחדים .

"לבוא לכאן ולשמוע על כל הפעילויות הרבות שהמועדון עושה במשך כמעט שנה " אומר רמי אפרתי, נציב ליונס ישראל, "זה מעורר כבוד והערכה. הערכה מיוחדת מגיעה גם לנשיא המייסד" הוא אומר ומזמין את אבי אמיתי להענקת סיכת הנציב של ליונס ישראל.

" אני אוהב את הרעיון של "הזולה" אומר הנציב, "תפרסמו את פעילותכם בליונס העולמי ותעבדו על הקמת "כיכר הליונס במודיעין" הוא מאיץ בחברים ומוסיף "רואים שמתבצעת כאן עבודה נכונה, של צוות מוביל שעובד לפי תוכנית רב שנתית". 

ובמעבר לפרוט על ליונס העולמי וליונס ישראל אומר הנציב: " התנדבות החברים צריכה להיעשות לפי יכולתו של כל אחד.  עצם המצאות חבר במסגרת המועדון- מהווה תרומה לגיבוש ולאווירה הטובה. על זה ליונס העולמי שם דגש מיוחד".

בהתייחסו לליונס ישראל ציין הנציב, כי "גם השנה נקיים קורס מנהיגות שמטרתו לתת כלים לעבודת בעלי תפקידים והנהלות המועדונים השונים וליצירת מאגר המנהיגים העתידיים".

"התפיסה של ליונס ישראל היא לכוון ולגבש ולתת למועדונים לפעול ללא התערבותנו" מוסיף הנציב תוך שהוא מפנה קריאה לחברים להשתתף בכל סוגי הפעילויות והתחרויות שהנציבות מקיימת : תחרות המוסיקה, חילופי נוער, ליונס שף לעיוורים ועוד. 

והנציב מוסיף ומספר עוד על ליונס ישראל:" קרן רכבלסקי של ליונס ישראל מחלקת מלגות לסטודנטים ואלה מצידם מתחייבים בתמורה לתת 60 שעות התנדבות בקהילה. לליונס ישראל יש אשור ניהול תקין, הארגון עובד בשקיפות מלאה ושולח את הדוחות הכספיים לכל החברים".

בדברו על פרויקט הדגל של ליונס ישראל : "העין העצלה" יצא הנציב בקריאה להנהלת המועדון להצטרף לפרויקט תוך שהוא מפרט הבצוע: שני מועדונים חוברים יחד וקונים מכשיר לגילוי מוקדם של "עין עצלה" כדי למנוע ליקויי ראיה בעתיד. מתנדבי הארגון שהוכשרו לכך, בודקים את ילדי הגן בעזרת המכשיר ומפנים את הילדים שהתעורר לגביהם חשד, להמשך טיפול רופא עיניים.

 לצורך רכישת המכשיר, אומר הנציב, נעזר ליונס ישראל בגוף הכספי של ליונס הבינלאומי-LICF- המעניק כספים לפרויקטים ייעודיים והוא ממליץ למועדון לייחד את אירוע ההתרמה השנתי הקרוב לרכישת המכשיר לגילוי "עין עצלה".

"היה לי לעונג להיות אתכם" הוא מסכם וקורא לחברים לגייס נוער כדור המשך למועדון בדומה למועדונים אחרים בארץ ובעולם בהם הוקמו ארגוני ליונס לנוער.

 "ליונס זה דרך חיים" אומר הנציב ומציין, כי ליונס ישראל מקיים הכשרות וקורסים לנוער במטרה להנחיל לו את מורשת הליונס ולשמר את השתייכותו לארגון המפואר של ליונס הבינלאומי".

עם סיום דבריו ולקראת סיום שנת פעילותו כנציב ליונס ישראל - עולה דב עפרון ומעניק לרמי תמונה ממוסגרת מאירוע ההתרמה שקיים המועדון, בהיכל התרבות במודיעין.  

כתבה: חיה כץ, דוברת מועדון ליונס מודיעין

צילום: רותי אפולט, ידידת מועדון ליונס מודיעין

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות