חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב : חופשת הפסח בעיצומה

 

שלום ילדים אנו בעיצומה של חופשת הפסח רגע לפני ליל הסדר כמעט בכל הבתים ההורים בהכנות האחרונות לפני החג

 

שלום ילדים אנו בעיצומה של חופשת הפסח רגע לפני ליל הסדר כמעט בכל הבתים ההורים בהכנות האחרונות לפני החג וזה הזמן שלכם הילדים לתת יד לעזור ולא לריב סתם על שטויות כי ההורים עובדים קשה בהכנות לקראת החג כמובן אני מתכוון לאלה שחוגגים בבית ולא נוסעים למלון או חו"ל .

זה הזמן להיפרד ממשחקים ישנים מספרים בגדים או כל דבר שאתם כבר לא משתמשים בו .את ליל הסדר שיתקיים ביום שני בערב אני חוגג עם משפחתי האהובה כמו כל שנה. ואצלנו בליל הסדר, אבא שלי ואני לובשים גלבייה, שזה בגד כמו שמלה לבנה, שבני ישראל לבשו כשיצאו ממצרים . אבא שלי נולד במצרים, ולכן הוא מרגיש כל שנה וצוחק, שהוא באמת יצא ממצרים ולא ב כאילו.

החג הזה הוא חג משפחתי ואתם תבלו הרבה עם המשפחה וכמו שהאח הגדול אומר "נא להתנהג בהתאם " ואת הויכוחים הקטנים תשאירו בבית ותיהנו מהחג .במהלך החג אוכלים מצות וכיום יש כל כך הרבה מוצרים כשרים לפסח כך שאפשר לעבור את החג מבחינה גסטרונומית בכיף רק תזכרו להיזהר עם המצה כשהיא יבשה לא להיחנק ומומלץ להרטיב אותה וכך היא נעשית יותר רכה ובפחות מסוכנת.

אצל ההורים שלי המטבח כבר כשר לפסח ואימא ואבא עובדים קשה להכין את הסלטים והמאכלים המיוחדים לפסח במהלך החג כשאתם נוסעים לטייל תזכרו לחגור את חגורות הבטיחות שתפקידן לשמור עליכם במהלך הנסיעה .תשתדלו לשמור על הניקיון בכל מקום שאתם נוסעים לבלות כדי שאלה שיגעו אחריכם יוכלו ליהנות מהמקום כמוכם.

את הזבל יש לאסוף לנקודות איסוף מיוחדות שיש כיום לרוב. בכל חורשה ויער שאנשי הקרן הקיימת ורשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע נמצאים ועובדים קשה במהלך כל השנה כדי שאתם תצאו לטבע ותמצאו שהמקום נקי מסודר עם פינות ישיבה ומשחקים לילדים וכמובן מי שמדליק אש יש לכבות אותה עם עזיבת המקום . חג שמח לכולם . מאיציק הליצן.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על משפחת אברהמי מראשון לציון שלקראת החג הם תרמו את כל הצעצועים הספרים והמשחקים שלא בשימוש וכמובן נמצאים במצב מצוין לילדי בית חולים שניידר  שיוכלו להעביר את זמן האשפוז בכיף ובחיוך כל הכבוד על הכמות והאיכות של התרומה שלכם .

פינת המכתבים :

שאלה:לאיציק הליצן שלום קוראים לי אבי אני  בן 10 גר בפתח תקווה ותענה לי בבקשה לפני החג כי אני עצבני ולא רוצה ללכת עם ההורים שלי לליל הסדר שעושים ביחד עם חברים ברחובות . כי לחברים של ההורים שלי יש ילדה מעצבנת שכל הזמן מציקה לי ומתגרה בי ובגלל זה אני לא רוצה ללכת איתם בחג מה אתה מציע לי לעשותתענה לי דחוף בבקשה .

תשובה :לאבי החמוד גם בשבוע שעבר ולפני שבועיים התייחסתי לבעיה דומה אבל בגלל ריבוי הפניות אלי בנושא אתייחס גם השבוע. לצערי אני יודע שלא תאהב את התשובה שלי כי ליל הסדר הוא חג משפחתי וכילד אתה חייב ללכת עם ההורים שלך לאן שהם מחליטים .כשתגדל תוכל להחליט היכן לחגוג . אתה עדיין ילד ויש לכבד את החלטת ההורים ותתעלם מאותה ילדה "מרגיזה" אני בטוח שאם לא תתייחס היא תפסיק להציק לך וסך הכל אתה צריך כשלוש שעות להיות במחיצתה וחוץ מזה היא גדלה בשנה ואולי היא לא מציקה יותר .... קבל הכל באהבה ואל תריב עם ההורים על שטויות תן להם ליהנות מהחג.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות