חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ישיבת מועצת העיר - אפריל 2014

 

מה היה לנו? ישיבת מועצה "טכנית" משמימה עם שני חריגים קלים: אייל הנדלר הציע לפטר את הרב כורסיה ושחר מי און יצא נגד דברים של אבי אלבז

 

לפני מספר חודשים הפיץ מנהל האולפנה לבנות, הרב אשר כורסיה, מכתב של הרב שמואל אליהו הקורא לבנות שלא להתגייס לצה"ל.

הורי תלמידות האולפנה זעמו וגעשו ובין היתר פנו בתלונה חריפה לראש העיר חיים ביבס שאמר אז שמדובר במעשה חמור ואף קרא אליו את הרב כורסיה לשיחת נזיפה.

על כן, רבה היתה ההפתעה בישיבת מועצת העיר שהתקיימה השבוע כשהרב כורסיה הוזמן יחד עם יתר מנהלי בתי הספר התיכוניים בעיר כדי לקבל תעודת הוקרה והערכה בגין "הישגי גיוס מרשימים".

חבר מועצת העיר אייל הנדלר ביקש את רשות הדיבור ואמר: "אני לא הייתי נותן לרב כורסיה פרס אלא מוקיע את דבריו נגד הגיוס לצה"ל. אני הייתי מפטר אותו. אסור שיהיה כאן בעיר שלנו מנהל בית ספר שמתנגד לגיוס לצבא".

הרב כורסיה ביקש להגיב על הדברים אולם ראש העיר מנע ממנו לעשות זאת. במקום זה הוא פנה להנדלר ואמר: "אני מכיר אותך מספיק זמן כדי לדעת שאתה לא פופוליסט ולכן אני מציע לך לא לספק כותרות לעיתונים. בסך הכל הרב כורסיה עשה טעות כשהוא לקח מייל שקיבל והפיץ אותו. הוא לא הביע את דעתו במכתב והתחרט על מעשיו לכן אני לא מציע להתעסק עם זה". לנו לא ברור כיצד דבריו אלו של ראש העיר מתיישבים עם התגובה שלו מהעבר ועם התגובות של הרב כורסיה בזמן אמת, אולם אלו פני הדברים וזה מה שהיה השבוע במועצת העיר.

בתוך כך, חבר מועצת העיר, יו"ר מודיעין חופשית, אבי אלבז, פרסם לפני מספר ימים קריאה בזו הלשון: "אנו לא חייבים לממן את תעשיות הכשרויות שמזרימות מאות מיליוני שקלים לכיסיהם של עסקני ושרלטני האורתודוקסיה החרדית. לכן אנו ממליצים לכם לבצע קניות ולבלות בכל ימות השבוע, אך ורק בבתי קפה ועסקי מזון שפתוחים בשבתות, ללא תעודות כשרות וחותמות כשרות למיניהן".

באופן מפתיע היה זה דווקא נציגו של יאיר לפיד, חבר המועצה ומחזיק תיק העסקים שחר מי-און, שהעלה את הנושא בישיבת המועצה והבהיר כי חרמות, שנאה והתנהגות קיצונית, לא יובילו לא לתמיכה בעסקים בעיר, ולא לפתיחת עסקים נוספים ומדובר מבחינתו בהתנהלות קיצונית שלא תורמת לעסקים ולתושבים.

מי-און: "אני מאמין גדול בפתיחת עסקים בכל ימות השבוע, תומך וקורא לעסקים לפתוח בשבת, מאחר ויום שבת מתאים מאין כמוהו לבילויים ואף לקניות של נתח גדול מהאוכלוסיה של העיר. הנהירה לסניף טיב טעם בעיר ולמעט בתי העסק שכן פתוחים בשבת, מראה זאת באופן ברור.

אני גם תומך נלהב של אפשרות להפעיל תחבורה ציבורית בסופי שבוע, ובאופן כללי- להפסקת העריצות הדתית בישראל.

עם זאת, ברור לי לגמרי ששיטה של חרמות, שלקוחה בדיוק מהעולם האורתודוקסי שאת השפעתו אנו רוצים לצמצם, שיטה זו של החרמה והפחדה, היא בוודאי לא הדרך הנכונה לנקוט בה כדי לעודד פתיחת עסקים בשבת.

אלבז שלא נכח בישיבה אמר בתגובה ל- MCITY : "לא קראתי להחרים עסקים. הציבור החילוני חייב לחזק את העסקים שפתוחים בשבת אחרת הם לא יחזיקו מעמד". 

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות